Volledige versie bekijken : Windows 7 Pc start automatisch op rond 10.00 uur smorgens



dst
15 April 2012, 13:07
Hallo,
Sinds enkele dagen start de PC vanzelf op .
Dit gebeurd telkens rond 10.00 uur smorgens.
Weet hier iemand raad mee?
Grtz

butskristof
15 April 2012, 13:43
Je kan misschien eens in de BIOS kijken of daar geen timer geactiveerd is?

Heb je misschien onlangs nieuwe programma's geïnstalleerd die ervoor kunnen zorgen dat je computer automatisch opstart?

dst
15 April 2012, 16:45
Ik heb in de logboeken gekeken en blijkbaar start de pc rond 02.00 uur ook op.
Hij heeft dan updates gedaan en is dan na een tijd in slaapstand gegaan een paar uur later is nog eens hetzelfde gebeurd.

berger
15 April 2012, 19:02
Vanuit slaapstand start wordt mijn PC ook wel eens aktief, bvb wanneer er een scan gepland is van AVG. Daarom zet ik alles volledig uit : PC en scherm, luidsprekers, modem, decoder, TV. Goed voor het stroomverbruik, alle controlelampjes zijn uit.

Baloeke
15 April 2012, 21:57
Kijk eens in je configuratiescherm bij Systeem en beveiliging, Systeembeheer - taak plannen of daar iets staat dat je pc automatisch start.

Een taak kan bv zijn een virusscanner, defragmentatie, ...

compuchrisje
15 April 2012, 22:18
Als het om een desktop gaat is de stekker uit het stopcontact halen meteen de oplossing. Trouwens ook zuiniger, want je internetverbinding vraagt ook zijn stukje elektriciteit en het systeem blijft net zo goed onder spanning staan.

dst
18 April 2012, 19:26
Als je de stekker uittrekt heeft dat geen invloed op het geheugen en het verbuik van de batterij die in de pc zit?

compuchrisje
18 April 2012, 22:06
Als je de computer eerst hebt uitgeschakeld, nul komma nul nul.