Volledige versie bekijken : Forumwedstrijd 2012: deel 3



compuchrisje
21 March 2012, 23:30
https://vorming.minatica.be/wedstrijd/Image2.png (http://www.minatica.be/forms.php?do=form&fid=11)

Op zoek naar een derde finalist

We zijn nu halfweg de wedstrijdreeks, met al twee gekende namen die één van de prijzen, dank zij Boek&Soft (http://www.boekensoft.com), zullen ontvangen.

In deze derde voorronde mag iedereen die actief lid is gedurende 3 maand deelnemen, ongeacht of hij of zij niet bij de kanshebbers is geraakt de vorige ronden. Opnieuw wordt één winnaar gefilterd die de volledige oplossing inzendt of de perfectie het dichtst benadert.

Als 5e finalist wordt uit de 4 voorgaande reeksen diegene uitgezocht met de op één na beste resultaten. Samen starten ze van eenzelfde positie om te dingen naar één van volgende prijzen:

5e plaats: Microsoft muis WIRED OPTICAL, Comfort mouse 3000 (usb) (http://www.boekensoft.com/index.php?p=toebehoren&action=detail&id=149556)
4e plaats: SD CLASS 10, 08Gb SDHC Extreme memory card (30Mb/sec) (http://www.boekensoft.com/index.php?p=toebehoren&action=detail&id=149829)
3e plaats: Lapdesk, Cooling pad N120 (http://www.boekensoft.com/index.php?p=toebehoren&action=detail&id=148268)
2e plaats: MP3 Deluxe v17 NED (http://www.boekensoft.com/index.php?p=software&action=detail&id=148909)
1e plaats: Logitech toetsenbord CORDLESS, K750 wireless SOLAR keyboard (usb) AZERTY (http://www.boekensoft.com/index.php?p=toebehoren&action=detail&id=148631)

Bij een ex-aequo zullen extra vragen worden gesteld. Pas als daar nog een gelijke stand komt, zullen de resultaten van de voorronden meetellen.

Wie heeft deelgenomen maar niet bij de winnaars hoort, kan nog altijd supporteren voor zijn favoriet in de Lounge onder het off-topic deel van dit forum. Ook hier valt er iets te winnen.

Crewleden kunnen wel deelnemen maar helaas niet delen in de prijzen; ook familieleden van de crew vallen uit de boot.

De voorronden worden met een tussenpoos van 2 à 3 weken gepubliceerd. Inzendingen moeten binnen de 14 dagen na publicatie ingestuurd zijn voor 24 uur. Latere inzendingen worden als nietig beschouwd.
Men mag meerdere pogingen doen om deel te nemen, maar enkel de laatste wordt als geldig beschouwd.

Startdatum voor deze ronde: zondag 21 maart 2012. Ten laatste inzenden op woensdag 4 april 2012 voor 24u.
Voor deze wedstrijd gelden de algemene regels (http://www.minatica.be/faq.php#wedstrijd).

Om geldig deel te nemen, wordt ook gevraagd om een reactie te plaatsen na deze mededeling.

slicky
22 March 2012, 07:08
alweer een dikke merci voor de gedane moeite en aan de sponsor Boek&Soft ;)
zal dan ook weer meedoen en nu gaan voor de pole positie :p


pfff zal weer op de schiftingsvraag aankomen hé (en ik weet jullie niet eens wonen :shy:)
tzal gokken worden :p

peenif
22 March 2012, 12:44
Deze keer verzonden en ruim op tijd, nog altijd zeker van de pole position slicky? :p

slicky
22 March 2012, 13:32
Deze keer verzonden en ruim op tijd, nog altijd zeker van de pole position slicky? :p


euuhhh neen :p

Obsessed
22 March 2012, 14:51
Ook ik heb een inzending gewaagd :p

Koshke
22 March 2012, 17:19
dank je wel maar die schiftingsvraag is niet te doen. Men kan het op verschillende manieren interpreteren, via hoofdwegen, secundaire wegen, zijwegen, omwegen of in vogelvlucht.....

Vincent
22 March 2012, 19:45
Heb ook een gokje gewaagd.

peenif
22 March 2012, 21:32
via hoofdwegen, secundaire wegen, zijwegen, omwegen of in vogelvlucht.....

Blijft het toch een serieus aantal kilometerkens hoor. :lol:

Phil O'Sophe
22 March 2012, 22:17
Oplossing ingestuurd !

Obsessed
22 March 2012, 23:08
Blijft het toch een serieus aantal kilometerkens hoor. :lol:

Hum hum, INCHEKES nog VEEEEEEEEL meer :rofl:

slicky
23 March 2012, 07:16
dank je wel maar die schiftingsvraag is niet te doen. Men kan het op verschillende manieren interpreteren, via hoofdwegen, secundaire wegen, zijwegen, omwegen of in vogelvlucht.....

ja en zonder (juist)adres zekers :wall: :cry:
:rolleyes:

Koshke
23 March 2012, 10:18
Dank je wel voor de moeite en tijd die in deze wedstrijd gestoken werd.
Op een paar vragen wist ik geen antwoord, dus daar heb ik met mijn klak naar gegooid, op hoop van zege natuurlijk.

