Volledige versie bekijken : outlook als standaard instellen



minoe
29 March 2012, 20:10
Heb hier legale versie van outlook 2010 die er al bijna een jaar opstaat en krijg nu melding dat deze niet
de standaard client is.Heb al vanalles geprobeerd maar niets lukt.Krijg telkens de melding terug.
Iemand idee?

compuchrisje
29 March 2012, 22:38
Al eens gekeken wat er bij 'Programmatoegang en instellingen staat'? Misschien is Windows Live ertussen gekomen. Dat kan gebeuren bij updates.

minoe
30 March 2012, 18:26
Al eens gekeken wat er bij 'Programmatoegang en instellingen staat'? Misschien is Windows Live ertussen gekomen. Dat kan gebeuren bij updates.
Windows live had ik al verwijderd.Bij programmatoegang staat niet specifiek iets tussen.Er staat gewoon'huidige gebruiken' of zoiets.

Mrjraider
30 March 2012, 18:39
Welke windows versie heb je? Meestal vind je deze instelling in het configuratie scherm bij Email.

minoe
30 March 2012, 18:47
Windows 7 ultimate 64-bit.
Ziet er naar uit als ik bij email kijk in configuratiescherm dat ik outlook gebruik.

Mrjraider
30 March 2012, 18:57
Merkwaardig, gebruik je ook hotmail/msn? Als je namelijk daar op het envelopje klikt dan opent (normaal gesproken) je standaard email programma ( in mijn geval windows live mail).

minoe
30 March 2012, 19:09
Merkwaardig, gebruik je ook hotmail/msn? Als je namelijk daar op het envelopje klikt dan opent (normaal gesproken) je standaard email programma ( in mijn geval windows live mail).

Gebruik geen hotmail/msn.Hij opent inderdaad in outlook.
Vind het ook vreemd dat ik telkens die melding terugkrijg.

Mrjraider
30 March 2012, 19:15
Kijk anders in de instellingen van outlook je hebt versie 2010, en bij bestand > opties > algemeen dan? Daar staat de optie: "Outlook instellen als standaardprogramma voor email, contactpersonen en agenda." Ik neem aan dat deze functie is aangevinkt? Wellicht bied de knop "Standaardprogramma's" hulp.

minoe
31 March 2012, 15:35
Dit had ik allemaal al gecheckt.Bij standaardprogramma's zie ik outlook er wel niet tss staan.

Mrjraider
31 March 2012, 23:31
Hmm merkwaardig om eerlijk te zijn weet ik ook niet waar je anders moet zoeken.

compuchrisje
1 April 2012, 00:03
In de sectie 'Aangepast' al gekeken? Als Windows Live dat ooit had opgeëist is het mogelijk dat dat nog toegankelijk is gebleven of als standaard is blijven hangen. Zet daar dan opnieuw Outlook voor in de plaats en vink de rest uit.
Ook in Outlook zelf in het menu Bestand - Opties - tab Algemeen kan je nakijken of er een vinkje staat voor 'Outlook instellen als standaardprog...'

minoe
1 April 2012, 10:36
In de sectie 'Aangepast' al gekeken? Als Windows Live dat ooit had opgeëist is het mogelijk dat dat nog toegankelijk is gebleven of als standaard is blijven hangen. Zet daar dan opnieuw Outlook voor in de plaats en vink de rest uit.
Ook in Outlook zelf in het menu Bestand - Opties - tab Algemeen kan je nakijken of er een vinkje staat voor 'Outlook instellen als standaardprog...'
Hoe bedoel je in de sectie'aangepast'?

compuchrisje
1 April 2012, 23:50
In het venster voor de programmavoorkeuren natuurlijk. Daar heb je 3 mogelijkheden in het rechtervenster, de 3e is de 'Aangepaste'

minoe
3 April 2012, 18:00
In het venster voor de programmavoorkeuren natuurlijk. Daar heb je 3 mogelijkheden in het rechtervenster, de 3e is de 'Aangepaste'
Daar staat gewoon 'het huidige e-mail programma gebruiken' en naar mijn weten is er maar één geinstalleerd.
Gekeken bij software en geen ander mail programma te vinden.Bizar.

Baloeke
3 April 2012, 22:27
Ook geen van BV hotmail (Live mail)

compuchrisje
3 April 2012, 23:46
Dan moeten we verder gaan spitten vrees ik, in het register.
Ik zou het hier kunnen uitleggen, maar je kan het hier (http://support.microsoft.com/kb/813745/nl)ook vinden, met evt een Fixit als je liever niet in het register knutselt.
Zorg wel eerst voor een backup van het register voordat je veranderingen aanbrengt. Het terugzetten kan je door te dubbelklikken op het opgeslagen *.reg-bestand of via rechtermuisklik en de optie 'Terugzetten' kiezen.

minoe
4 April 2012, 19:06
Nog altijd zelfde.Wel raar als ik manueel in register ga volgens beschrijving" HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Clients\Mail\Microsoft Outlook" zie ik geen microsoft outlook staan.

compuchrisje
4 April 2012, 23:24
Het staat niet bij de standaardprogramma's én niet in je register. Ik denk dat je met een herstelinstallatie dan toch iets meer zal bereiken. Ik weet niet op welke manier je die Office op je systeem hebt gekregen, maar hopelijk heb je de installatieschijf of het bestand ergens opgeslagen. Office heeft een hersteloptie, proberen is nooit verloren werk!

minoe
12 April 2012, 16:01
Mag slotje op.Volledig nieuwe installatie gedaan.