Volledige versie bekijken : lan-kabel wordt niet gedecteerd, en draadloos werkt niet goed!



sdgraaf2
8 July 2012, 14:57
Hallo,
ik heb een belangrijke vraag over mijn pc. iedereen heeft bij ons thuis goed draadloos internet, ik daarentegen niet. soms heb ik wel internet, maar dan is het net alsof ik er weer word uitgegooid, hij doet het soms nooit! maar als hij het doet duurt het niet lang. Ook als ik de enige in huis ben die gebruik maak van ons netwerk. dus ik dacht aan het gebruik maken van een kabel.......maar ook dit werk niet, want hij ziet de kabel niet. Hij zegt kabel niet gedetecteerd. Ik heb het hele internet afgezocht naar oplossingen, en ik heb wat gelezen over lan en netwerk kabels, wat is het verschil? ik heb veel geprobeert maar ik snap er niks van :help:. Zou iemand mij alsjeblieft willen helpen.

Dus kort samengevat:
draadloos werkt soms/ soms niet, en mijn vrij nieuwe pc herkend de kabel niet :(

mvg sdgraaf2

Obsessed
8 July 2012, 15:08
Hoi sdgraaf :)

Ik verplaats uw vraag even naar de afdeling "netwerken".
Daar wordt u vast vlugger geholpen ;)

berger
8 July 2012, 18:10
Kort samengevat werekt dat bij mij als volgt (windows 7):

Er is een telefoonkabel van de telefoonstekker naar de modem (of is het een router, ik weet het verschil niet echt)
Van de modem is er een kabel naar de netwerkadapters op de PC. Dat zijn een 802 11n Wireless LAN Card en een Realtek PCIe GBE Family Controller. De Wireless LAN Card staat altijd op uitgeschakeld, maar ik kan die inschakelen om dan wireless te surfen bvb met FON Belgacom. Die andere adapter moet natuurlijk ingeschakeld zijn, de nodige stuurprogramma's moeten geïnstalleerd zijn.. Je kunt dat zien via apparaatbeheer. Je kunt ook altijd eens het netwerkcentrum openen en eventueel vragen om de problemen op te lossen.

compuchrisje
8 July 2012, 23:23
Al eens gedacht om de routerinstellingen te bekijken? Misschien is er een maximum aan toegestane apparaten, zowel bedraad als draadloos.

Peter.B
9 July 2012, 06:26
via apparaatbeheer netwerkkaart eens uit- en terug inschakelen.
lukt het nog niet,
"installatie ongedaan maken" klikken,pc terug opstarten en driver installeren.
wel eerst kijken of je de cd met drivers nog in uw bezit hebt.

Snakey
10 July 2012, 09:51
Al eens een andere kabel geprobeerd? Of de kabel uitgetest op een andere pc?

theo2602
10 July 2012, 14:49
Ik ken daar niet veel van, maar ik denk dat de kabel er niets mee te maken heeft, omdat hij ook draadloos geen of slechte verbinding heeft. Er is dus een hard of software fout IN zijn computer, volgens mij.

sdgraaf2
31 July 2012, 15:55
heel erg bedankt voor de reacties maar hoe kan ik de internet instellingen van mijn pc bekijken, en hoe moet ik de netwerkkaart herstarten, het is nog steeds niet gelukt alvast bedankt
sdgraaf2

Spoorzoeker
6 August 2012, 19:11
Luister, dit ga je niet oplossen, ik vrees dat het boven je pet gaat.
Je bent nu al een maand bezig en nog steeds geen resultaat.
Daarom is het beter om er mee naar een winkel te gaan of iemand bij je thuis te laten komen.
Het kost wel wat, maar dan heb je in ieder geval internet. Nu heb je niks.
(Ja, zorgen) :lol:

Merel
6 August 2012, 20:13
Mijn vermoeden is dat wanneer je geen Internet verbinding krijgt, dit komt vawege het feit dat een andere gebruiker de router zonder stroom heeft gezet. Op het ogenblik dat hij zijn PC afzet, zet hij mogelijk de router ook zonder stroom.

Ik deel de mening van Spoorzoeker. Het is al moeilijk genoeg voor gevorderde gebruikers. Als je er weinig van weet, is dit een Mission Impossible.

compuchrisje
6 August 2012, 22:41
Als de beheerder van de verbinding (degene die de routerinstellingen heeft gemaakt) een maximum heeft gezet aan draadloze en bedrade verbindingen, moet je daar zijn om dat bij te werken. Als 'iedereen bij ons thuis' 10 personen is, kan dat idd een probleem gaan worden.
In je hardware configuratie kan je zien of je netwerkkaart wel aanwezig is in je systeem. Zoniet, kan je bij de fabrikant van je pc of de bij aankoop bijgevoegde CD met drivers, die nog installeren.

Spoorzoeker
7 August 2012, 08:50
Het is heel simpel: weet je wat het verschil is tussen een straight en een cross kabel ?
Nee ?, dan gewoon hulp van een ander inroepen!.