Volledige versie bekijken : vervanger voor ad aware pro



atlantis
21 May 2012, 13:59
misschien weer een open deur intrappen.

Als antivirus heb ik NOD32, waar er ook een antispyware module in zit. tot nu toe heb ik eveneens Ad Aware Pro als bijkomende antimalware staan. Deze wordt echter nu vervangen door Ad Awre 10 waar er ook een antivirusmuodule in zit. Die kan niet samen met NOD32 draaien. Daar ik toch wel NOD32 als antivirus verkies, ga ik dus na afloop van de huidige licentie Ad aware verwijderen. Ik raak er niet aan uit wat ik echter als bijkomende malware bescherming in real time zet na mijn NOD32.

Dr.Spock
21 May 2012, 18:01
verwijder die ad aware pro want het is waardeloze software,gebruik malwarebytes antimalware dat werkt bij alle antivirus software... je hebt een uitstekende antivirus, nod32 is een van de beste die er momenteel op de markt te vinden zijn als betalende antivirus....
download hier (http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button)malwarebytes antimalware

berger
21 May 2012, 19:30
Ik heb lange tijd ad aware free gebruikt, en ik vond dat niet zo waardeloos.
Je kunt allerlei combinaties gebruiken : bij mij is het nu AVG free en Superantispyware. Maar ik weet niet of dat de beste combinatie is. Maar mijn PC is tot hiertoe vrij van virussen, van spyware en van spam.
De beste software ben je nog steeds zelf als gebruiker van de PC :

berger
21 May 2012, 19:32
Ik dacht dat Dr Spock al een tijdje dood was. Niet dus!

Dr.Spock
21 May 2012, 21:34
Ik dacht dat Dr Spock al een tijdje dood was. Niet dus!
Blijkbaar niet hehehe ;)
ad aware is niet zo straf van detectie rate als die van Malware bytes antimalware, daarom adviseer ik atlantis om MBAM te gebruiken ook omdat het perfect meewerkt met de meeste antivirus software, wat zeg ik meeste, alles....
en kwa detectie rates is het uitstekend, just zoals nod32 of avast!7 free edition......

salmax
21 May 2012, 21:35
Dr.spock ik gebruik zelfde combinatie nod 32 smart security betalende en malwarebyte free versie .
En vindt nod32 ook al beste dat ik gebruikte.

Dr.Spock
21 May 2012, 21:46
Voila dat vind ik ook, momenteel gebruik ik nu avast!7 free home edition en ben zeer contect over avast want de gratis versie heeft dezelde virusdefinities als die van betalende versie van avast en is evenwaardig als andere betalende antivirus software ;)
Nod32 eset is natuurlijk een baanbreker in antivirus.

compuchrisje
21 May 2012, 22:47
Die baanbrekende eigenschappen zijn dikwijls maar tijdelijk. Ooit was Norton dé enige echte, alleen blijft die altijd nog aan de dure kant, toen en nu nog.
Ondertussen zwermen virussen alle kanten op op het internet en is de éne virusjager korter bij de bal dan de andere, zodat de resultaten nogal kunnen wisselen.
De eerste beveiliging ben je nog altijd zelf, eender welke anti-malware software je gebruikt, gratis of niet. Emsisoft Anti-Malware (http://download.emsisoft.com/EmsisoftAntiMalwareSetup_6455284) is de laatste baanbreker, met goeie resultaten op het hele terrein, alleen weten ze het ondertussen heel goed en is de prijs met het succes mee omhoog gegaan. Nochtans doet de freeware versie ervan ook redelijk werk, in combinatie met andere defensiesoftware natuurlijk.

J.W.
22 May 2012, 03:14
http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/


Nod32 komt er niet al te best uit tevoorschijn...

