Volledige versie bekijken : pc naar tv



SecuGuard
7 July 2012, 16:36
Om films van de pc naar de tv te sturen zou ik mijn hdmi uitgang willen gebruiken van op mijn grafische kaart om zo dan de hdmi ingang van de tv te gebruiken.
Echter als ik de hdmi kabel insteek vind de computer het televisiescherm wel, maar krijg ik op het tvscherm geen beeld
Windows 7 gebruiker. (pc scherm is aangesloten via dvi op de pc)
Iemand een ideetje?

Peter.B
7 July 2012, 17:41
heb je de juiste hdmi aansluiting geselecteerd met de afstandsbediening van de tv?

SecuGuard
7 July 2012, 19:13
jep.
Ik heb de hdmi kabel eens uitgetrokken en terug ingestoken en nu heb ik wel beeld.
Enkel de klank heb ik nog niet, maar die gaat nu via de boxen van de pc (zijn nog redelijk deftige boxen)
moest ik daarop nog een oplossing vinden (dat het geluid dus ook via de tv gaat) zou het ideaal zijn

Peter.B
8 July 2012, 09:48
heb eens de laptop aangesloten aan de tv met hdmi en heb direct beeld en geluid.
heb dan wel geen beeld en geluid op mijn laptop.
ik zou het volgende eens proberen:pc en tv uit.stekker van de boxen uit de pc trekken.tv en pc nu opstarten.

SecuGuard
9 July 2012, 18:42
Het is gelukt.Blijkbaar kan ik instellen in mijn geluidsopties welke geluidsuitgang ik standaard wil gebruiken.Daarin stond ook HDMIDeze gebruikt en het werkt.Ik heb hem ineens als standaard ingesteld en vanaf nu als ik de tv aansluit veranderd hij dit automatisch naar HDMI voor het geluid.Bedankt allen om mee te denken ;)