Volledige versie bekijken : mijn collega neemt ongewild mijn pc over... HELP !!



flossie-spottie
16 April 2012, 14:59
Sedert enkele dagen kampen wij hier op kantoor met een ernstig probleem...

4 pc's hier... allemaal werkzaam via een server...

mijn collega zit op een ander kantoor in hetzelfde gebouw...
ik op het secretariaat...

sedert enkele dagen neemt hij ongewild mijn scherm over blijkbaar, zodat ik alles zie wat hij typt.. hij opent ook vensters op mijn pc en verandert instellingen zonder dat hij het weet... als ik even van mijn bureau wegben moet ik opletten dat mijn teksten niet veranderd zijn of onzinnige dingen in getypt worden, mijn boekhouding vertoont ook cijfers die niet meer kloppen...

ik kan ECHT niet denken waar het aan ligt, bij mijn weten is hier niks veranderd en is het probleem plots opgedoken...dit is écht géén werken zo...

heeft iemand enig idee waar dit kan aan liggen en hoe het op te lossen???

Fakke_Berto
16 April 2012, 18:44
Draadloos toetsenbord?

Mrjraider
16 April 2012, 18:48
Draadloos toetsenbord?

Klinkt erg logisch dit, maar dan ook met muis, vensters openen gaat best lastig zonder muis. Ik zelf denk dat je gewoon eens de internet kabel uit moet trekken en dan eens moet kijken wat er gebeurt, lijkt me namelijk sterk dat iemand aan het hacken is maar zonder internet kom je niet in een pc. (lijkt me.)

slijkdabberke
16 April 2012, 21:30
op de server de rechten goed instellen
per user , en de gedeelde apparaten

Merel
16 April 2012, 21:40
Klinkt erg logisch dit, maar dan ook met muis, vensters openen gaat best lastig zonder muis. Ik zelf denk dat je gewoon eens de internet kabel uit moet trekken en dan eens moet kijken wat er gebeurt, lijkt me namelijk sterk dat iemand aan het hacken is maar zonder internet kom je niet in een pc. (lijkt me.)En waarom zou internet noodzakelijk zijn om een scherm over te nemen ?

compuchrisje
16 April 2012, 22:03
Ik denk dat de netwerkbeheerder ter plaatse hier best eens uit zijn luie stoel komt om alles terug op punt te zetten.

Merel
16 April 2012, 22:14
Zonder meer uitgebreide informatie over dit netwerk zal men op het forum vermoedelijk niet ver geraken.

Slijkdabberke geeft je al een uitstekend advies om mee te beginnen.
De server moet doorgelicht worden op alle instellingen (rechten, gedeelde apparatuur, gedeelde mappen).

Er is hopelijk toch een netwerkbeheerder in huis ? Zoniet doe snel beroep op externe professionals.
Dit moet zo vlug mogelijk zonder uitstel gebeuren, vooraleer het ganse bedrijf plat ligt vanwege de toestand ... die er niet vanzelf op zal verbeteren. Netwerken zijn geen klein bier. Zelf zomaar wat proberen en prutsen als het om een bedrijfs-netwerk gaat, hoe klein ook, is niet de beste weg.

Ongewild ? "Zonder dat hij het weet" ?
Hopelijk is er geen toch kwade wil mee gemoeid ! Maar dat is nooit à priori volledig uit te sluiten.
Het is een koud kunstje om software te installeren die toelaat om een scherm over te nemen, zeker als die PC's in hetzelfde gebouw zijn geplaatst.


Als dit niet zo serieus was, zou ik er eens goed mee kunnen lachen, al is het met wat leedvermaak.
Al bij al, sorry het is tevens ook een grapppige toestand... voor buitenstaanders.
Baloeke zal er mogelijk toch de humor van smaken.

flossie-spottie
18 April 2012, 10:26
dank voor jullie reacties tot dusver...

