Volledige versie bekijken : Sorteren in verkenner



odulleke
7 February 2012, 20:53
In verkenner (windows XP) probeer ik bestanden te sorteren op naam. Blijkbaar wordt er rekening gehouden met de lengte van de bestandsnaam, want echt gesorteerd is het niet. Is er ergens een instelling.

http://desmond.imageshack.us/Himg546/scaled.php?server=546&filename=image2cw.jpg&res=medium

odulleke
7 February 2012, 20:55
Blijkbaar krijg ik de print screen niet geladen. Sorry - OPGELOST
Grts

Odulleke

Baloeke
7 February 2012, 22:16
Heb je een handje geholpen en de afbeelding geplaatst.

Heb je enkel problemen met die map of zijn het meerdere die het zelfde probleem aangeven?
Microsoft kent precies het probleem en heeft daarvoor ook een oplossing (http://support.microsoft.com/kb/319827).

odulleke
8 February 2012, 13:01
Bedankt voor de reactie.
Ik heb dit voor in alle mappen. De oplossin in uw linkje kan ik niet doen omdat dit op een PC op het werk is en ik niet genoeg bevoegdheden heb. Ik wou dit probleem zelf proberen op te lossen, maar nu moet ik de informaticajongens toch raadplegen.

Grts

Odullek

J.W.
8 February 2012, 16:15
In verkenner (windows XP) probeer ik bestanden te sorteren op naam. Blijkbaar wordt er rekening gehouden met de lengte van de bestandsnaam, want echt gesorteerd is het niet. Is er ergens een instelling.



Voor zover ik kan zien zijn deze bestanden toch gesorteerd op naam (getal).
Het bestand met het kleinste cijfer eerst en het grootste cijfer laatst.
80
326
421
636
981
00004022-4
00004022-inf
Enz...

P.S. 00004022 wordt aanzien als 4022
-4 komt voor -inf

odulleke
8 February 2012, 19:02
Dan heb ik mij verkeerd uitgedrukt, maar ik wil sorteren eerst alles met een 0 dan alles met een 1 enz.
Toch bedankt al voor de reacties.

odulleke

berger
8 February 2012, 20:32
Het eerste dat je moet doen is goed trachten te begrijpen hoe de Windows verkenner sorteert en dan uw bestanden hernoemen, dat duurt lang als je al veel bestanden hebt.
Er bestaan wel alternatieven voor de windows verkenner : google eens op "bestandsbeheerder" of "file manager" en dan maar hopen dat er eentje tussen zit die het doet zoals jij het wil, wat ik vrees.

compuchrisje
8 February 2012, 23:12
Ik vrees dat odulleke niet de machtigingen heeft hiervoor cfr

een PC op het werk is en ik niet genoeg bevoegdheden heb
Hij of zij zal dus best even zijn baas aanspreken om eventueel enkele rechten toe te kennen, zodat het personeel vlotter kan omspringen met het systeem.

J.W.
9 February 2012, 00:40
Dan heb ik mij verkeerd uitgedrukt, maar ik wil sorteren eerst alles met een 0 dan alles met een 1 enz.
Toch bedankt al voor de reacties.

odulleke

Voorloopnullen worden bij het sorteren aanzien als "niet bestaand"