Volledige versie bekijken : Video op een Microsoft webpagina. Link niet te zien ?



Merel
22 February 2012, 18:55
Ik wil weten hoe men kringverwijzingen verwijdert in Excel
Op de Nederlandse pagina (waar een video te zien is) vind ik niet waar die moet worden gestart.

Om betere kansen te benutten, probeer ik dan maar op de V.S. (US) engelstalige website.
En bovendien probeer ik het zelfs met Internet Explorer.


Misschien kijk ik er gewoon naast ? :cool: (Ik weet het wel ... ik kan niet goed zoeken!)

Of is er helemaal geen video op die pagina ? Zou zogezegd 3 minuten moeten zijn.
Er zijn blijkbaar toch mensen die de video al bekeken hebben ! (Silverlight is geïnstalleerd)

Dat is nu al de tweede maal dat ik een topic moet starten omtrent links op Microsoft webpagina's !!
Laatst was er wel een link maar die verwees naar een verkeerde plaats (daar kwam ik telkens op de downloadpagina voor Silverlight.

En nu deze keer zou er een link zijn die ik niet eens vinden kan. (buiten alweer die voor Silverlight)

Zou het een enorm toeval zijn dat uitsluitend op Microsoft webpagina's de links niet werken ? :devil:

Of is het alleen op mijn systeem dat het weeral niet werkt ? Alleszins waar het héél goed werkt is ... op mijn heupen !!

Bedankt

Baloeke
22 February 2012, 22:33
Heb je iets tegen Microsoft Merel ;). Soms heb je geluk dat je hier tercht kan voor je vragen en problemen.
Misschien heb je iets aan de website van Microsoft voor je probleem (http://office.microsoft.com/nl-be/excel-help/kringverwijzingen-toestaan-verwijderen-of-corrigeren-HP010066243.aspx).

compuchrisje
22 February 2012, 23:31
Je gebruikt XP he Merel. Dan raak je niet hoger dan Internet Explorer 8, denk ik. En ik heb hier ook gemerkt dat, àls er problemen zijn met updates, het altijd Silverlight is. Die is diverse keren aangeboden geweest, maar raakte nooit geïnstalleerd. Heb die dan maar als verborgen gezet en verwijderd uit software (configuratiescherm). Vreemd genoeg werkt IE8 perfect, ook zonder Silverlight.

Merel
23 February 2012, 00:50
Kan het zijn dat jullie de link voor de video wel zien staan op die pagina, met gebruik van IE8 ? ?
http://office.microsoft.com/en-us/excel-help/video-find-and-fix-circular-references-VA101850761.aspx?CTT=1


Kan ik er aan doen dat met Firefox ik de video demo (na het laden ervan) WEL kan starten (een venster met de klassieke PLAY-driehoek om de video te starten), maar NIET met IE8 (jawel, de Microsoft browser) ?

Ik zie met IE8 op dat paginagedeelte absoluut niets verschijnen ; alleen een blanco leegte.
De videodemo loopt trouwens als een trein met Firefox !

Welke instelling van IE8 (of elders ?) kan het weergeven van het video-venster blokkeren ?
Zal men mij straks komen vertellen dat ik Windows XP moet herinstalleren ?

peenif
23 February 2012, 07:04
Deze video wordt afgespeeld met Microsoft Silverlight, is die geïnstalleerd?

MicrosoftHelpt
23 February 2012, 14:59
Probeer onderstaande stappen indien Silverlight video's niet werken in Internet Explorer.

- Controleer de datum/tijd van de computer en zet de locatie (Landinstellingen) op Nederland.
- Verwijder de huidige versie van Silverlight (via het configuratiescherm) en installeer de nieuwste versie van Silverlight via http://www.microsoft.com/silverlight/
- Voer hierna de onderstaande "fix “uit om de instellingen en registerwaarden van Internet Explorer te herstellen en alle mogelijk conflicterende invoegtoepassingen uit te schakelen.

http://go.microsoft.com/?linkid=9646978

Probeer nu nogmaals de Silverlight video te bekijken.

berger
23 February 2012, 17:54
Bij mij speelt die video met IE8 in XP, met IE9 in Windows 7 en in Firefox.

Merel
23 February 2012, 22:22
Ik heb Silverlight (dezelfde versie 5.0.6118.0) nu opnieuw geïnstalleerd.
Dit is nu voor de derde maal , want diezelfde versie was voorheen reeds reeds tweemaal geïnstalleerd omdat ik ook dacht dat het daaraan lag. Ik had er weinig hoop op, en inderdaad zoals ik al verwachtte heeft dat niets veranderd. (XP en met IE8)
De andere browsers die op IE kern werken (Avant en SlimBrowser) doen net hetzelfde.

Nogmaals, het is het start-frame met de PLAY driehoek die niet opdaagt.

Nu goed, zoalng Firefox het zonder probleem kan doen, kan ik vemoedelijk wel alle hulpvideos van de MS website toch bekijken.

