Volledige versie bekijken : Pc start niet meer



De Koene
5 April 2012, 22:25
Vandaag wou ik twee fans bijplaatsen in de behuizing (goede werkende fans uit een andere behuizing)
Had alles netjes aangesloten op een kabel die reeds op de voeding zat, maar toen ik de pc aanzette zag ik dat alle fans heel traag draaiden.
Dus pc terug uit en een kabel bijgeprikt in de voeding (OCZ modxtreem 500W) enkel voor deze fans.
Toen ik dan de pc opstarte kreeg ik geen beeld meer, hdd draaide niet, op de GPU brande een ledje met CTF erbij, en de fan van de gpu draaide op volle kracht, en een heel licht verbrand geurtje (geen rook) dus ik zat met een probleem.
Fans terug losgekoppeld zodat de pc was zoals hij was, maar het probleem bleef.
De gpu stuk dacht ik eerst, deze dan in een andere pc gestoken en daar werkte deze perfect.
Daarna heb ik de voeding uitgemeten (het modulaire gedeelte) en overal de goede voltages.
Hoe ik de voeding die naar het mobo loopt kan uitmeten weet ik niet.
Ik krijg dus geen beeld (no signal, ook niet op de onboard gpu), fans op volle toeren, geen hdd activiteit, geen biepjes van de bios.
Zou de voeding toch stuk zijn of zou het eerder aan het mobo liggen?
Ik heb geen voeding liggen om eens uit te proberen.
Mobo P7H55M PRO
CPU I3 540 LGA 1156

De Koene
6 April 2012, 10:37
Ik heb nu toch de volledige voeding kunnen uitmeten en alle voltages zijn zoals het hoort, zwart en groen verbinden met een draadje, dan kan de voeding opstarten zonder dat deze op het mobo is aangesloten en zo kan uitgemeten worden.
Dit was wel zonder enige belasting, zou dit verschil maken als de voeding wel belast wordt?

De Koene
6 April 2012, 14:43
Ik heb de voeding in een andere pc getest en alles werkte, dus is mijn mobo of cpu naar de vaantjes, deze was wel serieus overklokt naar 4Ghz.
Nu moet ik een nieuw mobo en nieuwe cpu hebben, ik heb de AMD Phenom II X4 965 (109,90€) op het oog met een bijhorend mobo (mobo ben ik nog niet helemaal uit).
Zijn er betere koopjes te doen dan deze processor?
De pc dient als budget game pc, is eigenlijk de pc van mijn zoontje van 8.
Mobo en cpu wil ik zeker niet boven de 200€ gaan.
Kan iemand nog suggesties geven?

De Koene
10 April 2012, 23:35
Hij kan weer gamen...

Baloeke
10 April 2012, 23:41
En het zoontje is blij vermoed ik.