Volledige versie bekijken : stoppen discussie



theo2602
19 March 2012, 11:20
Waarom worden discussies soms gestopt terwijl er toch kan verwacht worden dat er nog geintereseerden zijn. BV over die Bundespolizei virus. Iemand stuurt zijn logje (hoe doe je dat) er komt één antwoord en voor ik kan vragen hoe men zo'n logje maakt stopt die discussie na één antwoord. We zijn allemaal geen experts hé, anders zochten we niet in Minatica

Obsessed
19 March 2012, 13:00
HIER (http://www.minatica.be/threads/71380-Beleid-Hijackthis-eerst-lezen-voor-je-hier-iets-post!) staat alle uitleg over het HijackThis gedeelte Theo ;)

theo2602
19 March 2012, 17:22
Ik ben daar op mijn desktop mee bezig en dat loopt zeker niet zoals beschreven. Het eerste deel vroeg niet om te herstarten, maar ik heb dat dan maar gedaan. Het tweede zou enkele seconden tot 5 minuten duren en dat loopt al een half uur. Ik word ongerust. Ik gebruik nu, al meer dan een jaar, enkel windows security essentials en windows firewall. Tot nu gaf dat nooit problemen. Kan dit virus een gevolg zijn omdat ik nu de laptop langs een beveiligde draadloze verbinding gebruik? Als laatste geeft men aan dat het beter is om nog drie extra viruskillers te installeren. Hoe snel gaat de computer dan nog werken?

peenif
19 March 2012, 17:34
Als laatste geeft men aan dat het beter is om nog drie extra viruskillers te installeren

Dit is al niet normaal en heeft zeker met het HijackThis-forum niets te maken.
Doe nog eens hetzelfde uit de link die Obsessed je gaf maar doe het nu eens in Safe Modus.

theo2602
19 March 2012, 17:45
Ik heb de tekst van Obsessed geprint en volg die zoals er staat.
Nu heb ik het in 'veilige modus' gedaan en inderdaad liep dat zeer snel, zeker geen vijf minuten. Ik heb herstart en nu weer gewoon, want in 'veilige modus' heb ik geen internet.
Deel 3 nu Hijack This

Merel
19 March 2012, 23:47
Het gaat hier toch wel over de levensbelangrijke vraag ... "Waarom stopt men discussies zo snel " ?

Ik had het ook graag geweten, Theo. Men lijkt hier wel bezeten van hangsloten.

Heb je al antwoord op die hoofdvraag ? (welke trouwens al eerder gesteld werd)

En ... zijn we hier wel in de rubriek FEEDBACK ? :eviltongue:

Het wordt tijd dat de Bundespolitie ingrijpt :evil:

compuchrisje
20 March 2012, 00:18
In het Hijackthisforum is regel 1: niet indringen in het topic van de originele plaatser van een logje. Iemand met een gelijkaardig probleem post best zelf zijn logje, apart van het andere. Zo raken de slayers niet in de knoop en voorkomt men fouten.
Voor het analyseren van een logje is het niet nodig dat 'Jan en Alleman' zich komt mengen, het is zelfs storend en verwarrend. Waar de éne het over zijn Windows 7-systeem heeft en een andere over zijn Vista- of XP-installatie, kan een degelijke slayer zelfs de weg kwijt raken.
Logjes die afgehandeld zijn, worden door de slayer zelf afgesloten. Heeft iemand een gelijkaardig probleem... zie begin deze post. ;)

theo2602
20 March 2012, 08:13
Juist Chrisje, maar nu moest ik een discussie starten om te weten wat ik tegen die Bundespolizei moest doen. Het was simpeler geweest als ik in het Hijack had kunnen vragen wat ik moest doen. De inmenging in de eigenlijke 'behandeling' kan niet omdat uitdrukkelijk gevraagd wordt een nieuwe hijack te starten om er de logjes in te plaatsen.

theo2602
20 March 2012, 08:44
Nog vergeten: als men onmiddelijk na de raadgeving de discussie stopt, hoe kan je dan vragen of vertellen over de resultaten?

peenif
20 March 2012, 09:07
Laat het heel duidelijk zijn theo2602, in het HijackThis-forum kan men zelfs niet reageren met uitzondering van de topic-starter, de slayers en de moderators (en die doen dit slechts uitzonderlijk). Deze beslissing werd, een tijd geleden reeds, niet zomaar genomen, er kwamen teveel reacties van andere leden dan de spywareslayers. Er waren zelfs strafpunten en bij herhaling een ban voorzien voor hardleerse overtreders van dit forumreglement.
De politiek van de slayers is eveneens om zo weinig mogelijk informatie te verstrekken over de behandeling en de infectie en dit om te voorkomen dat leden op eigen houtje hun logje gaan behandelen, wat met de tools die zij gebruiken desastreuze gevolgen voor het systeem kan hebben.
Indien je om een of andere reden nog eens een probleem hebt, start dan gewone een eigen discussie zodat je zeker door iemand met kennis van zaken zal geholpen worden. Heb je een bijkomende vraag zullen zij die zeker ook beantwoorden.