@MicrosoftHelpt : Het uur van Nederland is hetzelde uur als in België. We lopen niet op alles achter hoor ! :lol:

Dat heb ik dus niet bijgesteld, die systeemklok staat op de seconde juist.

De Fixit (is een soort reset naar default waarden) is wel uitgevoerd.

Baloeke
23 February 2012, 23:01
Jammer dat ik niet kan terug gaan met een versie van IE. Op mijn Win7 heb ik de versie IE9 staan
Ook heb ik hier een versie van Silverlight op de laptop. Deze zou de versie 4.0.60831.0 zijn.

Edit ik kan het filmpke wel zien ;)

compuchrisje
24 February 2012, 00:13
Dan is dat al een verouderde, want nog maar net is de update hiervoor gepasseerd en... grandioos fout afgelopen. Bij nazicht van logboek lijkt deze installatie/update al een paar keer aan de orde te zijn geweest en telkens ook afgebroken. Deïnstallatie, zelfs niet met RevoUninstaller gaf geen soelaas.
Via de installer cleanup van Microsoft kreeg ik ook geen beweging in de zaak.
Maar dank zij de tip van MicrosoftHelpt hier is alles terug rechtgetrokken! oléé.
Dus ik hoop dat het voor Merel ook de nodige hulp brengt.

Merel
24 February 2012, 22:06
http://office.microsoft.com/en-us/excel-help/video-find-and-fix-circular-references-VA101850761.aspx

Net als met Firefox is de videoframe te zien EN gebeurt het afspelen van de video ook perfect met........ Chrome.

En die twee hebben toch geen Silverlight of Fixit nodig. Om je een breuk te lachen, ware het niet zo triestig.


:rofl: (http://office.microsoft.com/en-us/excel-help/video-find-and-fix-circular-references-VA101850761.aspx) Chrome kleurt je dag en de gag ! :rofl: (http://office.microsoft.com/en-us/excel-help/video-find-and-fix-circular-references-VA101850761.aspx)

berger
24 February 2012, 23:34
Ik ben eens gaan zien naar de bron van die pagina en daar staat een script om die driehoek te laten zien. Als ik in Firefox javascripts uitschakel zie ik die driehoek ook niet meer, dat zal waarschijnlijk in IE ook zo zijn. In Google Chrome worden geen Javascripts gebruikt dacht ik. Kijk dus eens naar de instellingen van bvb Firefox en schakel javascript in. Uw computer loopt dus een beetje meer risico's, maar ik heb daar zelf geen last van.

Merel
28 February 2012, 00:47
Beste berger,

Ik ben geeen stap verder. De scriptcode die een driehoek laat zien, ben je daar zeker van dat het om javascript gaat ?

Met FF zie ik het videoframe met de aan te klikken start-driehoek. Als ik daarop rechtsklik komt een heel geel mini-infoballonetje (zoals we die ook kennen van de systeembalk) met het woord Silverlight.

Ik zou niet weten welke instelling ik nog kan veranderen in de Internet opties.
Alleszins moet ik daar toch opnieuw gaan uitvissen welke optie aan of uitgevinkt moet worden.

Ik heb het de microsoft wesite in de veilige url's geplaatst maar dat gaf dus ook geen resultaat.

Ik heb toch iets met M$, want geen probleem met alle browsers, uitgenomen IE8 en aanverwanten als AvantBrowser en Slimbrowser.

berger
28 February 2012, 13:22
Ik stel voor om eerst eens met Firefox te beginnen. Open Firefox, ga naar Extra, Opties, Inhoud, en daar "Javascripts inschakelen" aanvinken. OK en Firefox opnieuw starten ende weerbarstige microsoftpagina opnieuw oproepen.

Voor Internet Explorer weet ik het niet van buiten, ik zal deze namiddag eens kijken, ik moet nu eerst koken.

theo2602
28 February 2012, 14:27
Bij mij zonder probleem met XP en IE8. Voor één keer werkt iets bij mij wel.

berger
28 February 2012, 15:32
Bij mij zonder probleem met XP en IE8. Voor één keer werkt iets bij mij wel.

Zie je wel, bij mij werkt het ook niet altijd meer hé :) !

Hier (http://www.browserchecker.nl/javascript-aanzetten.php)staat hoe je javascripts in- en uitschakelt voor verschillende browsers.

berger
28 February 2012, 17:42
Beste berger,


Met FF zie ik het videoframe met de aan te klikken start-driehoek. Als ik daarop rechtsklik komt een heel geel mini-infoballonetje (zoals we die ook kennen van de systeembalk) met het woord Silverlight.

.

Dat is normaal in Firefox, maar om de video af te spelen moet je wel met links klikken.Als je rechts klikt krijg je inderdaad het woor "Silverlight".

Merel
29 February 2012, 18:54
Klein misverstand : Met Firefox is er geen probleem, zoals ik had vermeld.

Berger, ben je zeker dat het hier wel over een Javascript gaat ?
Zoals ik schreef, rechtsklikken op de play driehoek toont een ballon "Silverlight".


