Volledige versie bekijken : Windows 7 vind ADSL modem niet



theo2602
18 February 2012, 16:21
Ik heb in mijn computer een ADSL modem zitten. Op XP werkt dat perfect, maar Wondows 7 vind de modem niet. Kent iemand dit probleem EN is er een oplossing.

peenif
18 February 2012, 19:49
Indien je Belgacom klant bent verbinden met je Bbox? Via apparaatbeheer stuurprogramma updaten misschien? Ik verzin maar iets.

theo2602
19 February 2012, 14:03
Stuurprogramma updaten helpt niet. Zal dus externe modem moeten plaatsen en dan Lan verbinding maken. Spijtig genoeg ben ik niet van Belgacom, maar van Scarlet. En vermits dat veel goedkoper is zal het niet gratis iets ter beschikking stellen

Mrjraider
19 February 2012, 14:06
ADSL? Dit is al redelijk "oud", het kan zijn dat er totaal geen stuurprogramma is voor de modem die draait op windows 7.

theo2602
19 February 2012, 17:16
Inderdaad, is oud en ik ook. En ik ben geen miljonair, zoals velen van julie lijken te zijn, en kan mij niet permiteren om elk jaar een andere computer te kopen

Mrjraider
19 February 2012, 17:32
Inderdaad, is oud en ik ook. En ik ben geen miljonair, zoals velen van julie lijken te zijn, en kan mij niet permiteren om elk jaar een andere computer te kopen

Nou nou, hoeft ook weer niet zo te worden gemeld, het gaat er gewoon om dat ADSL waarschijnlijk niet met windows 7 werkt omdat daar simpelweg geen ondersteuning voor is. Ipv een nieuwe computer (Wat ik ook niet elk jaar kan kopen) kan je ook een andere modem aanvragen bij je provider.

EdGi
20 February 2012, 01:24
@mrjraider: als ik (als nog oudere:-)) de eerste melding goed gelezen heb, gaat het hier om een ingebouwde modem en niet een apart stuk uitrusting dat even vervangen kan worden??
Verder is mijn indruk dat de beantwoording van vragen niet echt hoeft te ontaarden in nietszeggende opmerkingen als "oud" systeem, niet ondersteund ....etc. maar constructief, adviserend en helpend te worden gebracht en als dat niet kan is het beter de antwoorden over te laten aan hen die het wel weten.
Sans rancune:cool:.
EdGi.

peenif
20 February 2012, 01:54
EdGi...is jou reactie nu constructief in dit topic??? Uw nietszeggend antwoord helpt niemand, sans rancune.

EdGi
20 February 2012, 02:16
Peenif,

Mijn bedoeling was in ieder geval constructief. Als het anders uitgelegd wordt (wat met zowat alles mogelijk is) spijt het me dat ik (na lange tijd) toch nog eens geprobeerd heb iets positiefs (in mijn ogen toch) op deze site te doen.

peenif
20 February 2012, 02:47
Van harte bedankt EdGi dat je na lange tijd iets niet constructief hebt bijgebracht, zat iemand erop te wachten misschien?
Uw aanval op Mrjraider is ongepast voor iemand die enkel af en toe eens langskomt...begrepen? Sans rancune.

EdGi
20 February 2012, 03:07
Geachte peenif,

bedankt voor de nogal vijandige reactie.

Op de eerste plaats was mijn bericht bedoeld als hulp voor een naar mijn opvatting verkeerde interpellatie van de oorspronkelijke vraag, waar U kennelijk over heen ziet.

Voorts is het tweede deel van mijn antwoord geen aanval op Uw collega maar een uitdrukking van mijn bekommernis in het licht van de door Minatca voorgeschreven "spelregels".
Jammer dat er naar mijn bescheiden mening nog mar weinig naar gekeken wordt.

Het ga U goed.

theo2602
20 February 2012, 10:05
Een ding is spijtig: aan mijn oorspronkelijke vraag wordt niet meer gedacht. Is Windows 7 compatibel met ADSL of niet? Als dat NIET zo is, moet IK daar mijn conclussies uit trekken en een externe modem inschakelen, want dat werkt wel. Maar hoewel het dus niet zo belangrijk is, weet ik graag waarom iets niet werkt. Zolang providers ADSL aanbieden zou men er toch mee moeten kunnen werken!

peenif
20 February 2012, 11:03
Heb je reeds gedaan wat ik voorstelde in mijn eerste reactie? Je zou dit misschien ook even kunnen meedelen, hoe kan men anders weten of je oorspronkelijke vraag is opgelost of niet, spijtig toch?

theo2602
20 February 2012, 13:54
Peenif, bedoel je dit: 'Indien je Belgacom klant bent verbinden met je Bbox? Via apparaatbeheer stuurprogramma updaten misschien? Ik verzin maar iets. Dan is en was mijn antwoord: ik ben van Scarlet, maar een gewone ADSL modem is voldoende die doet het perfect. Ik vond het enkel 'raar' dat Windows 7 en bestaand systeem niet meer erkent. Kan natuurlijk ook dat de ingebouwde modem geen stuurapparaat heeft in Windows 7. Ik vind er in elk geval geen!

peenif
20 February 2012, 14:04
Staat die modem ook niet in je hardwarelijst onder apparaatbeheer?

Mrjraider
20 February 2012, 17:28
Peenif, bedoel je dit: 'Indien je Belgacom klant bent verbinden met je Bbox? Via apparaatbeheer stuurprogramma updaten misschien? Ik verzin maar iets. Dan is en was mijn antwoord: ik ben van Scarlet, maar een gewone ADSL modem is voldoende die doet het perfect. Ik vond het enkel 'raar' dat Windows 7 en bestaand systeem niet meer erkent. Kan natuurlijk ook dat de ingebouwde modem geen stuurapparaat heeft in Windows 7. Ik vind er in elk geval geen!

Dat je het raar vind is inderdaad ook terecht, een buurvrouw van mij heeft een programma dat wel op xp werkt maar niet op windows 7 en baalt daar dus van.

Het is best mogelijk dat er voor windows 7 geen stuurprogramma is maar dat is ook iets wat ik zei in mijn vorige post. Het beste is dat u even achterhaalt van welk merk de modem is en dat u dan op de betreffende website gaat zoeken naar een stuurprogramma.

theo2602
20 February 2012, 19:30
Bedankt, maar hoewel ik er niet veel van ken, toch voldoende om eerst op het net te zoeken voor ik naar Minatica over ga.