theo2602
20 March 2012, 11:28
Wel ik wilde in verband met die HIJACK waar je achtereenvolgens malaware bytes, TFC en HIJACK THIS vragen of nu alles in orde is en dat kan blijkbaar niet. Verder wordt er voorgesteld om extra spywareblaster, adaware 2008 free en spybot s&d te instaleren terwijl ik al microsoft security essentials draai en de firewall van windows opstaat. Mijn vraag zie maar hoger, was hoe snel (of beter traag) gaat de computer dan nog werken? Nooit antwoord gehad!

peenif
20 March 2012, 12:09
Wel ik wilde in verband met die HIJACK waar je achtereenvolgens malaware bytes, TFC en HIJACK THIS vragen of nu alles in orde is en dat kan blijkbaar niet.
Toch wel hoor theo2602, als topicstarter kan jij steeds reageren en vragen stellen. Meestal volstaat het een beetje geduld te beoefenen want wees gerust dat de slayer die jou logje opvolgt spontaan je systeem zal proper verklaren wanneer dit effectief zo is.
Als aanvulling van je antivirusprogramma (MSE) en je firewall, is het installeren van een specifiek antispywareprogramma zeker nuttig, alle drie hoeft echt niet hoor. Ad-Aware van Lavasoft is daarvoor een goede keuze.
Elk softwareprogramma gebruikt systeembronnen, dit hoeft echter niet te betekenen dat je pc daardoor merkelijk trager gaat werken. Het beste is het programma te installeren en kijken hoe je systeem zich gedraagt, gaat het echt ten koste van je snelheid kan je die verwijderen en een andere keuze maken.

ultddave
20 March 2012, 13:55
In het verleden is het ook al eens voorgevallen dat leden met weinig of geen kennis van virussen/spyware/... ineens besloten om anderen te helpen. Ik heb al eens gelezen gehad dat men andere leden aanraadde om Windows opnieuw te installeren (terwijl dat helemaal niet nodig was) of het soms beter leken te weten dan de spywareslayers (die er een opleiding voor gedaan hebben) ;). Als we dat allemaal bleven toestaan, gingen er uiteindelijk problemen van komen.

Voor advies of vragen ivm virussen/spyware/... kan je hier terecht; http://www.minatica.be/forums/47-Malware . ;)


Verder wordt er voorgesteld om extra spywareblaster, adaware 2008 free en spybot s&d te instaleren terwijl ik al microsoft security essentials draai en de firewall van windows opstaat. Mijn vraag zie maar hoger, was hoe snel (of beter traag) gaat de computer dan nog werken?
Dat is redelijk onmogelijk om te zeggen. In de eerste plaats zijn "snel" en "traag" relatieve begrippen waardoor iedereen daar een andere mening kan over hebben. Daarbuiten kan men niet "berekenen" hoe snel uw PC gaat zijn na de installatie. De snelheid is afhankelijk van een aantal factoren:
- Hoe gaat is alles gedefragmenteerd op de harde schijf.
- Hoeveel geheugen is er nog vrij (eventueel je register eens opschonen met CCleaner).
- Hoeveel programma's zijn er actief (Als je een virusscan zit te doen + een video zit te encoderen + .... dan zal de PC veel trager lopen dan als je bijna geen actieve programma's hebt).
- ... ;)

Mvg,
Dave

theo2602
20 March 2012, 14:29
Probleem is dat hoe meer 'viruskillers' je hebt hoe meer die moeten scannen en die Ad-Aware is nu al anderhalf uur bezig. Dan staat die MalwareBytes, TFC, Hijackthis en OTL er nog op, moet dat allemaal blijven of mag dat weg?

peenif
20 March 2012, 15:14
Theo je bent nu bezig in twee verschillende topics, stel gewoon al je vragen verder in het topic in HijackThis, Juisterr zal je daar zeker verder helpen.
TFC, OTL en HijackThis zijn tools en worden niet op je schijf geïnstalleerd die mag je eens je logje proper is gewoon verwijderen via de vuilbak, MalwareBytes is een goed programma om regelmatig eens te scannen en zou ik alvast niet verwijderen, ik scan eens per week met dit programma.