1. bij ons weten is hier op kantoor niks aan de server veranderd, noch heeft iemand van ons de instellingen van beheer etc. aangepast...

2. we maken er ook wel grapjes over maar het is vooral héél vervelend... terwijl ik hier zit te typen, zit hij tussen mij te typen .. ik zie wat hij op zijn pc tikt maar dan op mijn scherm en we zitten beiden op een ander kantoor...

Er is zeker geen kwade wil mee gemoeid...

Verder zijn hij en ik de enige die onze weg wat kennen waar het pc betreft dus van de anderen denk ik niet dat ze er iets aan mispeuterd hebben... zouden ze al beter moeten zijn dan wij en dat denk ik niet ;-)

De stekker van het internet een uittrekken zal ik eens proberen... opnieuw...

Een draadloos toetsenbord heb ik niet, draadloze muis wel... mijn collega heeft wel een draadloos toetsenbord maar heeft dit al eens opnieuw geïnstalleerd en gereset, omdat we ook dachten dat het daar aan kon liggen


Eens hij begint te typen op zijn pc heb ik geen controle meer over wat ik typ...hij typt tussen mijn teksten terwijl ik aan het typen ben...

Ook als mijn browser open staat en hij begint te tikken gaat die browser automatisch op zoek naar wat hij daarin typt natuurlijk... hij opent zelfs een browser waar ik normaal niet mee werk...

Om een voorbeeld te gevena:( ik heb hem zonet gebeld met de vraag iets te tikken op zijn pc, dat is wat u hieronder leest):i
:
aaaaaaaaa
aaaannnndwIneodo;
ik vraag mij af waarom jij dit kan lezen?i ief grechtsurwaarder
ijageee:

zoals u ziet, dat is geen leven... en het is constant vechten terwijl ik moet typen tegen wat hij typt, hijzelf heeft er geen last van.. juist ik...

Nu net gebeurt het zelfs dat hij op mijn pc het "printvester" opent en dus deze pagina afprint... (waarschijnlijk wil hij net iets printen en wordt bij mij dezelfde opdracht uitgevoerd)... !!

We zoeken verder ... en idd desnoods gaan we een professional bellen... misschien zeg je: waarom doe je dat niet direct.. maar dat is omdat we vroeger genoeg torenhoge facturen betaalden voor twee keer niks... en we hebben niet echt een vaste computerleverancier/technische bijstand meer... niettemin werkte vroeger alles perfect en is dit nu sedert een tweetal weken compleet naar de haaien...

Ik houd jullie alvast op de hoogte...

Bedankt voor alle hulp... keep it coming... ;-)

Belle

slicky
18 April 2012, 12:21
is er daar ook geen systeemherstel mogelijk? of een backup terugzetten?
probeer maar mee te denken hé

flossie-spottie
18 April 2012, 17:23
EUREKA !!!

Je houdt het niet voor mogelijk... t'is opgelost.... :rolleyes:

Bijna een ganse voormiddag en de helft van de namiddag heeft het ons gekost.. en zoals we al vermoedden en tegen elkaar zegden.. 't zal weer iets dom zijn...

We hadden de netwerkverbinding al uitgeschakeld, de stekker van de netwerkverbinding uit de pc... zowel hardware als software omtrent internet en netwerk stilgelegd... en nog steeds hetzelfde probleem.... (om uw haar uit te trekken hé)... dus doordenken, dingen elimineren en bij logisch nadenken was er nog slechts één ding wat het kon zijn, aangezien al de rest was afgelegd...uitgeschakeld en uitgetrokken.

Het zendertje van mijn draadloze muis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu moet je weten dat ik een toetsenbord heb NIET draadloos (omdat mijn draadloos een stukgegaan is en ik deze nog liggen had, werkt nog perfect trouwens).. maar mijn muis logitech was wel draadloos via zendertje welke aan mijn pc gelinkt is offcourse...

Zendertje uittrekken, collega iets doen typen... NIKS MEER TE ZIEN !!! wow... dat gelooft ge nu toch niet hé...

