Volledige versie bekijken : Excel delen van een bestand samenvoegen



joanveka
14 March 2012, 23:40
Ik ben secretaris van een vereniging met een groot ledenbestand in excel 2007. Soms zijn man en vrouw lid. Die staan dan beiden in het bestand dat er gedeeltelijk zo uit ziet:

NAAM VOORNAAM ADRES POSTNUMMER GEMEENTE enz...

Een voorbeeld:

Jan Peeters Bloemenlaan 4 8004 ERGENSEM
Frieda Verpink Bloemenlaan 4 8004 ERGERSEM

Nu stuur ik elke maand een nieuwsbrief naar de leden. Dat doe ik via WORD "verzendlijsten". Ik filter wel telkens de dubbele adressen er uit (maak dus een nieuw excel bestand dat ik dan in WORD inbreng), maar dan is het dus de ene keer Jan die de nieuwsbrief krijgt en als ik eens anders sorteer, Frieda die de nieuwsbrief krijgt.

Mijn vraag:
Op welke manier kan ik er voor zorgen dat er in 't vervolg de beide namen op mijn omslag komen te staan:
Jan Peeters - Frieda Verpink
Bloemenlaan 4
8004 ERGDERSEM

Bedankt voor uw reactie!

odulleke
18 March 2012, 13:05
Om eerlijk te zijn vind ik excel niet de juiste keuze op zulke adresbestanden bij te houden. Gegevensbestanden maak ik gewoonlijk in access en dan werk ik met querry's. Je kan excel bestanden altijd importeren in access.

joanveka
19 March 2012, 13:02
Ja, dat klopt natuurlijk, maar dat veronderstelt weer een investering om acces aan te kopen én om het te leren gebruiken, natuurlijk. Is het antwoord op mijn vraag dan onmogelijk???

J.W.
19 March 2012, 13:46
Mijn vraag:
Op welke manier kan ik er voor zorgen dat er in 't vervolg de beide namen op mijn omslag komen te staan:
Jan Peeters - Frieda Verpink
Bloemenlaan 4
8004 ERGDERSEM

Bedankt voor uw reactie!

De gemakkelijkste manier is het bovenstaande adres (zoals het hier nu staat) toe te voegen aan uw ledenlijst en
en dit te gebruiken in uw verzendlijsten in plaats van die twee andere adressen.

Pjotr
20 March 2012, 10:28
je sorteert eerst op adres (maak een macro dan sorteer je altijd hetzelfde)
je kan in je excel een kollom bijvoegen daarin een als functie met voorwaarden als adres hetzelfde is als bovenstaande samenvoegen met bovenstaande.
daarna met filter de dubbele adressen eruit halen.