Volledige versie bekijken : cd-rom werkt niet



christy
31 March 2012, 16:49
mijn dvd-/cd-rom-station start niet (code 10)
wat betekent dit
als ik het wil bijwerken krijg ik dat er geen beter of nieuwer stuurprogramma voor het apparaat is gevonden
wet iemand raad.
soms staat hij erop en dan weer niet.
er staat ook een geel driehoekje.

alvast bedankt

compuchrisje
1 April 2012, 00:17
Het kan zijn dat door trillingen één van de kabeltjes is losser gaan zitten. Even de schroevendraaier tevoorschijn halen dus.
Als die contacten bevuild zijn (stof, erosie) dit voorzichtig verwijderen en alles goed terug in pluggen. Bij een laptop kan je ook de hele drive eruit halen, maar wel voorzichtig zijn, niets verwringen.
Als nadien nog steeds problemen opduiken, is de drive bezig met overlijden.

christy
1 April 2012, 23:24
bedankt voor de reactie,mar mijn pc is een medion toutchscreen en mijn cd-rom station zit in het scherm ingebouwd en is draadloos zowel toetsenbord als muis,mijn scherm word bijna nooit verplaatst enkel bij schoonmaak.
dus ik weet niet of het een goed idee zou zijn om zelf aan het scherm te prutsen.
openen en sluiten doet hij wel maar als ik een cd plaats wil hij niet afspelen.
is het niet mogelijk om het apart te herinstaleren?
ik bedoel dat als ik bij "mijn computer" naar D ga waar mijn windows 7 recovery staat en ik bekijk de inhoud met mappen
staat er dan normaal geen map bij voor de cd-rom station?

compuchrisje
1 April 2012, 23:57
Normaal gezien is die recovery niet eens toegankelijk!
Wat je kan doen zonder te sleutelen, is via Computer - Apparaatbeheer de CD drive eruit te halen. PC opnieuw opstarten en als er nieuwe hardware gevonden wordt, deze laten installeren. Hopelijk vraagt ie dan niet naar de schijf...

strikerfox
2 April 2012, 09:04
Dat zou wel kunnen de oplossing zijn onder XP,vista, windows 7 (lijkt mij niet zo moeilijk.
eerst en vooral alle brand software verwijderen (nero bijvoorbeeld indien je er meerdere heb allemaal verwijderen)JE KAN HET MESCHIEN PROBEREN ZONDER DE SOFTWARE TE VERWIJDEREN.
ga naar uitvoeren en tip regedit in,de register gaat open, klik boven op bewerken/zoeken,daar moet alles aangevinkt staan,kopieer en plak daar upperfilters klik op zoeken
dan zie je in de rechterkolon upperfilters staan klik er rechts op en verwijderen.
doe terug hetzelde kopieer en plak lowerfilters staan ook rechts en verwijderd die ook
sluit je register en start je pc terug op
als je dvd/cd speler terug werk kijk uit welke brand software je instaleert het probleem komt hoogstwaarschijnlijk daar van.
suc6
guido.

christy
3 April 2012, 00:22
bedankt voor de hulp maar niets hielp ,toen hij er eindelijk weer eens tevoorschijn kwam heb ik die verwijderd en terug opgestart
maar daarna ondervond ik weer andere problemen,brand software had ik er niet opstaan dus daar lag het niet aan.
toen ik naar gewijzigde stuurprogramma's liet zoeken bleef de cursor hangen,dus nog een probleem bij en toen die scan voorbij was had ik nog altijd geen cd-rom station.dus nogmaals op gestart resultaat pc bleef hangen bij windows logo en dit keer was er geen update de oorzaak.
opstartherstel gedaan hielp niet daarna systeemherstel gedaan naar een zelf aangemaakt herstelpunt niks wou niet opstarten.
zelfs met de laatst gekende corect werkende opstart hielp niet ik heb er gisteren lang mee bezig geweesten telkens er een herstel werd uitgevoerd en terug opgestart had ik mijn vingers gekruist en toen hij eindelijk opstarte werd er na een bepaalde update of stuurprogramma instalatie van de cd-rom gevraagd om opnieuw op te starten,met als resultaat hij wou weer niet meer opstarten.ik heb het rond 3u deze nacht opgegeven.toen hij weer eens zin had om normaal op te starten heb ik alle belangrijke gegevens op een externeschijf gezet en de pc terug naar fabrieks instellingen gezet.mijn cd-rom station staat er terug op en werkt weer normaal mijn pc start ook terug normaal op maar om zeker te zijn ga ik toch eerst controleren bij apparaatbeheer of hij er nog tussen staat en tot nu staat hij er nog op.mijn pc is terug uptodate.
maar als het probleem zich nogmaals zou voordoen weet ik waar ik moet zijn .

nogmaals bedankt compuchrisje en strikerfox