Ik heb de engelstalige versie van IE8.
Niet dat ik die gebruik, maar SlimBrowser heeft de instellingen van IE wel nodig.

Zo te zien is het weeral een hele poespas en ben ik zeker niet de enige die javascript niet kan enablen in IE8 ! Kijk maar eens naar DEZE TOPIC
(http://answers.microsoft.com/en-us/ie/forum/ie8-windows_xp/unable-to-enable-javascript-in-ie8/0aba6b02-5783-49ca-a27b-6636e43ed1dc?tm=1330532576148)
De mooie uitleg van Microsoft blijkt niet terug te vinden zijn tussen de sliert opties die ik hier te zien krijg. Ik zal die lange topic eens doorworstelen. De oplossing zal er wel ergens tussen staan.

berger
29 February 2012, 20:22
Het gaat dus al met Google Chrome en met Firefox.
Die pagina gebruikt wel degelijk javascripts, zowel binnen de html-code als externe javascripts (Silverlight.js bvb, daarom krijg je het woord Silverlight te zien als je rechts klikt en kun je allerlei dingen voor Silverlight doen). Misschien staat er iets verkeerds in IE8. Ik zou beginnen met de standaardwaarden van de internetopties van IE8 in te stellen alvorens die boterham van Microsoft te lezen.

Merel
29 February 2012, 23:21
Vergeet het maar ! Ook niet met de default waarden. Ik ga er mijn tijd niet verder in steken.
Heb al genoeg tijd verloren om Office2010 normaal te laten werken.

In post #18 heb een topic vermeld van een Microsoft hulpforum.

Daarin zijn geen post referentienummers , waar ik naar verwijzen kan. Maar ergens op de 3e pagina staat de conclusie te lezen van een IT professional (Bradley.Ward) met 30 jaren ervaring, die met MS duchtig afrekent. Zijn tirade bevestigt eens te meer dat het geen zin heeft om die rotbrowser IE8 te willen gebruiken.

Om MS webpagina's te bezoeken, is er ten slotte niets beters dan een niet-MS browser te gebruiken.

Berger, vriendelijk bedankt voor je inzet ter zake.

Merel
2 March 2012, 21:15
Ik gebruik nogal graag AvantBrowser omdat er veel handige gebruikers sopties zijn. Bovendien lijkt de laatste versie wel veel stabieler te zijn geworden. Die browser (net als Slimbrowser) is oorspronkelijk gebaseerd op de kern van Internet Explorer, maar met beter gebruiksgemak.

Het is nu mogelijk met de versie Ultimate om de render engine te kiezen.
- hetzij "Internet Explorer compatibel"
- hetzij "IE8 standaard"
- hetzij Firefox.

De render engine kan zonodig in een oogwenk worden veranderd voor elke bezochte webpagina.


Het is beschamend voor Microsoft met de render engine van Firefox, deze AvantBrowser geen probleem heeft om demovideos in te laden van de Microsoft webpagina's , terwijl de beide render engines op basis IE/IE8 er niets van bakken met Silverlight.

Buiten de render engine hoef ik NIETS te veranderen aan de Internet Opties.

Et voilà ! (y)

compuchrisje
2 March 2012, 23:21
Je voorliefde voor Avant Browser is ondertussen gekend, denk ik :). Ooit heb ik die ook gebruikt omdat er (ik denk nog met IE5 of 6) regelmatig problemen opdoken. Vorig jaar probeerde ik hem nog es opnieuw en vond dat er eigenlijk weinig veranderd was, zowel wat uiterlijk als functionaliteit betreft.
Maar het gaat om Silverlight en IE8. Het filmpje van Microsoft is gemaakt om door Silverlight te worden afgespeeld, geen Javascript dus. En vreemd genoeg, hier onder XP met IE8 is na herhaalde pogingen toch de zaak in orde geraakt.
Zou het niet te maken hebben met het taalverschil? Is heel je systeem Engels of toch niet? De kans bestaat dat daar het struikelblok ligt.

Merel
3 March 2012, 00:18
Chrisje, ik vermoed dat de taal daar geen invloed op heeft. In de topic waar ik naar verwezen heb, waren de slachtoffers van IE8 dan wel in het Engels serieus stenen uit d grond aan het klagen. Maar als je zelf moest herhaalde pogingen doen om het in orde te krijgen, zal je voorzeker toch wel in het nederlands gesakkerd hebben op de nederlandstalige versie ? Indien niet, dan moeten ze allemaal maar Nederlands leren ! :lol:

Ik ga er mijn tijd niet verder insteken om die videos persé met IE8 te willen zien.


AB is nu verbeterd in stabiliteit. Er zijn veel gemakkelijk bereikbare opties. De keuzeoptie van de Firefox rendering engine is een pluspunt. Er is tevens een splitscreen (twee webpagina's naast elkaar). De optie voor de bookmarks uw Favorieten te kunnen gebruiken is een goede zaak. Maar inderdaad AB was in vorige versies bedroevend, zodat ik andere browsers gebruikt heb in 2011.