Volledige versie bekijken : Vrije schijfruimte weergeven op netwerkmappen in Windows 7



Alviarin
18 April 2012, 22:14
Hi all,

Heb nu ook Windows 7 geïnstalleerd. Lijkt precies allemaal vlotter te gaan dan onder Windows Vista. Nu heb ik graag in Verkenner een duidelijk overzicht over de grootte en de vrije ruimte van mijn harde schijven en partities, idem met mijn netwerkschijven. Vandaar dat ik die altijd in tegelweergave zet in Windows Verkenner.

Onder Vista zag je haast geen verschil tussen een netwerkmap of een partitie. Die netwerkmap / netwerklocatie kreeg ook een stationsletter toebedeeld, maar in 7 is dat blijkbaar niet het geval. Graag zou ik die netwerkmappen ook zo willen zien staan waardoor ik weet hoeveel vrije ruimte er nog op de harde schijf is van die mappen. Het betreft de harde schijf van mijn mediaspeler en mijn NAS.

Hoe kan ik dat instellen in Windows Verkenner?

peenif
21 April 2012, 09:32
Op uw vraag kan ik niet antwoorden, de vraag is of dit nodig is want wanneer je in verkenner op 'Computer' klikt krijg je in je rechter venster een grafische voorstelling van al je schijfstations met de gebruikte en beschikbare ruimte.

Alviarin
21 April 2012, 20:13
Ja, wel van de vaste schijfstations en partities, maar niet van de netwerklocaties. Althans bij mij toch niet....

Alviarin
21 April 2012, 20:36
Ondertussen al gevonden. In verkenner dus Op "Computer" klikken, dan "Netwerkverbinding maken", Stationsletter selecteren en adres van netwerkmap intikken. Om een of andere reden detecteerde Windows 7 de netwerkverbindingen automatisch zonder stationsletter toe te kennen.

Nu zie ik alles alsof het aparte partities of harde schijven zijn, incl. de vrije en de gebruikte ruimte. Alvast bedankt voor de tip, want die heeft me op weg geholpen! :bow::bow::bow:

peenif
22 April 2012, 07:16
Goed zo, nu je probleem is opgelost kan je draadje dicht, bedankt dit te melden.