Koshke
23 March 2012, 10:30
OHHHH Sorry, nu hoop ik dat ik op alle vragen een antwoord heb gegeven. Mijn hoofd draait dol met de renovatiewerken hier, een hoop man lopen hier zomaar binnen en buiten... Wordt daardoor constant afgeleid en ben helemaal verstrooid en uit mijn concentratie.... Please, antwoord indien ik iets vergeten ben.

Thankx

peenif
23 March 2012, 10:39
Rustig diep in- en uitademen, evenwicht zoeken tussen Yin en Yang Koshke :lol:.

Koshke
23 March 2012, 15:04
Rustig diep in- en uitademen, evenwicht zoeken tussen Yin en Yang Koshke :lol:.

"diep" inademen ? Al dat stof ? ga daar toch ff mee wachten hoor.... eerst proberen om niet te stikken hier....
maar de zon schijnt achter mijn met stof benevelde ramen, dat is toch al een geruststelling.

Baloeke
23 March 2012, 22:30
In de schiftingsvraag staat
berekend via Google Maps. Deze schitingsvraag is nergens op Minatica te bespeuren, maar ik wil de moedige deelnemers een tip geven.

Ik woon niet in het centrum van de gemeente die vermeld is in mijn profiel, maar in een deelgemeente dichter bij de snelweg.

salmax
23 March 2012, 22:30
Ik heb ook meegedaan en hoop juist te hebben

PeterN
24 March 2012, 00:30
Alles ingevuld en opgestuurd;)

Mocht ik geluk hebben en bij de winnaars zijn, dan moet je mij wel diskwalificeren ivm de schiftingsvraag: ik ben namelijk bij beiden al thuis geweest en weet jullie wonen :)

Succes aan de anderen(y)

compuchrisje
24 March 2012, 02:10
Je zat toch al bij de finalisten Peter :p. Voor de anderen, het Waasland is groot, maar ik zit helemaal niet in het centrum daarvan. Ik wil wel kwijt dat ik, net als Baloeke, niet zo ver van de grens woon. Een paar opvallende torens zitten er ook in de buurt...

Vincent
24 March 2012, 08:02
Dan zit ik er al totaal naast, had de toekomststraat in Riemst genomen.
Riemst heeft een oppervlakte van 57,88 km2 = 2278740 inch2 en heeft 11 kerken.

Vincent
24 March 2012, 20:19
Na de tip van Baloeke en Chrisje terug gaan stappen, 2de gokje geplaatst

Koshke
24 March 2012, 21:30
mij zakt de moed mij in mijn schoenen hoor, Waasland is groot, weet niet waar torens staan, en waar Baloeke woont daar ken ik helemaal geen grensen, had er trouwens nog nooit van gehoord. Ik begrijp nu dat er niet veel kandidaten zijn. Wist trouwens ook het antwoord niet op een vraag en heb ook de moed niet meer om het verder op te zoeken. Sorry......

Phil O'Sophe
24 March 2012, 22:03
mij zakt de moed mij in mijn schoenen hoor, Waasland is groot, weet niet waar torens staan, en waar Baloeke woont daar ken ik helemaal geen grensen, had er trouwens nog nooit van gehoord. Ik begrijp nu dat er niet veel kandidaten zijn. Wist trouwens ook het antwoord niet op een vraag en heb ook de moed niet meer om het verder op te zoeken. Sorry......

Vanop het MAS kun je die twee torens wel zien staan Koshke ! (en de rookpluimen ook ;))

Koshke
25 March 2012, 14:16
heb ook een nieuwe formulier verzonden...

Baloeke
25 March 2012, 20:31
Dan zit ik er al totaal naast, had de toekomststraat in Riemst genomen.
Riemst heeft een oppervlakte van 57,88 km2 = 2278740 inch2 en heeft 11 kerken.
Een van die 11 kerken staat voor mijn deur:p

PeterN
25 March 2012, 20:59
Als je tips geeft voor CCtje moet je dat ook voor Baloeke doen hé :D
Voor de dapperen die meedoen een kleine tip (mag mss niet maar ik doe het toch :evil:) : toen ik bij Baloeke thuis was, had ik een prachtig uitzicht over Vlaanderen;)

salmax
25 March 2012, 21:04
woont die dan zo hoog ge goed uitzicht hebt

Vincent
25 March 2012, 22:27
Te dju (mag hier niet vloeken) zit er weer naast :wall::cry:

compuchrisje
25 March 2012, 22:38
Schiftingsvraag is meestal een gokvraag, die enkel belangrijk wordt als je alle andere oplossingen correct hebt. Dus zeker eerst zorgen dat je het eerste deel goed hebt ingevuld, die schifting mag je niet als hoofdmaaltijd beschouwen :D

Vincent
25 March 2012, 23:12
Doen toch mee voor de leute :p

Koshke
26 March 2012, 09:18
ok ok, met deze ga ik terug een nieuw formulier invullen.... en bezorgen, in de loop van de dag....

