Volledige versie bekijken : Win 7 zou plots niet legitiem meer zijn???



MabadosS
14 March 2012, 19:39
Beste,


Sinds een aantal dagen krijg ik af en toe het volgende scherm te zien: http://www.jave.be/opslag/niet_legitiem.png .
Er wordt dus beweerd dat mijn versie niet legitiem zou zijn.
Ik ben wel behoorlijk zeker dat ze wel legitiem is, ik heb die pc nu al meer dan een jaar en dit was de meegeleverde win 7 van hp.
Tot nu toe is ook altijd alles perfect blijven werken, geen problemen met updates, etc.


Via systeem blijkt mijn versie dan ook wel geactiveerd/legaal:
Zie http://www.jave.be/opslag/systeem.png


Als ik in het scherm met de melding dat mijn versie niet legitiem zou zijn, klik op nu oplossen kan ik een bestand downloaden, maar bij het starten ervan krijg ik een foutmelding: http://www.jave.be/opslag/fout_update.png


Iemand een oplossing?


Ik heb begin februari wel m'n harde schijf vervangen door een 2TB schijf en het Ram geheugen naar 16 GB gebracht. Ik heb windows 7 niet geherinstalleerd, maar alles gecloned van de oude schijf. Het is ook pas sinds enkele dagen dat de foutmelding voordoet, dus ik weet niet of het hier mee te maken heeft.

[EDIT] Net gemerkt dat ik dus geen windows updates meer kan doen.

salmax
14 March 2012, 20:03
Ik ben geen kenner
maar denk dat door de nieuwe onderdelen het niet overeenkomt met die product code.
ik veronderstel dat het met heractiveren opgelost kan zijn indien je kan heractiveren.
anders zou ik microsoft bellen en vertellen welke onderdelen zijn veranderd en denk wel zij het in orde kunnen maken.

peenif
14 March 2012, 20:06
In dit geval zou ik Microsoft België contacteren http://support.microsoft.com/contactus/cu_sc_selector_telephone/?ws=support
en daar je probleem voorleggen.

compuchrisje
14 March 2012, 23:33
Harde schijf is niet bepaald een hardware-verandering te noemen, net als het bijzetten van een geheugenbankje. Eens legitiem, altijd legitiem. Dat telefoontje kan dus enkel helpen, het kost je nagenoeg niks.

MabadosS
15 March 2012, 12:47
Net Microsoft gebeld en die verwijzen door naar HP.


Bel naar HP en die geven geen support omdat de garantie verlopen is.


Wat kan ik nu nog doen??????

Mrjraider
15 March 2012, 15:23
Het is wel raar, want het gaat om een HP die je een upgrade heb gegeven. Ik neem aan dat je geen andere cpu/mobo heb geplaatst? want deze 2 zorgen altijd voor een heractivering.

berger
15 March 2012, 15:43
Er staan heel wat manieren op het net om daar iets aan te doen, ik vrees dat de meeste wat illegaal zijn, behalve de methoden hier reeds aangegeven.

Ik vermoed dat je een occasie hebt gekocht met een OEM windows. Dan zou je eigenlijk ook de recovery schijven moeten hebben.

Misschien eens systeemherstel proberen naar een datum toen uw windows 7 nog legaal bleek.

MabadosS
15 March 2012, 17:56
Het is wel raar, want het gaat om een HP die je een upgrade heb gegeven. Ik neem aan dat je geen andere cpu/mobo heb geplaatst? want deze 2 zorgen altijd voor een heractivering.

Nee, enkel nieuwe HDD en nieuw RAM geheugen.


Er staan heel wat manieren op het net om daar iets aan te doen, ik vrees dat de meeste wat illegaal zijn, behalve de methoden hier reeds aangegeven.

Ik vermoed dat je een occasie hebt gekocht met een OEM windows. Dan zou je eigenlijk ook de recovery schijven moeten hebben.

Misschien eens systeemherstel proberen naar een datum toen uw windows 7 nog legaal bleek.

Aan een illegale optie wil ik niet denken, ik heb tenslotte m'n licentie bij m'n PC betaald.

Deze PC heb ik trouwens volledig nieuw gekocht zo'n 2 jaar geleden, geen tweedehands dus!

MabadosS
15 March 2012, 18:18
Systeemherstel haalde trouwens ook niets uit.

peenif
15 March 2012, 18:44
Aandringen bij Microsoft, aandringen en blijven aandringen, misschien vind je iemand aan de helpdesk die je niet naar HP doorverwijst.

berger
15 March 2012, 20:45
Als je echt een legale versie hebt moeten ze dat inderdaad bij Microsoft aanvaarden.

Je kunt hier (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/weInput?cc=nl&lc=nl&dlc=nl) zien hoe het zit met uw garantie, normaal is dat toch twee jaar.

Als je uw hardware "aanzienlijk" hebt gewijzigd op de computer (een harde schijf vervangen en terzelfdertijd het geheugen is een aanzienlijke wijziging) moet je binnen de 30 dagen na de herinstallatie van windows terug uw windows registreren, zoniet wordt hij aanzien als illegaal. Daarvoor moet je over de windowssleutel beschikken.

Met al die gegevens kun je dat probleem telefonisch met microsoft regelen. Je zou uw sleutel zelfs telefonisch kunnen activeren bij microsoft.

peterus
15 March 2012, 22:37
Als je de recovery dvds hebt zou je wel een herinstallatie kunnen overwegen, dan activeer je windows met uw huidige hardware .

Iets meer werk daar je uw gegevens moet backuppen maar minder heen en weer geslinger tussen Microsoft en Hp.

MabadosS
15 March 2012, 22:41
Aandringen bij Microsoft, aandringen en blijven aandringen, misschien vind je iemand aan de helpdesk die je niet naar HP doorverwijst.

