Volledige versie bekijken : Windows 7 Numeriek toetsenbord



joanveka
19 March 2012, 13:12
Hallo,

Wanneer ik mijn laptop opstart, moet ik na de eerste opstart van Windows 7 mijn wachtwoord invoegen. Dat is geen probleem, maar voorlopig wat onhandig omdat ik in dat wachtwoord ook cijfers heb staan. Ik moet dan telkens op de "num lock"- toets drukken, want anders komt er geen invoer van cijfers. Kan die "num mock" toets niet automatisch geactiveerd worden bij de opstart van mijn laptop?
Bedankt voor het antwoord!

Mrjraider
19 March 2012, 15:24
Volgens mij niet, ik moet ook elke keer op de Num Lock toets drukken om deze aan te krijgen.

peenif
19 March 2012, 15:27
Bij mij niet hoor, die staat aan, afsluiten, heropstarten en die staat weer aan.

Pjotr
19 March 2012, 16:20
gewoon opstarten in bios en dan numlock bij starten aanvinken

Mrjraider
19 March 2012, 16:44
Hmmm. Merkwaardig dan. Ik moet steeds numlock aanzetten, het boeit me niet aangezien ik uit automatisme deze indruk voor mijn wachtwoord.. :P

Pjotr
19 March 2012, 16:51
Hmmm. Merkwaardig dan. Ik moet steeds numlock aanzetten, het boeit me niet aangezien ik uit automatisme deze indruk voor mijn wachtwoord.. :P

Dat is juist het lastige.
Ik heb hier ook ooit achter gezocht omdat ik de gewoonte niet had om de numlock eerst aan te zetten.

compuchrisje
20 March 2012, 00:19
BIOS dus :), zoals peenif al zei.

Baloeke
20 March 2012, 23:24
Volgens is het niet te vinden in de BIOS, heb ooit met Vista hetzelfde probleem gehad http://www.minatica.be/threads/49101-Num-lock.

Maar wat (veel) later had ik in Clickx de tip gelezen hoe je dat kan veranderen. Deze heb ik bij te Tips en Trucs om later nog eens te kunnen gebruiken http://www.minatica.be/threads/61034-Num-Lock?highlight=Num+lock, zoals nu dus ;)

Ik weet wel dat het een tip is voor Vista, maar vermoed dat deze ook gaat werken bij Win7

Pjotr
21 March 2012, 09:10
Heb het op het werk (waar ik windows7 Enetrprice heb) eens geprobeerd.
Via F12 (is voor iedere PC anders) naar Boot Device Menu Gegaan,
-> Sytem Setup
-> Post behavior
-> Numlock LED
-> uit/aan vinken numlock LED

werkt prima.