Peter.B
22 May 2012, 06:44
Beleid Hijackthis

http://www.minatica.be/threads/71380-Beleid-Hijackthis-eerst-lezen-voor-je-hier-iets-post!
en daar zie je staan;
Download MalwareBytes' Anti-Malware en sla het op je bureaublad op

de slayers gebruiken deze,zou 'k zeker installeren.

maar deze mag je ook installeren: Emsisoft Anti-Malware

laat ze dan om de beurt eens scannen.

Dr.Spock
22 May 2012, 09:27
enfin wat betreft Eset Nod 32 het is zoals ons moederke ( compuchrisje) zegt dan is den deze de beste antivirus en dan weer den andere en zo gaat dat maar door.... en inderdaad de beste antivirus ben jezelf! daar hangt alles vanaf ;)

theo2602
22 May 2012, 17:56
Ik gebruik AVAST free en minstens eenmaal per dag komen er update's ik denk dat die dus altijd up to date is en dat is toch belangrijk. EN.. hij test alles, maar hindert weinig of geen programma's en dat is toch ook belangrijk.

atlantis
22 May 2012, 19:48
Bedankt voor alle reacties. Ondanks de opgegeven mindere score ben ik erg tevreden over Nod32, zowel op desktop als laptop.
Had vroeger eveneens naast Ad Aware in realtime ook de free MBAM staan. Misschien opteren vvoor de betalende? Ik kijk ook eens dus naar Emsisoft.

fijne avond nog

atlantis
25 May 2012, 10:29
ik zie op de site van Emisoft dat het programma ook met een antivirus zit, komt dat dan niet in conflict met mijn Nod32? Of kan je die optie uitschakelen in emisoft anti-malware?

Dr.Spock
25 May 2012, 22:13
dat zou ik dus niet gaan installeren met die antivirus erbij want inderdaad dit kan tot conflicten leiden en vertraagd je pc enorm erbij, hou je Nod32 en gebruik of emisoft of Malwarebytes erbij .... meer moet dat niet zijn hoor ;)

J.W.
25 May 2012, 22:42
ik zie op de site van Emisoft dat het programma ook met een antivirus zit, komt dat dan niet in conflict met mijn Nod32? Of kan je die optie uitschakelen in emisoft anti-malware?

In Emisoft anti-malware (freeware of Full version) zit geen antivirus programma.

Dr.Spock
25 May 2012, 23:04
atlantis bedoelde hiermee de betalende versie van emisoft niet de freeware versie.....
ik heb die zogezegde freeware versie van emisoft ook is geprobeerd maar die is free tot maar 30 dagen en dan is het afgelopen met gratis te zijn.... vind het maar niks (n)

J.W.
25 May 2012, 23:15
atlantis bedoelde hiermee de betalende versie van emisoft niet de freeware versie.....
ik heb die zogezegde freeware versie van emisoft ook is geprobeerd maar die is free tot maar 30 dagen en dan is het afgelopen met gratis te zijn.... vind het maar niks (n)

Ik gebruik die "zogezegde" freeware versie al jaren, zelfs toen de naam ervan nog A² was. En die "zogezegde" freeware versie is altijd gratis gebleven. De "Full Version" kan men downloaden en gedurende 30 dagen gratis gebruiken. Indien u deze na die 30 dagen niet aankoopt wordt die versie automatisch omgeschakeld naar de "Free" versie. En ja, deze free versie blijft gratis werken.

En nog iets, Atlantis had het over "Internet security pack". Daar zit een antivirus en een firewall in.
Als je deze versie (betalend - € 50) installeerd heb je geen Nod32 meer nodig, die kun je dan rustig verwijderen...

compuchrisje
26 May 2012, 00:07
Moet J.W. hier bijvallen, Emsisoft levert hiermee een totaalpakket aan beveiligingssoftware. Met de freeware-vorm heb je een basis die je helpt rommel te ontdekken en in sommige gevallen ook verwijderen. In noodgevallen heb je ook nog de Emergency Kit, eveneens gratis.
Ondanks de nu wel steviger aankoopprijs, scoort Emsisoft nog in de hoogste rangen. Nog... want binnen een maand kan het weer iets anders zijn, maar voorlopig voel ik me best veilig met wat ondersteuning van de freeware versie in XP en de betalende in Windows 7.
Twee anti-virussen is altijd teveel van het goede, maar vermits er in de freeware geen AV is ingebakken, hoef je het daarvoor niet te laten. Het botst trouwens weinig met andere beveiligingssoftware.

