Volledige versie bekijken : cd speler blokkeert



koebeest
15 February 2012, 22:40
hoi!

Ik heb een pré-histrorische stereo installatie, model ACM40 van Akaï. Ding werkt al eeuwen, letterlijk, tot vandaag. Hij is naar m'n thuis verhuisd en sindsdien werkt de cd speler niet meer.. hij blokkeert bij het open- en dichtgaan. we hebben het zijpaneel er afgehaald om even te kijken. het lijkt erop dat de magneet die de cd vasthoudt te sterk werkt. In ieder geval, hij werkt niet. Heeft iemand een idee aan wat het kan liggen?
En idd, ik zou een fris, nieuw, jong spelertje kunnen kopen, maar k'hou wel van die oudjes :p

koebeestje

compuchrisje
15 February 2012, 23:12
Ik denk dat hij door de verhuis uit balans is geraakt. Het equilibreren is een klus van precisie, waarvan ik niet zeker ben of je dat zelf kan doen. Helaas zijn herstelwerken aan dergelijke apparaten vaak duurder dan de aankoop van een nieuw toestel (de spelregels van de wegwerpmaatschappij, nietwaar).
'k Vraag me wel af welke oudjes je bedoelt (thuis<->speler?)

Obsessed
16 February 2012, 13:24
Ik verplaats deze even naar "Home Media" ;)

Baloeke
16 February 2012, 23:13
Heb via Google een website gevonden die wisselstukken (http://spares.bigwarehouse.com.au/index.php?cPath=97_188_1510) aanbied voor jou pré-historische stereoinstallatie.
De prijzen van onderdelen zeggen eigenlijk al genoeg, om een ander toestel te kopen.