Volledige versie bekijken : Digicorder op HD



theo2602
16 May 2012, 13:52
Ik heb digitale TV van Scarlet (= Belgacom) en kan alles wat ik opneem van SyFy en MGM overnemen op HD. Bij de programma's vab 13the street en TCM krijg ik echter 'beschermd programma'. Ik wist wel dat je geen 'gehuurde' filmen kon overnemen, maar is dit ook normaal?

Gertjeeuuhh
19 June 2012, 10:43
Hoe doeje dat overnemen eigenlijk ? zou ik ook graag weten :D

Baloeke
19 June 2012, 22:11
Misschien word je van dit topic (http://www.minatica.be/threads/67077-Opgenomen-film-s-met-digital-tv-naar-harde-schijf?p=505946#post505946) of dit topic (http://www.minatica.be/threads/67929-24-24-opnemen-met-digicorder?) iets wijzer Gertjeeuuhh

theo2602
21 June 2012, 11:29
Oei, blijkbaar vergeten dat ik dit gepost had. Op mijn digicorder zijn twee uitgangen, een gaar naar de TV, de andere naar mijn HDopnemer. Dus gewoon op digicorder afspelen en gelijktijdig opnemen.

J.W.
21 June 2012, 12:29
Oei, blijkbaar vergeten dat ik dit gepost had. Op mijn digicorder zijn twee uitgangen, een gaar naar de TV, de andere naar mijn HDopnemer. Dus gewoon op digicorder afspelen en gelijktijdig opnemen.

Beide met een HDMI-kabel?

butskristof
21 June 2012, 18:57
Waarschijnlijk Scart en bedoelt hij HDD-opnemer. Ik heb ook zo'n configuratie, maar snap het probleem eigenlijk niet. Op deze manier wordt gewoon de output van je decoder opgenomen, dus hoe kan er dan 'beveiligd programma' opkomen? Bedoel je dat het programma ook niet gewoon wordt afgespeeld of dat je het niet kan opnemen met de decoder?

berger
21 June 2012, 19:05
Ik kijk wel niet vaak naar films op Belgacom TV, maar ik dacht dat sommige films wel kunnen gehuurd en afgespeeld worden, maar niet opgenomen op de hard disk van de digicorder, en dan ook niet op een andere recorder die er eventueel zou aanhangen.

theo2602
22 June 2012, 15:55
Butskristof, heb jij dat al gedaan? Ik schrijf duidelijk: programma's van MGM en Skyfy kan ik zonder problemen van de digicorder naar mijn samsung HD/DVD recorder overnemen op voorwaarde dat ik terwijl kijk, dus het lopende beeld wordt opgenomen. Voor andere zenders TCM enz. lukt dat niet, want zodra ik dat wil opnemen komt er 'beveiligd programma'. Om het nog ingewikkelder (en terwijl duidelijker) te maken: ik kan van mijn digicorder naar mijn samsung gaan en dan naar mijn TV en die programma's bekijken, probeer ik dan echter met mijn samsung op te nemen komt er 'beschermd programma'