Sja, zal ik even over nadenken.


Als je echt een legale versie hebt moeten ze dat inderdaad bij Microsoft aanvaarden.

Je kunt hier (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/weInput?cc=nl&lc=nl&dlc=nl) zien hoe het zit met uw garantie, normaal is dat toch twee jaar.

Als je uw hardware "aanzienlijk" hebt gewijzigd op de computer (een harde schijf vervangen en terzelfdertijd het geheugen is een aanzienlijke wijziging) moet je binnen de 30 dagen na de herinstallatie van windows terug uw windows registreren, zoniet wordt hij aanzien als illegaal. Daarvoor moet je over de windowssleutel beschikken.

Met al die gegevens kun je dat probleem telefonisch met microsoft regelen. Je zou uw sleutel zelfs telefonisch kunnen activeren bij microsoft.

Garantie verliep eind november vorig jaar, had ik al bekeken.
Telefonisch activeren ging ook niet.


Als je de recovery dvds hebt zou je wel een herinstallatie kunnen overwegen, dan activeer je windows met uw huidige hardware .

Iets meer werk daar je uw gegevens moet backuppen maar minder heen en weer geslinger tussen Microsoft en Hp.

Laat ik daar net tegenop zien, ik heb een perfect werkend pc, nog nooit geformatteerd sinds de aankoop en ik heb heel, heel veel staan op m'n pc. Ben er beroepsmatig mee bezig en ik zie het echt niet zitten om te formatteren.

Ik vrees dat ik uit pure miserie gewoon een nieuwe licentie zal betalen, al zal het niet van harte zijn.

compuchrisje
16 March 2012, 00:23
Ik zou nochtans toch nog proberen om bij Microsoft eventueel een nieuw licentienummer te vragen. Je systeem is niet veranderd, enkel hersteld met een kleine upgrade. Je kan wel even nakijken of het nummer van de oorspronkelijke installatie klopt met wat Belarc Advisor (http://www.minatica.be/downloads/612-Belarc-Advisor) zegt.

Spoorzoeker
16 March 2012, 13:33
Je kunt telefonisch activeren.

Ik kreeg vandeweek ook die melding en toen ik MS belde vertelden ze dat alles in orde was. Alle nummers waren correct/legaal.

Vervolgens via de spraakcomputer geactiveerd en dat werkte.

MabadosS
16 March 2012, 13:55
Je kunt telefonisch activeren.

Ik kreeg vandeweek ook die melding en toen ik MS belde vertelden ze dat alles in orde was. Alle nummers waren correct/legaal.

Vervolgens via de spraakcomputer geactiveerd en dat werkte.

Helaas, ook dit heb ik al gebrobeerd...

compuchrisje
17 March 2012, 01:07
Probeer nog even dit: onder Deze computer - Eigenschappen zou ergens onderaan een link moeten staan 'Productcode wijzigen'. Je huidige code moet ingevoerd worden, even later zou de juiste er moeten staan. Al Belarc geprobeerd?

Spoorzoeker
18 March 2012, 16:13
Hmmm, ik vraag me af of een illegale versie niet handiger is.
Net een backup terug gezet en wéér moest ik telefonisch activeren.
Echt handig hebben ze dat dus niet gedaan.
Nu heb ik hem weer kunnen activeren, maar bij jou zit het probleem dus duidelijk dieper.

Mrjraider
18 March 2012, 16:34
Als je het geld op je rug heb groeien kan je inderdaad een nieuwe licentie kopen, het is wel achtelijk dat het dan zo moet. Ik kan nog iets anders voorstellen wat helaas niet legaal is maar wel zorg dat je licentie weer werkt.

Spoorzoeker
18 March 2012, 18:58
Als je iets koopt mag je er van uit gaan dat het werkt en blijft werken.
Als je een legaal nummer hebt en dus recht hebt op één Windows exemplaar, zie ik niet waarom dat dan geen illegale mag zijn.
Eigenlijk is het geen illegale, je zorgt er alleen zelf voor dat hij geregistreed word EN blijft.

Zoals ik hierboven al schreef moest ik net ook weer opnieuw activeren. De eerstvolgende keer doe ik het anders.
Als MS het niet goed kan, dan regel ik dat zelf wel. :D

peterus
18 March 2012, 21:17
Wat je eens kan proberen , baat het niet dan schaad het niet.
Als men HD en Geheugen wijzigt moet men reactiveren.
Ik zou dus eens proberen om terug het oorspronkelijke Geheugen te plaatsen.
Terug opstarten en duimen maar. vraagt windows terug om activatie dan gewoon (proberen)activeren.
Later kan je het geheugen terug plaatsen.

MabadosS
21 March 2012, 22:22
Dank aan iedereen voor de hulp en mij excuses voor het later reageren, maar mijn vrouw is net bevallen van een zoontje.

Ik heb alles geprobeerd en me suf gezocht op het internet en niets blijkt te werken.

Ik heb zelfs via het genuine programma van MS een nieuwe licentie aangekocht omdat de mijne zogezegd niet legaal zou zijn.
Zelfs dat had geen resultaat, ik heb nu een nieuwe licentie en nog steeds werkt de windows update service niet en krijg ik af en toe dus de melding dat ik met een illegale versie werk. De nieuwe licentie werd overigens zonder problemen geactiveerd. Begrijpe wie begrijpen kan.

Het zal dus jammer genoeg de meest drastische oplossing moeten worden, format en herinstallatie :s

Spoorzoeker
21 March 2012, 22:32
Dan is mijn reactie tweeledig: Gefeliciteerd !!!!!
en: jammer !!!!!!! :cool: