Volledige versie bekijken : Windows Photo Viewer



Vincent
11 May 2012, 11:09
Zit met een probleem,

Toen ik gisterenavond foto's aan het bewerken was (met de laptop Win7 en Digital Photo Proffessional) is mijn scherm plots veranderdt en kreeg ik de melding Fancystart daemon.Ink-Windows Photo Viewer.
Al de afbeeldingen van mijn pictogrammen zijn verdwenen (er staat een pictogram in de plaats van een foto in een lijst (Photo-Viewer) ).
Bij iedere snelkoppeling staat er .Ink bij, (vb CClaener.Ink, Avast!internet Security.Ink).
Er staat bij het aanklikken "Deze afbeelding kan niet worden geopend. Deze bestandindeling wordt niet door PhotoViewer ondersteund of de meest recente updates voor PhotoViewer zijn niet geinstalleerd.

Heb Avast, cc, MBAM, Eset scan, laten lopen, er wordt niks gevonden.

Vincent

peenif
11 May 2012, 12:09
Een volgende stap zou dan HijackThis moeten zijn indien het malware is. .Ink bestanden wijzen naar snelkoppelingen, ik vermoed dat terugkeren met systeemherstel wel eens voor de oplossing zou kunnen zorgen, maar laat toch maar eerst een logje analyseren door onze slayers.

Vincent
11 May 2012, 19:45
Ik heb sinds gisteren niks meer, geen IE, geen Outlook Expres, geen Google Chrome, kan enkel naar Minatica komen via nieuw venster van Chrome.
Heb al Housecall lancher 64, Emisoft Emergency kit, eset smart installer laten lopen, ze vinden niks, kan HijackThis niet laten lopen, wordt niet aanvaard.
Zal moeten wachten tot ik terug ben om foto's te plaatsen. denk dat het een foute bediening van mijn toetsenbord is, ben het niet gewoon, werk altijd met draadloos toetsenbord en muis op de laptop.

compuchrisje
11 May 2012, 23:57
Ik denk dat je beter bent met Combofix... en onze slayers eens consulteert, zoals peenif al aanraadt.

Vincent
12 May 2012, 10:58
Chrisje, heb Combofix al laten lopen, hij heeft iets verwijderd, maar kan het niet doorsturen, ik werk nu met Google Chrome taken nieuw venster om bij Minatica te komen,Heb met het opslaan en bewerken van mijn afbeeldingen geen problemen, en zal bij terug komen de laptop laten formateren.
Vincent

Vincent
12 May 2012, 21:37
Wat is er nu gebeurd ? Ben op 07-05-2012 naar Mont Saint Michel geweest en was (kon niet slapen) foto's aan het bewerken. Toen ik wou afsluiten zag ik dat er 23 updates waren, mocht mijn laptop niet afsluiten voor de updates geinstalleerd waren.
Heb vandaag een bericht gekregen dat er bij de installatie van de updates fouten waren gebeurd, en Microsoft bied zijn excuses aan, en een fixitagent moet mij helpen om het euvel te herstellen.

compuchrisje
14 May 2012, 22:11
We houden dit open, tot die fixit heeft gedraaid. Hopelijk lost het ook je problemen op, maar ik vrees ervoor.

Vincent
15 May 2012, 07:46
voor mij mag het dicht, kan geen kanten meer op , nog de Panasonic Lumix, nog mijn GPS Mio worden herkent, zal hem als ik thuis ben en in het bezit van mijn herstel en opstart DVD's ben laten formateren.

Phil O'Sophe
15 May 2012, 21:44
Een raar gevalletje Vincent :rolleyes:

Dr.Spock
19 May 2012, 15:09
dus heb je al een systeemherstel gedaan ondertussen?

Vincent
19 May 2012, 16:19
Bedankt voor de interesse, heb een systeemherstel geprobeerd maar bepaalde bestanden zijn verwijderd of beschadigd.
Was met verlof en wat mij het meest interesseerd is het bewerken en opslaan van foto's. Fotografeer in RAW en heb er veel genomen wat veel GB vraagt en kan mijn bestanden enkel via de laptop op externe schijven zetten.
Een dezer dagen wordt de laptop geformateerd.

Dr.Spock
19 May 2012, 23:12
er is nog een manier om aan je bestanden te geraken ,maar dan moet je iemand vinden die een HD dock heeft die je HD uit je laptop haalt en in het dock steekt en dan zo alles een back up van maakt .... misschien interessant om iemand hier op het forum te vinden die in jou buurt woont en zo"n HD dock heeft om je verder te helpen?
En dit is ook wel misschien interessant om te weten :

http://www.pepermunt.net/beveiliging/bestanden-terughalen.html

Vincent
20 May 2012, 12:37
Welgekomen Dr Spock U kan zich op het forum voorstellen ;)

Minatica > Stel je even voor.

Dr.Spock
20 May 2012, 19:13
Welgekomen Dr Spock U kan zich op het forum voorstellen ;)

Minatica > Stel je even voor.

beste Vincent, voor wat is dat nodig dat ik me moet voorstellen?
ben je ermee geholpen met mijn vorig bericht?

Vincent
20 May 2012, 19:25
Dr.Spock, Vind het wel leerrijk, heb vandaag ,met mijn broer Peter.B de laptop nagezien en waar nodig aanpassingen aangebracht.:) Toch bedankt, had wel graag iets meer van U vernomen. ;)

Peter.B
20 May 2012, 19:36
via deze link is het mij gelukt om de snelkoppelingen op de laptop van mijn broer te herstellen:http://www.clickx.nl/hintsentips/118724/repareer-je-snelkoppelingen/

Dr.Spock
20 May 2012, 20:47
Dr.Spock, Vind het wel leerrijk, heb vandaag ,met mijn broer Peter.B de laptop nagezien en waar nodig aanpassingen aangebracht.:) Toch bedankt, had wel graag iets meer van U vernomen. ;)
oke geen probleem hoor.... ik ben iemand van de noorderkempen, namelijk ben van Herentals en ben een hobbie pc technieker:)
ben geen leek dus in deze sector en wil zo goed mogelijk iedereen helpen met pc problemen....
gegroet

Vincent
20 May 2012, 20:53
Dr Spock bedankt, hoop u hier meer te ontmoeten, en bij problemen op bijstand van U ;)

Baloeke
20 May 2012, 22:32
via deze link is het mij gelukt om de snelkoppelingen op de laptop van mijn broer te herstellen:http://www.clickx.nl/hintsentips/118724/repareer-je-snelkoppelingen/

Is het niet Minatica die helpt voor computerproblemen, kan je doen zoals Vincent en raad vragen aan zijn broer, die het probleem wel oplost. Goed bezig broetjes :good:

Dr.Spock
20 May 2012, 23:11
Is het niet Minatica die helpt voor computerproblemen, kan je doen zoals Vincent en raad vragen aan zijn broer, die het probleem wel oplost. Goed bezig broetjes :good:

ja iedereen probeert hier iedereen te helpen, en natuurlijk is Minatic ook, dat is een feit!
En baloeke iedereen doet zijn best om problemen op te lossen en goed dat zijn broer Peter B de oplossing gevonden had :clap:

Peter.B
22 May 2012, 05:54
en wie heeft het sleuteltje?:wtf:

Dr.Spock
22 May 2012, 09:22
en wie heeft het sleuteltje?:wtf:

wat bedoel je :cool: