Volledige versie bekijken : Alternatieve browser



nicos
31 January 2012, 22:27
Ik heb eens gelezen dat er een browser bestaat die geen historiek van uw surfgedrag bijhoudt (zoals google wél doet). Maar natuurlijk is die naam me ontgaan. Kan iemand me helpen aan die naam ?

berger
31 January 2012, 22:51
In Firefox kun je instellen dat er nooit geschiedenis wordt onthouden of je kunt kiezen om de geschiedenis te wissen bij het afsluiten van Firefox. Dat gaat via Extra - Opties - Privacy.

J.W.
31 January 2012, 23:03
Deze soms: Safari browser

Safari is de gratis internetbrowser van Apple. Safari wordt standaard meegeleverd als u een Apple PC aanschaft. Deze browser is echter ook gratis te downloaden door Windows PC gebruikers.
Safari beschikt over een aantal handige functies die standaard meegeleverd worden zoals “Private Browsing” om uw internetactiviteiten niet op te slaan. Apple claimt zelf dat Safari websites sneller laadt dan bijvoorbeeld Firefox en Internet Explorer.

Baloeke
31 January 2012, 23:04
In IE9 en ook in IE8 kan je "InPrivate" surfen. Dit doe je met de toetscombinatie shift+crtl+p in te drukken.
Meer info kan je vinden op de website van Microsoft (http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-vista/What-is-InPrivate-Browsing).

theo2602
4 February 2012, 17:05
Om geen nieuw onderwerp op te starten pik ik aan. Die Firefox heeft wel geen 'Favorieten' en dat is wel heel vervelend. Je kunt alles opslaan in bladwijzer, maar om dan op te starten vraagt wel wat 'klikken' en dat doen we niet graag.

berger
4 February 2012, 18:07
Je hebt wel "Meest bezocht", nadat Firefox is gestart moet ik nog één keer klikken op Meest bezocht, en dan nog één keer op de link waar ik wil zijn. En via Bladwijzer is dat ook twee keer klikken. En als je de pagina waar je direct naar toe wil instelt als startpagina dan moet je niet klikken. Wat noemt jij dan "wat klikken"?

theo2602
4 February 2012, 19:00
Ik had 'voor mijn beurt' gereageerd, zag daarna ook dat op blawijzer 'favorieten'konden worden ingesteld

peenif
4 February 2012, 19:07
Sorry hoor maar waar slaat dit op? Firefox heeft geen favorieten maar wel bladwijzers, Internet Explorer heeft wel favorieten maar geen bladwijzers, het is maar hoe je een kind noemt hé. In Firefox is tweemaal klikken voldoende om je bladwijzer in hetzelfde venster te openen, net zoals in IE bij favorieten, wil je een bladwijzer openen in een ander tabblad is driemaal klikken noodzakelijk, net zoals in IE met favorieten...waar zit het probleem dan eigenlijk? Klikken is een wezenlijk onderdeel van pc-werk en driemaal klikken wanneer ik een bladwijzer wil bezoeken (of een favoriet in IE) duurt bij mij nog geen seconde.

PS: meest bezocht staat bij mij uitgeschakeld.

compuchrisje
4 February 2012, 23:48
Bladwijzer is inderdaad hetzelfde als favorieten en die sla je meestal op onder de naam van de startpagina (home-index...). Het indelen is bij IE ook een beetje anders, de locatie van die favorieten, indien je die ook binnen je venster wil, is ook in beide browsers in te stellen.
Eerlijk gezegd, wat dat cookie-gedrag betreft, stel ik eerder mijn vertrouwen in Firefox (non-profit) dan Internet Explorer. Wat Chrome betreft, daarin heb ik totaal geen vertrouwen. En zo zal iedereen wel een voorkeur of tegenzin hebben.

minoe
5 February 2012, 09:00
Je hebt ook nog Opera en onlangs nog nieuwe gevonden,namelijk comodo dragon.
http://www.comodo.com/home/browsers-toolbars/browser.php
Iemand ervaring met deze ?
Geinstalleerd en op eerste zicht ziet het er goed uit.Ook in nederlands trouwens.

deblues
10 February 2012, 19:37
Anderzijds kun je ook overwegen om een programma te installeren dat je surfhistoriek verwijdert. (Bvb. CCleaner)
Dan kun je gewoon de browser dat je nu hebt blijven gebruiken.

Merel
12 February 2012, 22:05
Ik vind het volgende het meest praktisch : ALLE links (gaan gewoon naar de Favorieten en submappen.
Dat heeft veel voordelen :

1. In de snelstartbalk plaats ik het ster-icoontje voor de link naar Favorieten (dus altijd bij de hand, zelfs als men geen browser in gebruik heeft). Buiten url's kunnen er ook links naar je eigen locaties !

2. Ook bij Firefox (in in het hoofdmenu) is er een tab Favorieten, als je die aanmaakt. Dus daar heb je ze dan ook direct bij de hand.

3. AvantBrowser werkt blijkbaar terug stabiel. Daar kan men de Favorieten 'ALS' bookmarks gebruiken. Elke nieuwe bookmark komt zo naar Favorieten.

4. De mappen en items zijn heel gemakkelijk te ordenen met Windows Explorer of andere programma's voor bestandenbeheer. Elke nieuwe link komt eerst in de hoofdmap Favorieten, wat overzichtelijk is.
In Explorer verplaats ik die dan naar de best geschikte submap, voor zover ik die wil behouden.


Je weet tenminste waar alles staat ! En je kan favorieten verplaatsen naar een niet-systeempartitie.

Baloeke
12 February 2012, 23:19
Eens een reactie van de TS zou welkom zijn