Volledige versie bekijken : Windows XP Windows XP herinstalleren na Linux



Sille
3 February 2012, 15:16
Mijn school opdracht is afgerond en nu wil ik Linux er terug afzwieren en er terug de goede oude windows xp opzetten..

Maar ik heb dus een cd (legaal) van windows xp liggen. Ik steek deze erin hij laad die op en doet de setup. Maar het probleem zit hem in mijn HD die staat nog op een foute instelling AHCI (ofzo iets) ..

Nu zou ik dit moeten kunnen aanpassen in Bios maar helaas ik vind het nergens niet terug :s .. Ik heb gedacht om er misschien effie terug linux op te zwieren en een nieuwe partitie aan te maken voor windows xp ?? en later dan die linux te verwijderen ??

Ik weet niet dat het een oplossing is ?? Maar ik zou die pc zo rap mogelijk terug in orde willen krijgen en terug naar zijn eigenaar te brengen ;).

dannyma
3 February 2012, 18:06
toch heel simpel , pc opstarten en nodige toets in drukken om in bios terecht te komen en daar in het menu kan je 100 % het in veranderen .

Sille
3 February 2012, 23:48
awel ja zo simpel lijkt het wel ..

Maar ik vind het nergens terug in mijne bios das het probleem lol ...

Peter.B
4 February 2012, 06:38
laat eens weten via pc-wizard welk een bios je hebt: http://www.cpuid.com/softwares/pc-wizard.html

Sille
4 February 2012, 12:19
en hoe ga ik da doen ?? zonder OS systeem op de pc ?

Als ik in de bios gaat staat er Phoenix Bios .. Das het enige dat ik terug vind van info

Peter.B
4 February 2012, 12:49
oeps,is wel waar,hé :shy: :D

hopelijk kan dit u helpen; http://seoroot.com/blog/windows-xp/setup-did-not-find-any-hard-disk-drives-problem-fix.html

Sille
4 February 2012, 15:46
ja het probleem is ik zie dat niet staan e :s ik zit int zelfde menu en toch staat daar niks van mijn HD

Peter.B
5 February 2012, 10:21
ik zou de bios eens resetten door jumper te verplaatsen of in het menu van de bios en daar moet je iets zien van "load setup defaults"(ergens bij exit).

laat anders eens weten welk merk en type moederbord je hebt en hdd(ide of sata aansluiting)

als 'k het goed voor heb gebruikt linux een ander bestandstype (ext) en kan niet gelezen worden door windows.
heb je de hdd al geformatteerd naar ntfs?

dannyma
5 February 2012, 17:53
FF uitleggen waar je het vindt in bios , als je bios bent ga je naar intergrated peripherals en daar vindt je de keuze tussen native IDE en AHCI .

Sille
6 February 2012, 16:44
@peter b: De schijf is inderdaad terug geformateerd naar NTFS :) dat heb ik gedaan via de linux opstart Cd :p

@dannyma: Helaas ik zie het nergens niet staan .. Ik zal is foto's nemen van mijn bios dat ik zien met mijn foto toestel .. Ik vind echt raar ..

Sille
6 February 2012, 19:50
het moederbord is een AMD AThalon 1666 mhz XP

hoe dat e Hdd is aangesloten weet ik zelf niet van buiten .. Hoe kan ik dat checken

Merel
10 February 2012, 16:12
- Wat vertelt de setup precies ?

- Kon Linux zomaar zelf in de Bios duiken en daar iets gaan veranderen ? Lijkt bizar !

Sille
11 February 2012, 00:08
de installatie loopt e ..

Dus hij laad alle bestanden in .. Dan komt er op dat hij geen harde schijf heeft aangetroffen .. Als ik in bios kijk vind hij een schijf van 320 gig en da klopt dus .. Kheb via linux al gezorgd dat de schijf geformatteerd is en terug in NTFS staat .. Dus dat het probleem niet .. Ik snap gewoon niet waarom ik die instelling nergens kan terug vinden ..

compuchrisje
11 February 2012, 00:37
Fixmbr misschien? Mogelijk is de master boot record beschadigd.

Merel
11 February 2012, 12:05
Kan je overweg met Engels, dan vindt je overvloedige uitleg over dit euvel met Google. Zoektermen :
windows installation does not detect harddrive
(al of niet met quote tekens vooraan en achteraan "...")

In het Nederlands zal je vermoedelijk ook veel uitleg vinden hoe je daar uit geraakt.