Moet je weten: we zitten in een groot herenhuis... toch wel met dikke muren, trappen tussen, vensters tussen ons, al JAREN hiermee aan het werken, NOOIT geen problemen gehad... en nu plots...

Nuja, eindelijk gevonden dus, ikke blij, hij blij, mijn baas nog meer blij (want nu moeten we geen dure IT-professionals doen komen)... en mijn collega verweet mij al tot de "Stasi" te behoren want ik zag ieder woord, dus ook zijn paswoorden en nummers waar hij mee in zijn bank inlogde... !!!!!!!! :D

Zodus, nieuw muisje .. weliswaar eentje met een draadje aan.. gaan kopen, alles werkt weer perfect !!!

Patting myself on the back... joehoe !!!

Bedankt iedereen om de bereidwilligheid van het helpen... wou jullie laten weten wàt het probleem was, want dan kun je dat onthouden voor mocht je ooit ook eens zoiets voorhebben...

Rap mijn achterstand maar inhalen !!!

Groetjes,

Belle

Merel
18 April 2012, 18:02
MOOI ZO , PROFICIAT

VOORAL zijn hier LESSEN uit te trekken :

1. Gebruik NOOIT MEER draadloze (en zinloze) spullen ! (wat ik ook reeds lang begrepen heb)
- De batterijtjes zijn plat op de meest vervelende momenten
- Je neemt de muis mee in je zak omdat je geen pottekijkers wil, en daarna zoek je er naar !:lol:
- Er zijn al meer dan genoeg stralingen door ons lijf
- En boven alles ... je ziet wat er allemaal van voorkomt !!!

De muis draad stoort helemaal niet, als je hem goed op het bureau laatst.
Een draadmuis is steeds klaar, zonder gedoe met batterijen.

2. Ik gebruik zeker nooit meer LOGITECH spullen (wat ik slechts na enige tijd heb ontdekt en ... nu nogmaals zie bevestigd !!)

- Brol uit lage loonlanden. Al twee muizen achter elkaar, na slechts een paar maanden morsdood !
Veel gezever maar geen bereidwilligheid voor omruiling.

- Mijn oude (Microsoft) doodsimpele muis met draad en balletje ging tientallen jaren mee. Jawel MS maakt af en toe betrouwbare zaken. Toen werd ze zelfs gepikt (vermoedelijk iemand die een Logitech had)

- Zinloos uitgebreide loodzware drivers, om gewoon een muispointer te laten bewegen, wat dan op de hoop toe nog niet goed lukt. Mijn laatste Logitech (met draad) werkt met de Windows drivers en dat werkt dan beter.

Merel
18 April 2012, 18:09
Terzijde : Er bestaat een BEDRIJF (http://www.compudoc.be/index.php?lang=nl)dat wellicht interessant is voor depannages. Het is wel betalend maar ingeval geen oplossing is gevonden, betaal je niets.

Fakke_Berto
18 April 2012, 21:26
Ik was er toch wel héééééééééééél dichtbij hé :-).

compuchrisje
18 April 2012, 22:03
Fakke wint bij deze ;).
Draadloos wordt ons zowat naar het hoofd gesmeten, want wie ziet nu graag die bundels draden hangen, liggen of haalt er zonder problemen de stofnetten vantussen. Maar hierbij wordt vergeten dat het huis op den duur doorkruist wordt door (onzichtbare) straling. En geen enkel product zal je vertellen dat het storend werkt, behalve een vermelding dat je het niet te dicht bij een warmtebron of iets dergelijks mag plaatsen.
Een pacemaker kan compleet van slag raken door een microgolf-oven, en daar zit de straling zogezegd 'ingepakt'. Alles wat uitzendt heeft een frequentie en kan een andere frequentie onderbreken of zelfs oppikken, zoals hier is gebeurd.
Gelukkig rationele mensen aan het werk (y)