Volledige versie bekijken : Windows XP schijfdefragmentatie werkt niet meer



popgirl
19 May 2012, 22:26
hallo,

Ik heb problemen met mijn schijfdefragmentatie. Ik heb windows XP.
Als ik het programma open doe dan komt er een venstertje waar dit in staat mcc werkt alleen met internet explorer 5.5 of hoger.
Weten jullie misschien raad wat ik juist moet doen dat mijn schijfdefragmentatie terug gaat werken.

Baloeke
19 May 2012, 23:18
Is je pc wel up-to-date? Hiermee bedoel ik zijn alle update's binnengehaald.
Misschien kan de oplossing (http://support.microsoft.com/kb/922379/nl) die Microsoft aanbied je hulp geven.

2de mogelijkheid is om een alternatief te gebruiken zoals Defraggler (http://www.minatica.be/downloads/614-Defraggler) of Smart Defrag (http://www.iobit.com/nl/iobitsmartdefrag.html). Beide zijn gratis programma's.

compuchrisje
19 May 2012, 23:21
Vreemd, is je Windows up to date? Welke versie Internet Explorer heb je?

Je kan defragmentatie in ook uitvoeren in een dos-scherm.
Hiervoor ga je in het menu naar 'uitvoeren', tik cmd om een dosvenster te krijgen. Waar de cursor staat te knipperen, tik je defrag :C\
Laat het venster open terwijl de actie bezig is, je zal wel zien wanneer de 100% is bereikt.

popgirl
30 May 2012, 13:30
dag chrisje,

Ik heb gewoon internet explorer op mijn laptop staan en ook een ander internet staat er ook google crome.

mvg jolanda

peenif
30 May 2012, 14:35
Klik in Internet Explorer bovenaan eens op 'Help' en daarna in dat uitklapmenu onderaan op 'Over Internet Explorer'. Daar zal je daar zien welke versie je hebt, laat dit dan hier eens weten. Dit zou nu voor Windows XP SP3 Internet Explorer 8 moeten zijn indien je uw updates automatisch laat installeren. Heb je trouwens Service Pack 3? Rechtsklik eens op 'Mijn Computer' en onderaan op eigenschappen, daar kan je zien welke Windows versie je hebt, dit zou nu Windows XP SP3 moeten zijn.

Wisperbird
30 May 2012, 15:06
Ben mogelijk nog meer onthutst dan mijn collega's, want zover ik weet werd XP geleverd met IE6.
Maar ik kan het fout hebben hoor. Is ook zo lang geleden. Zover ik me herinner had alleen Win2K nog IE5.5
Deed defrag het vroeger wel ??

Kijk ook even hier:
http://www.minatica.be/content/66-Ashampoo-HDD-Control
Hier een mooi/goed artikel van CompuChrisje over het programma van Ashampoo, dat ook kan defragmenteren.

theo2602
30 May 2012, 16:20
Sorry, maar een vraagje wat heeft internet explorer te maken met defragmenteren? Je kilikt toch gewoon op programma's/systeemwerkset/schijfdefragmentatie? Of bestaan er verschillende soorten schijfdefragmentatie?

peenif
30 May 2012, 17:15
Lees dit hier even (http://www.computeridee.nl/faqman/besturingsystemen/windows-xp/defragmenteren-lukt-niet), de oplossing staat er ook.

salmax
30 May 2012, 17:37
@popgirl ik heb een pm gestuurd op je vraag.
je kan ook Baloeke en compuchrisje hun reactie proberen.


Dit zou nu voor Windows XP SP3 Internet Explorer 8
@peenif
heeft ze.
zie nu jouw antwoord van #8 ik denk dat er zou kunnen op zijn.
aan popgirl om het te proberen.
anders zal ik mogelijk moeten passeren bij popgirl maar ik probeer de mensen zelf eerst hun probleem op te laten lossen.


Deed defrag het vroeger wel ??

