Volledige versie bekijken : Windows 7 Gamens werken totaal niet meer*



Mrjraider
1 February 2012, 16:55
* ik plaatste het topic hier omdat GEEN ENKEL spel het doet en het dus niet ligt aan het spel

Hee
Ik heb een aantal games, dit zijn oudere games geen Skyrim, GTA III, Saints Row the Third etc. Maar van die oudere games als Tomb Raider 2, Cradle of Rome.

Deze doen het niet, ik kan het spel starten en dan wordt mijn beeld zwart en ik kan dan helemaal niks. Ctrl+alt+del, de windows toets, alt+tab(naar ander venster switchen) werken totaal niet. Ik moet mijn laptop dan afsluiten door een aantal seconden de aan/uit knop ingedrukt te houden. Verder kan ik helemaal niks.

Mijn laptop:

Acer Aspire 7730Z:

Windows 7 Ultimate (32) SP1
Intel Pentuim Dual-core T4200 @2.00Ghz
3,00 GB ram Dualchannel
Mobile Intel 4 Series Express Chipset Family (1,3 gb volgens bios)

Bovengenoemde spec, zijn in mijn ogen prima om oudere games vanaf 2001 te kunnen spelen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik weet het niet meer....:wtf:

Heel erg bedankt!!

Obsessed
1 February 2012, 17:33
Ik heb een aantal games, dit zijn oudere games geen Skyrim, GTA III, Saints Row the Third etc. Maar van die oudere games als Tomb Raider 2, Cradle of Rome.

Mijn laptop:

Acer Aspire 7730Z:

Windows 7 Ultimate (32) SP1
Intel Pentuim Dual-core T4200 @2.00Ghz
3,00 GB ram Dualchannel
Mobile Intel 4 Series Express Chipset Family (1,3 gb volgens bios)

Bovengenoemde spec, zijn in mijn ogen prima om oudere games vanaf 2001 te kunnen spelen.

Bovengenoemde specs zijn volgens mij TE goed om de vermelde games te spelen vrees ik.
M.a.w. denk ik dat die games al TE OUD zijn om nog te draaien op uw configuratie.
Ik heb TR II ook nog liggen en zal 'm vanavond eens uitproberen op Win7 ;)

Mrjraider
1 February 2012, 18:02
Bovengenoemde specs zijn volgens mij TE goed om de vermelde games te spelen vrees ik.
M.a.w. denk ik dat die games al TE OUD zijn om nog te draaien op uw configuratie.
Ik heb TR II ook nog liggen en zal 'm vanavond eens uitproberen op Win7 ;)

Deze heeft het altijd gedaan dus dat is wat bij mij de vraagtekens oproept.

ghost
1 February 2012, 20:50
Probeer eens rechtermuisknop en run als administrator.

Mrjraider
1 February 2012, 21:46
Probeer eens rechtermuisknop en run als administrator.

Geprobeerd, ook in compatibiliteit modus: Win XP/Win vista, kan mijn AV/FW hier misschien iets mee te maken hebben? (Geen idee eigenlijk waarom ik het vraag? xD)

compuchrisje
1 February 2012, 22:58
Als je van anti-virus bent veranderd, zit dat er dik in hoor. Even kijken naar de instellingen en eventueel nieuwe regels invoegen of aanpassen. Zijn het spelletjes op CD? Dan kan de auto-run blokkering een rol spelen. Ook daar dan je eigen voorkeuren instellen.

Mrjraider
2 February 2012, 08:16
Als je van anti-virus bent veranderd, zit dat er dik in hoor. Even kijken naar de instellingen en eventueel nieuwe regels invoegen of aanpassen. Zijn het spelletjes op CD? Dan kan de auto-run blokkering een rol spelen. Ook daar dan je eigen voorkeuren instellen.

Mijn eerste combo was eers MSE/WFW en dat is tegenwoordig AVAST!/COMODO FW.

Obsessed
2 February 2012, 11:18
Bovengenoemde specs zijn volgens mij TE goed om de vermelde games te spelen vrees ik.
M.a.w. denk ik dat die games al TE OUD zijn om nog te draaien op uw configuratie.
Ik heb TR II ook nog liggen en zal 'm vanavond eens uitproberen op Win7 ;)
Gisteren onverwachts bezoek gekregen en bijgevolg geen tijd gehad hiervoor :damn:
Vanavond dan hopelijk.

Mrjraider
2 February 2012, 19:37
Gisteren onverwachts bezoek gekregen en bijgevolg geen tijd gehad hiervoor :damn:
Vanavond dan hopelijk.

Ach, dat maakt toch niks uit, we hebben allemaal een sociaal leven van het toetsenbord en scherm vandaan. Ik denk zelf dat ik een oorzaak heb gevonden, ik ben nog nader onderzoek aan het verrichten. Dus ik wacht af.

Obsessed
3 February 2012, 20:21
OK, installatie van Tomb Raider II zojuist uitgevoerd.
Installatie geeft geen problemen, maar het spel zelf blijft regelmatig vasthangen.
Grafisch alles op het hoogste gezet en kwaliteit is nog steeds niet om aan te zien :eek:

Kan ook zijn omdat ik de 64 bit versie heb (Win 7).

Maar in elk geval. Het gaat.

Mrjraider
3 February 2012, 22:54
Oke, het kan wellicht daar aan liggen, ik heb zelf de 32bit versie. Ik denk zelf dat ik weet wat het probleem is, comodo defence+, deze blokeert vele veranderingen of toegangen en ik heb dus de gehele firewall uitgezet en toen deden deze games het wel...

Baloeke
3 February 2012, 23:15
Elke keer je firewall uitzetten om een game te spelen is misschien handig, maar als je per toeval vergeet deze terug in te schakelen na het gamen kan je misschien problemen krijgen.
Aangezien ik niet alle programma's ken zou je eens moeten zoeken in comodo defence+ of er een mogelijkheid bestaat om de toegang te verlenen aan dat soort games.

Mrjraider
4 February 2012, 15:46
Ik heb de instellingen veranderd en nu kan ik wel gewoon games spelen. De instellingen van defence+ heb ik veranderd naar Schone PC modus en nu willen de games wel starten. Bedankt voor het meedenken allemaal en er mag wel een slotje op.