Volledige versie bekijken : Veranderen gsm operator



andre verspeete
29 April 2012, 08:48
Als ik verander van gsm operator,hoe kan ik mijn oude simkaart kopieren naar de nieuwe?
Zijn er mogelijkheden?
Groeten

peenif
29 April 2012, 09:05
Eerst de gegevens van je simkaart kopiëren naar het geheugen van je GSM, plaats daarna de nieuwe simkaart en kopiëer ze terug naar je simkaart.

andre verspeete
29 April 2012, 09:42
ok,bedankt

Baloeke
29 April 2012, 21:46
In veel GSM winkels (Phonehouse, Base, Mobistar, Proximus, Belcompany,...) kunnen ze ook de gegevens van oude simkaarten overbrengen naar nieuwe. Meestal is dit gratis.
In de handel zijn ook toestellen te vinden om deze klus zelf te klaren. Kijk maar eens op Boek en Soft (http://www.boekensoft.com/index.php?p=toebehoren&action=detail&id=141635) bv.

General Bartor
10 May 2012, 20:17
Is er zelfs niet de mogelijkheid om van provider te wisselen maar je SIM-kaart en nummer te behouden? Maar dat is geloof ik niet als je een contract bij een provider opzegt.

Het is met Android (alleszinds met mijn Galaxy Gio en god weet welke versie van het besturingssysteem) mogelijk om alle contacten van telefoon en/of SIM naar de SD-kaart te exporteren onder de vorm van een bestand dat dan later gebruikt kan worden om contacten te importeren met Android.

General

Baloeke
10 May 2012, 21:53
Als je van operator veranderd wordt altijd de simkaart vervangen. Je nummer kan je altijd behouden, maar dat laatste regelen tegenwoordig de telefoonoperatoren onderling en duurt maar een korte tijd.

General Bartor
11 May 2012, 00:42
Echt? Ah ik wist niet dat er sowieso van SIM gewisseld moest worden. Maar in ieder geval is het voor de operators een kleine moeite om dat voor jou te kopiëren als je het zelf niet gedaan hebt.

andre verspeete
27 August 2012, 20:54
als je een android telefoon hebt kan je een google acount aanmaken en je kontakten syncroniseren.
Dan ben je ze nooit kwijt.

butskristof
27 August 2012, 22:52
Zo doe ik het ook. Ik heb op mijn Nokia E72 (Symbian S60v3) mijn Gmail-account via Mail for Exchange ingesteld, op die manier kan ik mijn contacten en agenda synchroniseren tussen mijn smartphone en mijn Gmail-account (en Outlook). Heel handig, ik heb immers steeds een back-up moest ik mijn gsm kwijtspelen.