Volledige versie bekijken : DvD RW's weigeren na gebruik met Pinnacle



Thea
2 February 2012, 22:24
Wie wil en kan mij helpen:

Mijn DvD+ RW's zijn niet meer bruikbaar. Na opname en bewerken met
Pinnacle wil mijn Panasonic DvD speler ze niet meer lezen.

Op het internet vond ik iets over DvD Bitsetter.
DVDBitSetter 2.1.1.3
Maar ik weet niet of dit wel goed is.
Ook zou Nero een tooltje hebben? Maar waar kan ik dat dan vinden?

Wie weet raad?

Bij voorbaat dank,

Thea

Baloeke
2 February 2012, 22:41
Ik heb je vraag verplaatst naar opslagmedia.

Ik heb toch ook even moeten zoeken wat DVD Bitsetter is, en waarom je het kan gebruiken.
Op de pagina van WeetHet (http://www.weethet.nl/dutch/video_dvdrwissues.php) vond ik de nodige uitleg. Bijna onderaan wordt het programma Bitsetter besproken en daar vind je ook een download link.

Thea
2 February 2012, 23:57
Baloeke,

Bedankt. Ik heb het programmaatje gedownload en kon er twee DvD-RW's mee redden.
De andere zijn waarschijnlijk kaduuk.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

Thea

compuchrisje
3 February 2012, 00:02
Ik kan fout zitten, maar ooit hadden we hier ook een Panasonic en die weigerde alles te spelen dat niet van de originele schijf kwam. Zelf gemaakte filmpjes, voorstellingen gemaakt op PC en gebrand op schijf accepteerde die niet. Later kwam ik ook te weten dat er met - (min) of + ook bij sommige toestellen problemen konden zijn.
Wat ook kan, is dat je instellingen voor Pinnacle niet kloppen met de Europese normen, maar dan zou je wel de film maar in een raar perspectief te zien krijgen.
Maar nogmaals, wat videodinges betreft, ben ik zelf een kluns hoor.

Thea
3 February 2012, 00:20
Compuchrisje,

Voorlopig ben ik al blij dat ik met dit programmaatje misschien weer verder kan. Trouwens DvD's zijn nu een stuk goedkoper,
dus koop ik er zeker geen Rw's meer bij.

Pinnacle is een lastig programma, en wat die instellingen betreft, daar verdiep ik mij maar niet in.

Bedankt voor je reactie.

Hartelijke groetjes,

Thea