Vincent
26 March 2012, 09:45
Heb die van mij een beetje aangepast na de tips van PeterN en Baloeke, Zat in de kasteelstraat Genoelselderen.

compuchrisje
26 March 2012, 23:36
Vandààr die soepgeur hier!!!

slicky
2 April 2012, 07:43
en zo heb ik ook eens een gokje gedaan op de schiftingsvraag ;)

compuchrisje
2 April 2012, 23:22
Nog kans tot woensdag om deel te nemen. Dan los ik iets meer over de deelname van nu :p

slicky
5 April 2012, 06:21
en die zijn we nu gepasseerd die woensdag!!

ben benieuwd naar de uitslag!! :p
hopelijk 2 puntjes meer dan Koshke of winnen natuurlijk :lol:

compuchrisje
5 April 2012, 07:53
Amai! 'k Zal me hier serieus moeten gaan concentreren hoor!

compuchrisje
5 April 2012, 21:36
Resultaat Forumwedstrijd 2012 deel 3

Ik vrees dat deze ronde te gemakkelijk was, want alle inzenders hadden alle vragen correct. Koshke heeft zichzelf op de valreep bij haar laatste inzending verbeterd, bravo hoor!
PeterN heeft zich weerhouden wat betreft de schiftingsvraag, maar hij mag zich troosten, het maakte niets uit.
Vincent heeft 3 keer ingezonden, en had eigenlijk door de schifting absolute nummer 1 kunnen worden, maar is bij de laatste inzending in de fout gegaan met de woordzoeker, helaas helaas.
Maar dit zal voor niemand echt belangrijk zijn, want we hebben nu de derde finalist gevonden en dat wordt....

KOSHKE!

De schiftingsvraag heeft voor haar de doorslag gegeven. Met slechts 39 364,28 inch verschil met het cijfer dat Baloeke had uitgeteld op Google Maps, kaapt ze de eerste plaats weg. En o, wonder, wie komt hier als tweede en dus mogelijke reservekandidaat op de voorgrond? Salmax, met op de schiftingsvraag een verschil van 39 370,08.
Vreemd genoeg hadden er nog datzelfde getal doorgegeven, nl ook PeterN, Philo en peenif. Hier zijn nogal wat pm's voor uitgewisseld denk ik ;).
Slicky bekleedt helaas de derde plaats, hij zal moeten spurten om in de eindronde te komen.
De reserveplaats wordt bepaald door de scores in de vorige ronden, alles is dus nog mogelijk voor Slicky.
Op plaats vier, met een ex aequo, staan dan PeterN, Philo en peenif, op nummer vijf Obsessed.

Zijn alvast finalisten: Vincent, PeterN, Koshke.

Nog één voorronde te gaan! Die wordt dit weekend klaargezet voor jullie. Vergeet ook niet deel te nemen aan de gokronde in de tent van Obsessed (http://www.minatica.be/threads/78310-Off-topic-wedstrijd-poll-wedstrijd). Hier mogen ook crewleden deelnemen, behalve Obsessed en ikzelf.
Dank zij Boek&Soft (http://www.boekensoft.com) zullen zowel de deelnemers aan de wedstrijd als in de goktent zich binnenkort eigenaar noemen van één van onze prijzen.

Proficiat met je finaleplaats Koshke! :good:

Even vragen en antwoorden bij elkaar zetten:
1) Wat was de oplossing van IQ-Kriebel 145?
b) Kortenberg

2) Wat was het probleem in de discussie 'TV koppelen aan PC met een HDMI'?
c) Wel beeld maar geen geluid

3) In welk jaar is het topic 'Mooie PPS'jes'
a) 2006

4) Waarom moet men na een systeeminfectie de bestaande herstelpunten verwijderen?
b) Omdat men anders terug geinfecteerd wordt als men terugkeert naar een eerder herstelpunt!

5) Waarvoor staat de 'D' in HDMI?
a) Definition


6. Woordzoeker: MINATICA IS EEN PRETTIG EN LEERZAAM FORUM

7) Schiftingsvraag : hoeveel inch, berekend via google maps wonen baloeke en compuchrisje uit elkaar. Geef tot 2 cijfers na de komma
Baloeke registreerde 4.960.629,92 inch

Baloeke
5 April 2012, 22:14
Proficiat Koshke :good:

Phil O'Sophe
5 April 2012, 22:18
Gefeliciteerd Koshke ! :clap:

Obsessed
5 April 2012, 22:54
Prima gedaan Koshke :good:

salmax
5 April 2012, 23:54
gefeliciteerd Koshke

Vincent
6 April 2012, 07:53
Kohske proficiat :good: (y) ;)

slicky
6 April 2012, 09:34
proficiat Koshke

hopelijk ben ik de volgende hé
we zullen de spurt inzetten :p

Vincent
6 April 2012, 10:16
Sorry Koshke (tijpfoutje) :shy:

PeterN
10 April 2012, 22:08
Net terug van vakantie, dus wat later met de felicitaties: proficiat Koshke (y)