Volledige versie bekijken : Bureaublad



durumke
7 April 2012, 17:13
Ik werk met windows 7 .
Ineens zijn al mijn pictogrammen verdwenen op mijn bureaublad zoals de vuilbak, deze compuer enz. Hoe krijg ik die er terug op?
Normaal doe ik dat via klikken op een lege plaats op je bureaublad, dan eigenschappen en zo kan je zien welke pictogrammen je wil. Maar dat is aangevinkt en mijn bureaublad is leeg.,??????????

salmax
7 April 2012, 17:31
dus rechtsklikken in buraublad --> beeld --->staat bureaupictogrammen weergeven aangevinkt

Phil O'Sophe
7 April 2012, 18:02
dus rechtsklikken in buraublad --> beeld --->staat bureaupictogrammen weergeven aangevinkt

Hoe doet men dat in XP ?

compuchrisje
7 April 2012, 20:55
Hetzelfde Philo, bij 'Pictogrammen schikken'

Merel
9 April 2012, 22:28
GOUDEN TIP voor iedereen :
http://freesoftland.sytes.net/iconrestorer.html

Dat programma maakt 'snapshots' van je bureaublad-layout, dat later elk moment kan worden opgehaald.

Het gebeurt vroeg of laat wel eens dat ofwel je iconen verdwenen zijn ofwel ze allemaal ongevraagd totaal verkeerd 'herschikt' worden door een of andere software installatie. Dit minuscuul gratis programma helpt je in een wenk alle iconen terug te plaatsen.

Het nestelt zich evenwel tussen je opstartprogramma's maar desgewenst haalt men het daar uit.
Je start het dan manueel, en dan slaag je het bureaublad op, uitsluitend als je het nodig vindt (in no-time).

Kan ook automatisch !

Phil O'Sophe
10 April 2012, 12:31
Progje gedownload en toegepast.
Optie "Herstel laatst opgeslagen indeling". Resultaat: op het bureaublad zijn de randen van de achtergrond ("Irish") verdwenen (die randen zijn nu donkerblauw); de pictogrammen die in die randen staan zijn niet verdwenen.
Hoe kan die achtergrond weer volledig gemaakt worden?

Merel
10 April 2012, 17:28
Opslaan van de achtergrond is een optie (zie onder tab Opties 1)
Onderzoek eens of er soms meer opties zijn die er mee te maken hebben.
Als je uw Iers decor niet kan behouden, zou ik dat maar eens voorleggen aan de auteur.

De primaire functie is (voor mij toch ) het restoren van de precieze locatie van al de icoontjes op het bureaublad.
Het gebeurt bij de meesten van ons wel af en toe, dat je die allemaal terug op hun plaats moet terugzetten... met veel irritatie trouwens.

Ik gebruik als achtergrond nooit wat anders dan een effen kleur.
Ik heb dus nooit last van een achtergrond. Ik wordt al lastig als ik een PC onder handen krijg met de foto van de dochter of de kleinzoon als achtergrond, met op het ganse scherm een heel bont decor.

Dit heeft geen enkel nut en heeft een storend effect op de leesbaarheid van de desktop.
Bovendien, hoe minder functies een PC moet uitvoeren des te vlotter hij werkt.

Hou ons op de hoogte van je ervaring ter zake. Bedankt

Phil O'Sophe
11 April 2012, 17:38
Heb op het bureaublad die achtergrond verwijderd (wat het figuratieve betreft) en één kleur gekozen.
Alle icoontjes staan natuurlijk nog op hun gewone plaats.

Misschien nog dit Merel: als men het progje manueel toepast, waar wordt het bureaublad dan opgeslagen ?

peenif
11 April 2012, 20:57
Rechtsklikken op iets en kiezen voor eigenschappen doet wonderen, ook de localisatie van je bestandsmappen.

Merel
12 April 2012, 15:04
Heb op het bureaublad die achtergrond verwijderd (wat het figuratieve betreft) en één kleur gekozen.
Alle icoontjes staan natuurlijk nog op hun gewone plaats.

Misschien nog dit Merel: als men het progje manueel toepast, waar wordt het bureaublad dan opgeslagen ?C:\Documents and Settings\Philosophe\Aplication Data\FSL\IconRestorer
Of wat dacht je ?

Eigenlijk erg verassend dat het gewoonweg op een bmp bestand wordt gezet !
Maar goed, dat uw icoontjes juist worden teruggeplaatst is op zich een zekerheid van welslagen met je instellingen.

Ik ben tevreden dat je mijn tip opvolgt inzake de achtergrond van het bureaublad.
Een goede kleur kiezen is dan nog het moeilijkste (zoals voor politiek en de muurdecocratie)
Zorg voor de leesbaarheid daarbij dat de kleur van de icoonteksten sterk contrast maakt met de achtergrond.

Nog iets: de niet gebruikte talen heb ik nu gewist uit de languages map.
Waarom schijfruimte verspelen voor niets !?

Phil O'Sophe
12 April 2012, 21:46
Bedankt Merel ! :bow:

Als niemand anders nog iets toevoegt aan deze discussie mag er een slotje op.

Baloeke
12 April 2012, 22:15
Een reactie van TS, durumke, zou mooi zijn.