Dr.Spock
26 May 2012, 00:20
in welke post schrijft atlantis dan dat hij het " Internet security pack" van emisoft wil gebruiken ????
tweede ieder gebruikt wat hij wil , en daarmee basta!

J.W.
26 May 2012, 00:51
in welke post schrijft atlantis dan dat hij het " Internet security pack" van emisoft wil gebruiken ????
tweede ieder gebruikt wat hij wil , en daarmee basta!


Dit zijn de woorden van "atlantis":

<<ik zie op de site van Emisoft dat het programma ook met een antivirus zit, komt dat dan niet in conflict met mijn Nod32? Of kan je die optie uitschakelen in emisoft anti-malware?>>

Mijn antwoord hierop was dat dit anti-malware programma geen antivirus programma is. Er is maar één programma van Emisoft dat de naam "antivirus" programma heeft en dat is het "Internet Security Pack", de andere hebben de naam van "anti-malware".

http://www.emsisoft.com/en/

Die beide anti-malware programma's kun je perfect samen met een antivirus programma, bijvoorbeeld nod32, gebruiken.

peenif
26 May 2012, 06:03
Correct J.W., soms moet men ook eens tussen de regels kunnen/willen lezen.

Dr.Spock
26 May 2012, 09:55
begrijp ik het goed dat J.W. beweert dat je 2 "Internet Security Packs" mag gebruiken om een goed resultaat te hebben .... dit is de basis wat je zeker moet weten als pc kenner dat je zeker geen 2 antivirus programma's mag gebruiken want ten eerste komen die samen in conflict en ten tweede dit vertraagt je pc enorm.....en dit als je maar antivirus gaat gebruiken, laat staan internet security packs!

Dr.Spock
26 May 2012, 09:58
en tussen haakjes ik heb die emisoft ook gebruikt onlangs ..... ik heb als antivirus avast!7 free en als anti malware en spyware MBAM, en toen ik die emisoft erbij deed wat bleek het resultaat :mijn pc vertraagde enorm en soms kon ik zelfs niet meer inloggen in mijn windows .....(n):foei:

peenif
26 May 2012, 10:09
J.W. beweert dat je 2 "Internet Security Packs" mag gebruiken

J.W. beweert dit nergens hij schrijft zelfs:


Als je deze versie (betalend - € 50) (hij bedoelt daar duidelijk het Internet Security Pack van Emsisoft mee) installeerd heb je geen Nod32 meer nodig, die kun je dan rustig verwijderen...

Verder schrijft hij ook:


In Emisoft anti-malware (freeware of Full version) zit geen antivirus programma.

Dat is toch allemaal behoorlijk duidelijk me dunkt, J.W. stelt (terecht) dat TS gewoon Emsisoft anti-malware naast Nod 32 kan gebruiken zonder gevaar voor conflicten vermits er in dit free software programma geen real-time antivirus bescherming voorhanden is.

peenif
26 May 2012, 10:13
en toen ik die emisoft erbij deed

Indien je met 'die emisoft' het Emsisoft Internet Security Pack bedoelt is het vanzelfsprekend want deze gaat in conflict met uw Avast indien je die liet staan.

