Volledige versie bekijken : Windows 7 laptop aanzetten zonder aanzetknop



kane
25 June 2012, 11:13
ik heb een laptop waarvan het beeldscherm kapot is,en als ik het opendoe maakt het soms kortsluiting en wordt het onbruikbaar.
nu heb ik een externe monitor en extern toetsenbord.
is het op één of andere manier mogelijk om mijn laptop in te schakelen zonder het deksel te moeten openen?
bijvoorbeeld dmv een toetscombinatie of dergelijke

ik draai Win7

Baloeke
25 June 2012, 21:28
Meestal zit de knop om de laptop op te starten ergens bij de toetsen van je toetsenbord, tenzij je een laptop hebt zoals ik een Packard Bell Easynote LJ65, dan zit het knopje aan de rechter zijkant.

Ook in de meeste gevallen gaat de laptop in slaapstand als het deksel word gesloten.

compuchrisje
25 June 2012, 23:46
Geen toetsencombinatie, wel plakband.
Om dat kleine knopje ingedrukt te houden, zodat laptop niet weet dat het scherm wordt opengeklapt.

kane
26 June 2012, 09:30
ik denk dat jullie me verkeerd begrijpen.
ik heb de bedrading van het interne beeldscherm van de laptop reeds afgekoppeld en een extern scherm aangesloten
dus als ik nu de laptop aanzet springt meteen het externe scherm aan.
mijn vraag is nu kan ik de laptop aanzetten zonder het deksel te moeten opendoen?

compuchrisje
26 June 2012, 19:06
Dat zou veronderstellen dat die laptop continu in stand-by zou moeten blijven en kan geactiveerd worden door een druk op een toets van je externe toetsenbord. Ik weet niet of dat haalbaar is, vermits de meeste laptops hun aan-uit knop onder dat deksel hebben.
Wil je dit toch proberen, zul je toch even in je energie-instellingen moeten duiken om alles op nooit te zetten wat betreft slaapstand, uitschakelen beeldscherm en harde schijven. Plus dat de laptop dan continu onder spanning zal moeten blijven, want zodra de batterij leeg is, zal je niet anders kunnen dan die aan-uit knop gebruiken.

kane
26 June 2012, 19:14
Is idd niet de bedoeling dat ie constant in slaapstand blijft
had gehoopt dat dit met een progje zou kunnen en dit instellen
met een bepaalde toetscombinatie ofwel bij het activeren van man of iets dergelijks

peenif
26 June 2012, 20:42
Eender hoe...hetzij een progje, hetzij een toetscombinatie moet je laptop open, efkes kort door de bocht is hetgeen je vraagt hetzelfde als een auto starten zonder de deur te openen.

kane
26 June 2012, 20:54
Eender hoe...hetzij een progje, hetzij een toetscombinatie moet je laptop open, efkes kort door de bocht is hetgeen je vraagt hetzelfde als een auto starten zonder de deur te openen.
Dit KAN dus ook met een omweg he
http://www.tuning-gids.nl/auto_starten_op_afstand.htm

Baloeke
26 June 2012, 22:39
Ik heb daarnet nog geprobeerd om mijn laptop op te starten zonder het deksel te openen. Mijn knopje staat zoals vermeld in post 2 aan de zijkant. Helaas was dat niet mogelijk. Dus ik vrees dat je kosten gaat hebben.

slicky
27 June 2012, 06:12
als e dan toch al uw bedrading hebt losgekoppeld,waarom demonteer je dan uw scherm niet
de gaten die openblijven van de scharnieren kun je dan eventueel met gekleurd plakband afplakken.
zo heb je dan uw toetsenbord en uw startknop vrij en moet je hem niet meer opendoen want hijkan niet meer open :p

kane
27 June 2012, 10:55
Wilde het deksel erop laten ter bescherming want laptop komt in mijn Werkhuis te staan

Eraf halen zal toch de enige oplossing zijn blijkbaar.
Zal eens kijken of dat niet te moeilijk is

slicky
27 June 2012, 13:09
Wilde het deksel erop laten ter bescherming want laptop komt in mijn Werkhuis te staan

Eraf halen zal toch de enige oplossing zijn blijkbaar.
Zal eens kijken of dat niet te moeilijk is

als je toch een beetje handig bent kun je er misschien een drukknopje bij solderen met een lang draadje zodat de knop buiten uw laptop hangt
na het opstarten met open deksel kun je bij energiebeheer de actie kiezen van "het sluiten van het deksel" ofzoiets.
als die daar op "geen actie" staat zou dat toch moeten lukken.

suc6