Volledige versie bekijken : Toegang tot de site



Phil O'Sophe
29 February 2012, 18:15
Vandaag moet ik telkens inloggen om tot de normale activiteiten van Minatica toegang te krijgen;
Normaal kan dat direct bij het aanklikken van de bladwijzer.
Wat kan de oorzaak zijn?

Dank voor elke reactie.

Baloeke
29 February 2012, 22:18
Heb je bv CCleaner gebruikt? Best mogelijk dat je inloggevens weg zijn. Naar mijn weten kan je een vinkje plaatsen bij wachtwoord onthouden.
Ik ben trouwens ook altijd ingelogd als ik Minatica bezoek.

compuchrisje
29 February 2012, 23:17
Ik nooit, omdat ik steeds cookies laat opruimen bij het afsluiten van de browser. Meteen ook iets veiliger, me dunkt.
Kijk even bij je instellingen, Philo, tenminste toch voor de browser waarin je dit tegenkomt.

Phil O'Sophe
1 March 2012, 13:00
Ik nooit, omdat ik steeds cookies laat opruimen bij het afsluiten van de browser. Meteen ook iets veiliger, me dunkt.
Kijk even bij je instellingen, Philo, tenminste toch voor de browser waarin je dit tegenkomt.

Wat zijn de beste instellingen ? (op gebied van veiligheid en van de praktische kant)

a) bij FireFox:
b) bij Int. Expl:

compuchrisje
1 March 2012, 22:43
Bij Firefox is die actie simpel, je kan cookies gewoon bij afsluiten van een sessie laten verwijderen. Behalve die van Minatica, laat ik dit voor alle andere sites doen, maar ik log wel telkens uit.
Ook bij webgeschiedenis kan je beperkingen leggen, bij allebei de browsers, ik laat die bv maar één dag onthouden. Websites die ik later nog denk te willen bezoeken zet ik in een aparte map bij Bladwijzers/Favorieten... en vergeet ze meestal. Die webgeschiedenis gebruik ik trouwens nooit. Ook het onthouden van wachtwoorden is uitgevinkt.
En alles is te regelen via het menu Extra - Opties.

Baloeke
1 March 2012, 22:50
Als standaard gebruik ik IE9 om te surfen. Ik heb geen problemen als ik mijn CCleaner laat lopen om "bepaalde koekjes" bij te houden. In CCleaner (via opties) heb ik iets ingesteld om cookies te behouden.

Phil O'Sophe
2 March 2012, 14:42
Bedankt voor de nuttige info Compuchrisje en Baloeke.

Hier mag nu een slotje op.