Dr.Spock
26 May 2012, 10:23
Indien je met 'die emisoft' het Emsisoft Internet Security Pack bedoelt is het vanzelfsprekend want deze gaat in conflict met uw Avast indien je die liet staan.

ik had dus via de website die proefversie gedownload en in het begin is het een fullversie dat pas na 30 dagen afgelopen is en dus inderdaad wat peenif zegt bij mij het geval was, daarom heb ik dit ervoor gepost.... ik wil hier niemand op zijn tenen trappen hoor, maar het probleem is dat je niet bij emisoft de gewone malware programma kunt downloaden maar dat je alleen eerst de fullversie moet downloaden en pas na 30 dagen eindelijk de malware detectie programma nog hebt en dat zal normaal gezien geen conflicten maken..... ;)

peenif
26 May 2012, 10:35
Daarom gebruik ikzelf Malwarebytes Anti-Malware (MBAM, aanbevolen en gebruikt door de spywareslayers) in combinatie met Spybot Search & Destroy (met de realtime protectie uitgeschakeld) die ik wekelijks eens laat scannen.
Met die beide (goede) programma's heb je geen conflictproblemen met je AV-programma.

ESN
26 May 2012, 13:38
Even voor de duidelijkheid..

Emsisoft Anti-Malware bevat een dubbele engine. Een antivirus engine van Ikarus en een door Emsisoft ontwikkelde engine die wordt voorzien van definities die door Emsisoft zijn geschreven.

Emsisoft Anti-Malware bevat dus wel een antivirus.

De gratis versie biedt geen bescherming tegen nieuwe infecties. Maar je kunt de gratis versie wel gebruiken als extra scanner om het systeem te controleren en gedetecteerde malware te verwijderen.
Gebruik je Emsisoft Anti-Malware met licentie dan heb je echt geen ander antivirus programma nodig. Maar ben je gehecht aan je oude antivirus programma dan kun je die ook blijven gebruiken.

Zorg er dan wel voor dat je bij de instellingen van Emsisoft Anti-Malware even aangeeft dat het andere antivirus programma niet gecontroleerd hoeft te worden, en geef in dat andere antivirus programma aan dat het Emsisoft Anti-Malware niet hoeft te controleren.

peenif
26 May 2012, 14:39
vermits er in dit free software programma geen real-time antivirus bescherming voorhanden is.

Wat je met uw tussenkomst bevestigt ESN. Indien het enkel om scannen gaat is er uiteraard geen conflict die het systeem vertraagt, zoals die er niet is met alle online virusscanners trouwens.

ESN
26 May 2012, 15:41
peenif,

Wanneer een anti-malware/anti-virus programma actief is en er wordt een online scan uitgevoerd of een scan met een andere on-demand scanner dan zal er vertraging optreden omdat de real-time bewaking ook elk bestand zal controleren dat door de andere scanner wordt gecontroleerd. Schakel je tijdelijk je eigen real-time bewaking uit, dan zal die online scan of on-demand scan veel sneller worden uitgevoerd.

Installeer je Emsisoft Anti-Malware met licentie (dus met real-time bewaking) naast een andere AV dan kan men de real-time bestandsbewaking ook nog aanpassen naar wens;

http://www.emsisoft.nl/antimalware/images/V6/bestandsbewaking.png


In theorie kan men ook best 2 real-time anti-virus/anti-malware programma's tegelijk gebruiken zonder conflicten. De problemen/conflicten ontstaan pas wanneer de developers van een of beide programma's zich niet helemaal aan de regels hebben gehouden.
Soms wordt een bug in de software verholpen op een manier die niet de juiste manier is (lees: niet gedocumenteerd in het Microsoft Developer Network) maar wél werkt voor dat ene programma. Dan levert dat geen probleem op wanneer alleen dat ene programma wordt gebruikt voor de real-time beveiliging. Wanneer er een tweede real-time anti-virus/anti-malware programma wordt geïnstalleerd, al dan niet met een "als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan" code in het programma dan is de kans zeer groot dat 't problemen gaat opleveren.

