Volledige versie bekijken : Netwerk



theo2602
26 June 2012, 09:52
Ik heb een desktop die langs de kabel en een laptop die wireless met dezelfde modem verbonden is. Nu dacht ik hier ergens gelezen te hebben dat men in zo'n geval kan zien of de andere on line is en er zelfs contact mee kan maken. Is dat zo?

butskristof
26 June 2012, 10:56
Welk besturingssysteem gebruik je? Als je Windows gebruikt (of toch minstens bij XP t.e.m. 7) kan je het als volgt doen:

Druk op de Windows-toets en R, het dialoogvenster 'Run' of 'Uitvoeren' komt nu tevoorschijn.
Typ 'cmd' in, nu komt er een DOS-achtig venster.
Typ 'net view' in, Na even wachten komt er dan een lijst met de naam van alle Windows-computers in het netwerk.


Let op: wat je moet intypen, moet je zonder de aanhalingstekens (') intypen: dus gewoon cmd en niet 'cmd', ik gebruikte die aanduiding gewoon om duidelijker te maken wat je moet intypen.

Hopelijk werkt het ;-).

EDIT: als je gevonden hebt wat je zoekt, kan je gewoon het venster sluiten of 'exit' intypen :-).

theo2602
26 June 2012, 15:49
Ik heb dat geprobeerd en er kwam 'systeemfout 6118' De lijst met servers is niet beschikbaar. Maar stel hij had wel een lijst gegeven wat kon ik dsaar dan mee doen? Ik dacht dat de ene computer in mijn geval 'verbinding' kon maken met de andere en dat de laptop aan de desktop bv het bevel kon geven om iets af te drukken.

compuchrisje
26 June 2012, 18:58
Om in andere pc's in je netwerk te kunnen kijken of opdrachten uit te voeren, moet op zijn minst 'mappen en bestanden delen' op elk apparaat zijn ingesteld. Is dat het geval bij jou?

theo2602
27 June 2012, 09:46
Neen, en het wordt te ingewikkeld, ik dacht dat ik gewoon kon klikken op de andere computer, laat maar zitten. Bedankt