@Wisperbird
ja.
Ashampoo fijn voor de link


Je kilikt toch gewoon op programma's/systeemwerkset/schijfdefragmentatie?
@theo2602
dat deed ze maar dat is nu net haar probleem het werkt niet en geeft dan de foutmelding mcc werkt alleen met internet explorer 5.5 of hoger.


salmax

compuchrisje
30 May 2012, 23:16
Blijkbaar is Popgirl een heel prille beginner. Je geïnstalleerde systeem moet regelmatig bijgewerkt worden, hiervoor dienen de maandelijkse patchronden van Microsoft. Alle onderdelen moeten naar de laatste beschikbare versie worden gepatcht, voor Internet Explorer (dat venster waarmee je surft) is dat voor XP versie 8 met nog een resem cijfers erna.
Ik denk dat Salmax toch best even op verplaatsing gaat, als hij Popgirl persoonlijk kent, om haar de beginselen bij te brengen.

salmax
30 May 2012, 23:30
Salmax wist ook niet hoe defragmentatie terug aan de praat te krijgen.

zal met popgirl overleggen om langs te gaan.
en de gegeven tips te proberen.

popgirl is een beginner maar niet dat ik zoveel meer kan.

Wisperbird
31 May 2012, 16:38
Nu voor 6,25 hier (http://www.ashampoo.com/nl/eur/pin/0165/Systeem_Utilities/Ashampoo-HDD-Control-2) nog 5 dagen legaal te downloaden.

popgirl
1 June 2012, 16:41
hey,

Ik heb eens gekeken op mijn laptop en bij mijn computer eigenschappen stond Microsoft Windows xp, Home Edition, versie 2002, service pack 3.
Ik heb internet Explorer 8 op mijn laptop staan.

mvg popgirl

compuchrisje
1 June 2012, 23:39
Dan is een tweede mogelijkheid dat je harde schijf overvol is en er geen ruimte is om de defragmentatie uit te voeren. Bij het defragmenteren worden stukjes inhoud van je schijf tijdelijk ergens weggeschreven om ze daarna deftig te schikken. Is de vrije ruimte kleiner dan 15% kan je toepassing inderdaad vastlopen of zelfs niet starten.
Wat je eraan kan doen? Om te beginnen al bekijken of bepaalde bestanden weg mogen, bv foto's, muziek, filmpjes, of zet ze eventueel naar een tweede partitie, indien aanwezig.
Gebruik je alle programma's wel? Verwijder via configuratiescherm de software die je niet gebruikt.
Daarna doe je een schijfopruiming. Hiermee verwijder je restbestanden die na de vorige acties zijn blijven hangen en worden andere bestanden gecomprimeerd.
Na deze acties, waar je wel even tijd voor over moet hebben, zou defragmentatie moeten kunnen opstarten.

salmax
2 June 2012, 00:33
Compuchrisje ze heeft nog meer dan 15% er staat amper iets buiten windows op.
Maar ga woensdag al de tips is proberen daar.

compuchrisje
2 June 2012, 00:48
Oké, kijk dan ook even meteen hoeveel herstelpunten er staan. Dat geeft meteen ook al een mooi sommetje bij het opruimen. Misschien hiervoor CCleaner installeren?

popgirl
6 June 2012, 12:37
Salmax hier bij popgirl.

Bij start --> configuratiescherm -->software stond internet explorer 8 geinstalleerd.
Blijkbaar is na de laatste infectie hier internet explorer 8 beschadigd geraakt want heb internet explorer 8 geherinstaleerd en defragmentatie werkt terug.
Ik wil iedereen bedanken die mee gezocht heeft naar deze oplossing.
Salmax heeft ook terwijl gekeken naar programma's java en adobe dat deze up to date zijn.

Baloeke
6 June 2012, 22:26
Goed gedaan Salmax :good: Zal er maar een slotje opzetten.