peenif
26 May 2012, 18:39
Laat mij eerst stellen dat ik je know-how niet betwist. Hetgeen je beweert echter is niet juist, ik heb daarnet proefondervindelijk (ben empirisch opgeleid) een online scan laten doen door House Call (Trend Micro), het geheugengebruik voor de scan door Avast was 5665 kB, tijdens het scannen door House Call bleef dit hetzelfde, zakte zelfs naar 5600 kB, te verwaarlozen dus. Scan ik daarentegen eender welk bestand gaat het geheugengebruik door Avast serieus omhoog (12800 kB voor een jpeg).
Hetgeen jij beweert dat een online scan het systeem vertraagt is in die zin juist dat de online scanner zelf 110.000 kB geheugen gebruikt, maar niet door een conflict met geïnstalleerde AV software, voor een moderne snelle pc/laptop is een geheugengebruik van 110.800 kB trouwens een peulschil.

ESN
26 May 2012, 19:26
peenif,

Wanneer je een online scan uitvoert met HouseCall of een andere on-demand scanner dan zal die scan sneller worden uitgevoerd wanneer je eigen real-time beveiliging is uitgeschakeld.

peenif
26 May 2012, 20:18
Dat is nu precies wat ik betwijfel vermits het geheugengebruik van het AV-programma niet beinvloed wordt.

ESN
26 May 2012, 21:19
Een real-time AV zal ongetwijfeld een on-access scan uitvoeren. Dat wil zeggen dat elk bestand dat wordt aangesproken (gelezen) zal worden gecontroleerd. Om welke reden een bestand wordt aangesproken maakt verder niet uit, het zal worden gecontroleerd door de scanner omdat dit de taak is van een on-access scanner. Gebruik je bijvoorbeeld HouseCall om het systeem te scannen dan zal elk bestand dat door HouseCall wordt gescand ook door je eigen real-time AV worden gecontroleerd zolang de on-access scanner is ingeschakeld.

Schakel je eigen AV helemaal uit en voer nogmaals de HouseCall scan uit. Die zal dan véél sneller worden uitgevoerd.
Natuurlijk kun je dit ook testen met bijvoorbeeld Malwarebytes Anti-Malware of de Emsisoft Emergency Kit scanner.

Je zult zien dat zo'n scan echt véél sneller wordt uitgevoerd wanneer de on-access scan van je eigen AV is uitgeschakeld.

*Een on-access scan van je eigen AV werkt op een heel andere manier dan een on-demand scan van je eigen AV waardoor je dat verschil zag qua geheugengebruik. Eigenlijk is het zo dat wanneer je met de rechtermuisknop op een bestand klikt, dit bestand al door de on-access scanner van je eigen AV wordt gecontroleerd. Kies je daarna in het contextmenu om het bestand te scannen met je eigen AV, dan wordt een on-demand scan uitgevoerd die dus op een andere manier werkt.

Je zou dat eens kunnen testen met het onschuldige eicar.com testbestand. Zorg er dan wel voor dat je eigen AV dit bestand ook niet ontdekt op het moment dat je het op je computer zet.
Dat bestand zal worden gedetecteerd wanneer je er alleen maar met de rechter muisknop op klikt. Misschien al eerder bij het openen van de map waar het bestand in staat, dat verschilt per AV en instellingen van de AV.

compuchrisje
26 May 2012, 23:30
Toch veel duidelijker als er een reactie van bij de bron bij staat. Bedankt ESN (y)

atlantis
27 May 2012, 18:59
ik heb met aandacht jullie discussie gevolgd en die was erg leerzaam. Het zal gaan tussen een combinatie van NOD32 met betalende MBAM of met Emisot Mamuntu.
bedankt aan iedereen die een hulpje gegeven heeft.

ESN
27 May 2012, 22:21
Emsisoft Mamutu is alléén maar gedragsbewaking. Dat werkt zonder malwaredefinities.
Je kunt dan beter kiezen tussen Emsisoft Anti-Malware en Malwarebytes Anti-Malware als je extra beveiliging naast NOD32 wilt installeren.
En een firewall met HIPS kan ook nooit kwaad. De gratis versie van Online Armor firewall (http://www.online-armor-firewall.nl/) biedt al een heleboel extra bescherming.