Volledige versie bekijken : Windows 7 Computer sluit van zelf af en start automatisch weer op



arcelor
9 April 2012, 21:24
Beste
PC sluit van zelf af tijdens werken en start daarna terug op, maar nooit op een zelfde tijdstip?

Groeten Etienne

salmax
9 April 2012, 21:43
En vind het anti virus iets en of zie je iets in logboeken van fouten.

Baloeke
9 April 2012, 21:50
Heb je onlangs je kast van de pc open gehad om nieuwe hardware te plaatsen?

Hier, http://www.minatica.be/threads/39315-pc-sluit-zichzelf-af staan misschien wel wat tips die een (mogelijke) oorzaak kunnen geven.

compuchrisje
10 April 2012, 00:52
Dit is wel een vrij beknopte uitleg van een probleem dat door van alles kan veroorzaakt zijn. Is er onlangs iets nieuws geïnstalleerd? Zo ja, wat? Heb je nieuwe apparaten toegevoegd aan je systeem? Zo ja, welke en hoe?
Het is ook altijd iets makkelijker zoeken met info uit het logboek. Als dat al niet eerder werd opgemerkt door Windows, kan je dat forceren.
Tik onderaan bij Start: Opstart en herstelinstellingen, tab Geavanceerd.
Daar kijk je of er een vinkje staat voor 'Een gebeurtenis in het systeemlogboek vastleggen' en haal je het vinkje weg voor 'De computer automatisch opnieuw opstarten'.
Als het euvel zich nu voordoet, zou je een scherm moeten krijgen met de foutcode. Zorg dus voor een stukje papier en iets om te schrijven. En dan weten we in welke richting we moeten zoeken: hardware-defect of malware.

arcelor
17 April 2012, 22:17
Beste collega's

Ik heb wel een volledige nieuwe installatie gedaan- Windows 7-office 2007 enz.
Ik ga het eens proberen zoals compuchrisje het voorstelt, als het lukt laat ik het weten.
Maar zal nog een tijdje duren de computer is niet bij mij thuis.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten Etienne