Volledige versie bekijken : materialen



yol
1 March 2012, 21:59
als ik materialen van een lesje wil downloaden kan ik dat niet uitpakken maar gaat dat open in mijn psp
wat kan ik daar aan doen kan er iemand mijn helpen alvast bedankt yol :shy::shy::shy:

compuchrisje
1 March 2012, 22:17
Welk formaat hebben die materialen dan? Komen deze van onze server of van elders?
Als die van één van onze lesjes komen, laat dan even weten hetwelke, zodat ik het kan nazien.

peenif
2 March 2012, 07:55
Waarschijnlijk is de extensie van hetgeen je downloadt toegewezen aan PSP, via rechtsklikken en 'openen met' kan je dit veranderen.

yol
2 March 2012, 08:50
ik kan op mijn computter niet werken er moet aan gewerkt worden daarmee werk ik nu op een laptop en ik maak nog lesjes die ik tegen kom op internet
maar ik slaan dat op via rechtsklikken en (open met)maar dat is geen mapje dat gaat in psp open maar daar krijg ik niets te zien
en dan nog als ik het opslaan is het een Rar bestand

peenif
2 March 2012, 09:01
Het is misschien beter dat je hier even de link post met het lesje zodat ik die materialen ook eens kan downloaden en zien wat er scheelt.

yol
2 March 2012, 12:30
http://i41.tinypic.com/292o2ab.jpg
peenif die linkt posten dat kan ik niet heb het nog niet gedaan heb een print se genomen

peenif
2 March 2012, 15:37
Kopiëren en plakken in een nieuwe post Yol.

compuchrisje
2 March 2012, 23:38
Heb ik nu toch een bril nodig? Met deze info zijn we niets Yol.
Heb je de website nog ergens waar je het pakket hebt gedownload? Die url hadden we graag geweten, zodat we kunnen zien onder welke vorm het bestand wordt aangeboden.

yol
3 March 2012, 14:47
compuchrisje ik kan met psp werken maar dat is ook alles,? ik zou dit lesje willen maken meiying en dat is van (Home ASD webdesingns) maar als ik dat dowload hebt dat is dat een rar bestand met het teken van psp in plaats van een mapje? ik zou een gecomprimeerde (gezipte) map moeten hebben, maar nu werk ik wel met windows 7 en internet explorer 9

compuchrisje
3 March 2012, 16:22
Het is een gecomprimeerde map, maar ge-rard. Hierin zitten 3 jpg-afbeeldingen, 2psp-bestanden en een reeks selecties. Als je toevallig die selecties hebt geopend, zal je inderdaad niks kunnen zien.
Ga even terug naar die pagina en klik op het pakje samengeperste boekjes, kies voor opslaan als... (niet voor openen!) en laat het op je bureaublad terechtkomen.
Pakketje uitpakken en wees er maar zeker van, er zit heel wat in hoor!
Rechtstreekse link naar het pakketje is deze (http://www.asdwebdesigns.nl/translations/ASDpsp/Meiying/ASDwebs_Meiying.rar).

yol
3 March 2012, 20:48
het gaat nog niet, mijn computter is stuk en daarmee werk ik nu op mijn laptop? en hier kan ik het bestand niet uitpakken ik heb gedaan wat je me gezegd heb ik weet het niet meer kan het zijn dat mijn instellingen van mijn mappen niet goed staan:shy::shy:

Baloeke
4 March 2012, 01:10
Hoe pak je het rar bestand uit Yol? Installeer eens PeaZip (http://www.minatica.be/downloads/651-PeaZip), en daarmee het rar bestand uitpakken.

compuchrisje
4 March 2012, 01:22
Tja, yol, je moet wel zorgen voor de goeie software he ;) om iets uit te pakken.

yol
4 March 2012, 14:49
Compuchrisje bedankt het is gelukt maar mag ik iets vragen bestaat pea zip niet in het Nederlands want mijn Engels kan ik niet
maar ben toch al blij dat ik mijn bestand al kan uit pakken
Bedankt en nog een fijne zondag gewenst
groetjes yol:)

Baloeke
5 March 2012, 00:12
Mijn Peazip staat in het Nederlands :p. Het is enkel dat ik op een rarbestand rechts klik en Peazip aanduid dat deze in het Engels is.
Maar geen nood, via een omweg kan je perfect peazip gebruiken in het Nederlands.
Eerst gaan we peazip instellen in het Nederlands.
Druk op de windows bol (links onderaan) en type in het zoekvenster Peazip. De eerste in de lijst is het programma dat je moet hebben. Dus een druk op Enter en het programma gaat open.
Klik nu op "Options" (in de taakbalk bovenaan)
Duid nu "Localization" aan. Normaal gezien opend er nu een venster dat het uitzicht heeft van de verkenner.

http://i28.photobucket.com/albums/c222/baloeke/Peazip.jpg

Ga in die map zoeken naar de file "nl.txt" en klik op openen
Peazip sluit en opent ommiddelijk terug in het Nederlands.

Nu de taal is ingsteld in het Nederlands stap 2
Klik links (of druk enter) op de rarfile. Peazip zou moeten openen, klik best op het pijltje achter uitpakken voor meer opties. De rest zou zich zelf moeten uitwijzen.

yol
5 March 2012, 16:36
Bedankt Baboeke nu verstaan ik het
groetjes yol:)