Volledige versie bekijken : Avira v12?



compuchrisje
15 March 2012, 00:23
Sinds ik mijn huidig systeem heb, een dual-boot van XP met Windows 7, heb ik voor elke OS ook aparte software. Dit voorkomt meteen dat versies met elkaar gaan vechten.
In XP gebruik ik Avira free, Avast hoort bij Windows 7.
Het is deze Avira die me nu kopzorgen geeft, want er wordt gevraagd om te updaten, wat ik natùùrlijk prompt doe.
Echter, Avira heeft ineens problemen met andere beveiligings software: Emsisoft (betaalde versie), Comodo Firewall en Spybot Search&Destroy.
Ik heb die upgrade dus afgebroken, want mijn vertrouwen in die 3 progs is nog steeds ongebroken. Wél heb ik mijn bedenkingen over Avira 12 free. Ik krijg al de neiging om de AV van Comodo te gaan gebruiken ofwel alles gewoon over te laten aan Emsisoft.

salmax
15 March 2012, 01:46
Waarom op beide besturingssystemen niet 1 anti virus merk.
Merkte vroeger ook dat antivirussen ook andere partities mee scannen en vechten bij dual boot en triple boot.
Ik dacht toen ook dat apart werkte.

Merel
15 March 2012, 18:42
Avira en BitDefender heb ik jarenlang gebruikt. Maar ik heb het laten varen.

Ik gebruik sinds ruime tijd nu uitsluitend nog gratis software voor de Windows partititie en data partities
zonder dat er ooit een virus werd binnengelaten. De pinguin laat ik ongemoeid zijn gang gaan.

De combinatie hieronder geeft nooit conflicten en over de werking van beide heb ik geen klachten.
- Avast! (Gratis versie antivirus) maakt regelmatig databank updates, een bij opstarten en eventueel nogmaals later in dezelfde Windows sessie. Dus wat regelmatige updtates betreft is dat ok (en een lieve dame met een mooie stemintonatie bevestigt dat telkens)

- PC Tools Firewall Plus.
Een firewall 'for human beings' zouden de mannen bij Ubuntu zeggen.
Geen grote hutsepot maar duidelijke verstaanbare interfaces.



Dat gezegd zijnde, wat weerhoudt je om in het AV programma dat je nu gebruikt, aan te geven dat bepaalde mappen/partities niet moeten gescand op viri ? (exclude: bla bla bla) Kan zulks niet ?

peenif
15 March 2012, 19:24
en een lieve dame met een mooie stemintonatie bevestigt dat telkens

Ik vind dit een mannenstem en bovendien dermate irritant dat ik dit heb uitgeschakeld in de opties. :lol:

CC zou intussen ook moeten weten, en ik weet zeker dat ze dit weet, dat twee AV-programma's nogal eens durven botsen. Dus waarom Emsisoft (betalend dan nog...geen vertrouwen?) en Avira op dezelfde partitie toezien doet mijn klep dicht.

compuchrisje
16 March 2012, 00:32
Het gaat wel om twee verschillende partities hoor ;). Eén AV per partitie/besturingssysteem.
Emsisoft speelt hier geen boeman bij, ook Comodo werd altijd getolereerd, net als Spybot S&D; ik vraag me dus af: waarom is er nu wél opeens een probleem vanuit het standpunt van Avira?
@merel: ik zet mijn geluid zelden op, of het moet zijn om iets te beluisteren, dus hier noch madammen noch meneren die van alles commanderen (dat rijmt nog ook!)

Merel
16 March 2012, 13:57
Avira zag ooit een probleem in de installatie software van Sitecom kaartlezer MD-20.
Hierbij was Avira dan ook de enige die het verkeerd voor had.

Maxstar
16 March 2012, 18:44
Sinds ik mijn huidig systeem heb, een dual-boot van XP met Windows 7, heb ik voor elke OS ook aparte software. Dit voorkomt meteen dat versies met elkaar gaan vechten.
In XP gebruik ik Avira free, Avast hoort bij Windows 7.
Bij een dual-boot kunnen virusscanners elkaar nooit in de weg zitten aangezien maar één van de twee besturingssystemen tegelijktertijd actief is.

Het is deze Avira die me nu kopzorgen geeft, want er wordt gevraagd om te updaten, wat ik natùùrlijk prompt doe.
Echter, Avira heeft ineens problemen met andere beveiligings software: Emsisoft (betaalde versie), Comodo Firewall en Spybot Search&Destroy.
Dit komt vaker voor dat bepaalde paketten bij de installatie andere software incompatibel vinden zoals b.v. Trend Micro IS.

http://www.imgdumper.nl/uploads3/4d1a0c203058f/4d1a0c20301af-naamloos.JPG



Ik heb die upgrade dus afgebroken, want mijn vertrouwen in die 3 progs is nog steeds ongebroken. Wél heb ik mijn bedenkingen over Avira 12 free. Ik krijg al de neiging om de AV van Comodo te gaan gebruiken ofwel alles gewoon over te laten aan Emsisoft.
Waarom zou je naast Emsisoft Anti-Malware ook nog Comodo gaan gebruiken? In de laatste RAP (Reactive And Proactive) test zie je toch dat Emsisoft Anti-Malware veel beter presteert dan Comodo, zie onderstaande screenshot.

http://www.anti-malware-reviews.com/wp-content/uploads/2012/01/RAP-quadrant-Jun-Dec11-850.jpg

Ik zelf gebruik ook de betaalde versie van Emsisoft Anti-Malware en ik heb daar ook eens een YouTube filmpje over gemaakt en daar kan je goed zien dat Emsisoft Anti-Malware zijn diensten goed bewijst.

Test 1 - File Guard
Test 2 - Surf Protection & File Guard
Test 3 - Behavior Blocker

Vooral "Test 3" is interessant, dit zijn malware samples die met de 'on-demand' scan niet worden gedetecteerd, worden bij het uitvoeren wel gedetecteerd door de 'behavior blocker' / 'gedragsbewaking' en dat is op de onderstaande video op YouTube goed te zien.


http://www.youtube.com/watch?v=DCYif-pG1jE&feature=player_embedded



Ik krijg al de neiging om de AV van Comodo te gaan gebruiken ofwel alles gewoon over te laten aan Emsisoft.
Het gebruiken van Comodo naast Emsisoft Anti-Malware lijkt mij niet nodig, ten eerste is het niet verstandig om meerdere beveiligingspakketen te gebruiken! Ook al kunnen deze goed naast Emsisoft Anti-Malware gebruikt worden, het voegt naar mijn mening niks toe aan extra beveiliging die Emsisoft al geeft.

Ter Info:
Antivirus & Antimalware software [Veelgestelde vragen] (http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=232&t=5495)

compuchrisje
17 March 2012, 00:45
Even toelichten, Comodo heb ik enkel als firewall hoor, niet als AV of malware jager. Maar ik denk dat Avira de langste tijd op hotel is geweest hier, 'k ga Emsisoft de eer laten :D