Volledige versie bekijken : PANDA antivirus



Swatje
21 March 2012, 20:50
Goeden avond beste mensen,
ik heb een probleem om mijn buur te kunnen helpen nl :
op de laptop die hij gekocht had vorig jaar gekocht had stond
Panda antivirus, deze is vervallen en we hebben er Avast free opgezet,
ik heb alles, zelfs in het register verwijderd van PANDA,
MAAR 1 map krijg ik niet weg : c prog files (x6)
Ik heb ook geprobeerd via veilige modus maar dat ging ook niet
Hij heeft windows 7 home ed
wat kan ik doen ??? (ik kan niet om de haverklap naar hem gaan, want
dat zijn vrijwilligers voor oudere mensen(schippers)
mijn dank heb je al
groetjes van Swatje

peenif
21 March 2012, 21:16
Het merendeel van de antivirusprogramma's vereisen een removal tool om die volledig te verwijderen. Meestal wordt aangeraden om eerst via configuratiescherm een uninstall te doen en pas daarna de specifieke tool uit te voeren.
In uw geval is er inderdaad ook een Panda removal tool voorzien. Is er inderdaad slechts één mapje overgebleven die geen problemen geeft, laat je die toch gewoon staan zeker. Moest je eens weten wat er allemaal overblijft na het desinstalleren van programma's val je gewoon achterover, zelfs indien je geavanceerde programma's gebruikt. Manueel het register induiken kan je natuurlijk ook maar ik zou dit zeker niet aanraden aan leken.

Swatje
21 March 2012, 21:25
Hallo Peenif bedankt, dat die map blijft staan maakt eigenlijk niets uit, MAAR
te pas en te onpas komt er een kaderke om te upgraden (en betalen) ???
en dat werkt wel storend, temeer dat koppel (pas met pensioen) nog bang heeft van
laptop, en dan voortdurend bellen, ik krijg dit en ik krijd nu da, wat nu...
Op zich voor mij geen probleem zo lang ik kan helpen (dat doet mij genoegen)
Hoppelijk raad ?
groetjes

peenif
21 March 2012, 21:30
Draai dan eens de removal tool voor de versie die ze geïnstalleerd hadden.

Rosty
21 March 2012, 22:00
De tool voor Panda kun je HIER (http://www.pandasecurity.com/resources/sop/UNINSTALLER_11.exe) downloaden!!

Spoorzoeker
22 March 2012, 09:42
Download eens een tool waarmee je kunt zien wat er allemaal opstart met Windows (autorun of zoiets).
Hier kun je uitzetten dat Panda mee moet opstarten.

Of zie dat je een livecd krijgt, dan kun je de map ook verwijderen.

Mocht je DoS kennen, dan zou je het bij het opstarten vanuit DOS kunnen proberen.

Een andere manier, maar wel echt het allerlaatste redmiddel: download een drive-editor.
Hiermee kun je RECHTSTREEKS op je harddisk gegevens wijzigen. Een heel gevaarlijke tool dus.
Nu kun je zoeken op de naam van die map en die naam wijzigen. Als Panda dan naar die map wil vind hij hem niet meer.
Als het goed is kun je die map nu dan ook verwijderen.

Swatje
22 March 2012, 10:12
goede morgend
van zodra dat ik bij die druk bezige mensen (zijn wel gepensionneerd) terecht kan
ga ik wat proberen - ik laat nog bericht
hoe kanik die auorun laten gaan ?
bedankt en groetjes

Spoorzoeker
22 March 2012, 10:33
http://www.snapfiles.com/get/starter.html

peenif
22 March 2012, 11:11
De vraag is of de gepensioneerde buren van Swatje zullen gediend zijn met een extra programma. Ook met het in Windows voorziene msconfig kan het (eventuele) opstarten van een Panda-service immers uitgeschakeld worden.
Ik ben kliënt geweest van Panda van september 2004 tot december 2011 en heb dus 8 opeenvolgende versies gehad van Panda Internet Security. Ik heb een uninstall gedaan via het configuratiescherm, heb dan de Removal tool laten lopen en Panda was volledig van mijn systeem verdwenen en heb nooit vervelende pop-ups gekregen, en dit zonder bijkomende software, simpel en goed.

Swatje
22 March 2012, 11:52
Peenif bedankt,
mijn buren vertrouwen mij wel.... ze weten dat ik graag opzoekingen doen om de mensen te helpen daar waar het kan, en zeker de ouderen onder ons
groetjes en dank

Spoorzoeker
22 March 2012, 12:00
Beste Peenif, en die removal tool, dat is GEEN extra software ? :D:evil:

peenif
22 March 2012, 13:07
Ja spoorzoeker maar een tool die je na gebruik gewoon in de prullenbak kan gooien is nog iets anders dan geïnstalleerde software vind ik.

Swatje
1 April 2012, 19:19
Hallokes beste mensen, ik heb vrijdag het probleem kunnen oplossen via ms config/services, ik heb 4 zaken van Panda uitgevinkt en het is tot op heden weggebleven (dat Panda kaderke)
Dank aan Peenif en de andere bereidwillige mensen
ik denk dat ik 1 van nog eens langskom want ze hebben weer wat heb ik begrepen
tot de volgende
groetjes