Volledige versie bekijken : Comodo & avg



Geraar
3 June 2012, 13:43
Ik twijfel tussen comodo basic internet security (dus firewall en antivirus van comodo samen free) of comodo firewall & avg antivirus free samen. Ik vraag me gewoon af als comodo antivirus goed genoeg is en kan tippen aan avg wat antivirus betreft.

compuchrisje
3 June 2012, 22:27
AVG heeft zichzelf al bewezen, iets wat Comodo nog moet doen wat virusbestrijding betreft. Ik gebruik wel al jaren de firewall van Comodo en die functioneert prima. Als hun anti-virus toepassing net zo efficiënt is als de firewall, zou het heel makkelijk zijn om je bij één 'merk' te houden. Vermits Menno hier (http://www.schoonepc.nl/optim/comodofirewallpro.html)het totaalpakket van Comodo de moeite waard vindt om er wat over te schrijven, zou ik zeggen, doén.

oekandana
4 June 2012, 12:09
Ik heb meer dan een jaar comodo antivir+firewall gehad en ben nooit besmet geweest. Bij onbekene bestanden kan je gevraagd worden eze door te sturen ter analyse. Dat hebben de meeste niet. Ook kan je in contact treden via hun forum. Vaak ind je daar gegevens over het onbekende bestand, of je legt het daar voor. Een antwoord krijg je steeds vrij snel.
Ni test ik zonealarm antivir + firewall. Deze heeft als leverancier Kaspersky die een enorme reputatie heeft.
En VG is ook zeer goed. Buiten een paar voorvallen waar AVG systeembestanden in quarentaine geplaatst heeft en systemen kapot heeft gemaakt. Maar infectie krijg je er zelden mee.
Ik ben tevreden van comodo. Voor zonealarm kan ik het nog niet beoordelen. Ik gebruik het pas.

Dr.Spock
4 June 2012, 12:46
zoals oekandana laat weten is er een nieuwe zonealarm antivir+firewall free versie, dit is pas nieuw uitgekomen van zonealarm maar de moeite waard om te testen en beter dan avg free + comodo firewall te gebruiken, maar je kan het ook nog beter maken met avast!7 free antivir + comodo free firewall te combineren .... mijn persoonlijke aanrader ;)

Geraar
4 June 2012, 21:16
Nu dat ik weet dat je ook comodo gebruikt wil ik nog eens het volgende vragen: Wat denk je van hun secure dns server? Raad je me dit aan of niet? Als je die secure dns server gebruikt kan comodo dan niet zien naar waar je surft en wat je doet op het net, heb je wel privacy?

Dr.Spock
5 June 2012, 10:01
ik zou gewoon alles laten zoals het is, niks veranderen aan die comodo firewall want die standaard instellingen zijn oke zo....

oekandana
6 June 2012, 11:31
Als ik wild rondsurf doe ik dat met comodo dragon en via de dns server. Of ze dan zien waar je heen gaat? ze kunnen misschien wel. Maar ik denk niet dat ze daar continu zitten uitzoeken wie wat doet. 't zal wel geautomatiseerd zijn. De federale kan ook in de gaten hoden waar je heen surft dus daar moeten ze die servers niet voor lastig vallen.
Ik gebruik vooral comodo dragon vanwege zijn site inspector. Die activeer je via het rode vergrootglas rechts boven in de werkbalk. De site die je op dat ogenblik bekijkt wordt dan onderzocht. Zo weet je dan of het veilig is ergens op te klkken.

oekandana
6 June 2012, 12:21
De trojan op een laptop hier overleefde in de systeelmrestoremap zowel combofix als een volledige scan met mbam. Toen deze .exe opstartte net heeft zone alarm dit uitvoerbestand geblokt en verwijderd, nog voor zelfs scotty (winpatrol) de kans kreeg te blaffen. Een aanrader die zone alarm.

Merel
10 June 2012, 20:03
De combinatie van PCTools Firewall Plus en Avast! gebruik ik sinds ruime tijd op 2 PC's.
Er zijn geen problemen gerezen. Allebei met de gratis freeware versies.
De malware wordt efficient gefilterd over de ganse lijn. Ik heb daar gelukkig geen klagen over.

Toch met terughoudendheid zou ik AVG durven aanprijzen.
Zoals hierboven al gemeld door oekandana heeft deze software meer dan een systeem plat gelegd.

Outlook en AVG samen op een systeem is ook stellig af te raden.

Reden : berichten blijven hangen in de verzendmap en vertrekken dus niet.
AVG is niet de énige mogelijke reden hiervoor maar is een van de mogelijkheden.

Dit is zeker niet uitzonderlijk te noemen. Volgende lectuur doorworstelen en je bent overtuigd :
http://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_2010-outlook/outlook-2010-emails-will-not-leave-outbox/198dd736-4189-4340-a959-f1acc61b1305

In die zin heeft AVG zich dus ook al bewezen ... (n)

Dr.Spock
10 June 2012, 21:21
ja ik ben ook geen pro avg aanbieder, heb al genoeg klachten gehad over avg , je kan beter zoals Merel laat weten avast!7 gebruiken en eventueel een extra firewall software combineren....:good: