Volledige versie bekijken : Dramatisch einde skiklassen



Obsessed
14 March 2012, 21:24
Iedereen zal het wel al hebben opgevangen.

- Belgische bus rijd te pletter in tunnel in Zwitserse alpen.
- 28 doden, waarvan 22 kinderen.
- Nog vele anderen in Zwitserse hospitalen, waarvan een aantal in kritieke toestand.
- Zesdejaars leerlingen uit Lommel en Heverlee.
- Hartverscheurende onwetendheid bij ouders.
- ....

Ik probeer het ondertussen al verschillende uren, maar ik kan me op geen enkele manier voorstellen dat ik dergelijk nieuws zou ontvangen over één van mijn beide kinderen :shocked:

Baloeke
14 March 2012, 23:29
Ik zou zulk nieuws niet willen thuis krijgen. Toch wil ik de familie van de getroffen slachtoffers veel sterkte toewensen.

compuchrisje
14 March 2012, 23:31
Ik had het vanmorgen ook al gehoord in het nieuws. En omdat er in ons verleden én nabije familie ook enkele gebeurtenissen zijn geweest waarbij kinderen waren betrokken, heb ik nu ook datzelfde gevoel van toen: onmacht, verdriet, het niet kunnen vatten, de zin ervan niet inzien.
Kinderen van 11-12 jaar... geen paaseieren meer, geen communiefeest, ... geen toekomstplannen. Zoveel dingen die je in vraag stelt, het waarom en hoe het nu verder moet. Die ouders leven nu in een hel, woorden van troost dringen niet door, je bent gewoon verbijsterd, verlamd door zoiets.

Mrjraider
15 March 2012, 19:37
Dan komt er bij de meeste ouders, volkomen begrijpelijk, de vraag: "Waarom?" naar boven. Ik wens de nabestaanden sterkte in deze zeer lastige tijd.

slicky
15 March 2012, 21:52
morgen nationale rouw
om 11 u alles 1 minuut stil.
ook de bussen van De Lijn doen mee en zullen om 11 u de bus aan de kant zetten en stilleggen.
Dit voor de overleden collega en ook uit medeleven voor de andere slachtoffers.

Obsessed
16 March 2012, 16:37
Ook bij ons op het werk heeft iedereen zich om 11:00hr buiten verzameld om samen een minuut stilte te houden. :sad:

siegy
16 March 2012, 17:52
Uit blijk van respect en medeleven ga ik morgen, zaterdag 17 maart om 12.00 hr.
naar leopoldsburg

En komen met div. motorliefhebbers aan het station aldaar te samen
om dan 13.00 hr. verder naar de luikerstraat in Lommel Koloniete rijden
en aldaar bij de school bloemen af te geven !
Daarna rijden wij naar het gemeentehuis van Lommel om het rouwregister te tekenen ;

Ik hoop dat er veel moto liefhebbers
en natuurlijk mensen die met de auto willen komen' ....hieraan massaal gevolg willen geven .

Tjoolaere
16 March 2012, 19:45
Via oproep in Facebook : https://www.facebook.com/events/345987668776348/
We zijn al met meer dan 12.000 die zondagavond een kaarsje zullen branden ter herdenking van de slachtoffers. Doe jullie ook mee ?

compuchrisje
17 March 2012, 00:40
Ik brand sowieso al een kaarsje, wegens de verjaardag van mijn onlangs overleden moeder. Het blijft iets onwezenlijks, nog steeds, zelfs nu hier en daar verhalen opduiken van overlevenden, dat bepaalde zaken uitgesloten zijn die oorzaak zouden kunnen zijn.

peenif
17 March 2012, 12:28
Hier ontsteekt mijn echtgenote reeds 18 jaar elke zondag twee kaarsjes, eentje voor onze overleden en eentje voor onze levende dierbaren, ditmaal zullen onze gedachten ook bij de slachtoffers van dit vreselijke drama zijn.

Phil O'Sophe
18 March 2012, 14:26
Minatica is een ICT-site, maar er steekt zoveel méér achter.
Menselijkheid en solidariteit gaan boven alle technische kennis en vaardigheden.

siegy
18 March 2012, 17:43
Uit blijk van respect en medeleven ga ik morgen, zaterdag 17 maart om 12.00 hr.
naar leopoldsburg

En komen met div. motorliefhebbers aan het station aldaar te samen
om dan 13.00 hr. verder naar de luikerstraat in Lommel Koloniete rijden
en aldaar bij de school bloemen af te geven !
Daarna rijden wij naar het gemeentehuis van Lommel om het rouwregister te tekenen ;

Ik hoop dat er veel moto liefhebbers
en natuurlijk mensen die met de auto willen komen' ....hieraan massaal gevolg willen geven .

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/419240_3440826748405_1502655953_33031169_192468729 7_n.jpg
Ben Zeer blij dat wij'... (harde motorbonken) met vele aanwezig waren om onze respect en eer te betuigen !

Uit Persoonlijke ervaring rest mij u nog iets aangrijpends te vertellen !
op deze bewuste middag, bij 'n stoplicht stopte een motaar op een Harley langs mij en vroeg ,
is het goed dat ik mij hierbij deze groep motaars ook aansluit '.....mijn petekind zat in die bus en heeft het niet gehaald!
ik moest toen wel effe slikken '..... mijn moto op de standaard zetten, want ik dacht dat mijn Hart scheurde !

voor volgers die het niet op VTM nieuws gezien hebben klik na believe >> HIER (http://nieuws.vtm.be/binnenland/201203172085-‘niet-alleen-limburgers-komen-naar-lommel’) niets verplicht !

siegy
18 March 2012, 18:00
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/428036_10150606541746149_562446148_9318622_3523626 41_n.jpg

Obsessed
18 March 2012, 21:08
"Respect" man! (y)

Phil O'Sophe
18 March 2012, 21:21
Mooi gebaar Siegy ! :good:

Baloeke
21 March 2012, 22:14
Heb vandaag naar de herdenkingsplechtigheid op tv gekeken. Het deed mij enorm pijn hoe ik zag dat de militairen die kisten naar binnenbrachten, en natuurlijk ook moeten snotteren bij het voorlezen van de teksten.

Ik weet wat het is om een kind te verliezen, zelfs na 21 jaar doet dat nog altijd evenveel pijn.
Voor de nabestanden kan ik maar alleen veel worden van troost geven. Probeer met de familie steun te vinden, dit helpt een beetje, om het verlies te verzachten.