Volledige versie bekijken : draadloos internet



nielssohier
7 February 2012, 18:38
hallo,

ik vraag me al enige tijd af of het mogelijk zou zijn om mijn internetverbinding op kot (via kabel) draadloos (wifi) te kunnen krijgen? ik heb hier namelijk nog een "oude" modem liggen waarmee een wifi verbinding kan worden gemaakt.
kan ik die zomaar op mijn kabel aansluiten? en hoe zit het dan met de beveiliging?

alvast bedankt
Niels

butskristof
7 February 2012, 19:58
Waarschijnlijk bedoel je een modem met ingebouwde router die een access point voor draadloos internet bevat? Zo ja, dan is dit mogelijk.
Vermoedelijk komt je kabel nu direct van een modem? Wat je nu moet doen is de modem/router zo configureren dat hij geen "DHCP" meer gaat toepassen (kortom: dat hij niet meer automatisch IP-adressen gaat uitdelen) en ook zijn modemfuncties niet meer gaat aanspreken. Hoe je dit concreet doet, kunnen we je meedelen als je ons het exacte type geeft.

Hopelijk kunnen we je van dienst zijn ;-)!
Mvg

nielssohier
8 February 2012, 22:47
alvast bedankt voor de reactie, heb dit ondertussen al uitgeprobeerd en werkt makkelijker dan verwacht! idd komt mijn kabel rechtstreeks van mijn modem, wanneer ik deze op mijn modem (met router) aansluit ontstaat onmiddellijk een nieuw netwerk, waar ik na het ingeven van mijn wachtwoord mee kan verbinden!

dus probleem opgelost!
(veronderstel dat het verder instellen niet meer nodig is ?)

Baloeke
8 February 2012, 23:32
Als je netwerk beveiligd is met een paswoord hoef je, normaal gezien geen zorgen te maken.
Zal hier maar een slotje opzetten.