Volledige versie bekijken : Geen geluid op TV bij HDMI-kabel



Bartmen
11 July 2012, 16:14
Hello

Wanneer ik een film probeer af te spelen op mijn TV, via mijn laptop (die dan verbonden zijn met een HDMI-kabel), krijg ik meestal geluid en verloopt alles zonder probleem. Toch komt het de laatste dagen voor dat ik enkel beeld zie maar geen geluid, ondanks dat het geluid aanstaat of andere instellingen gewijzigd zijn...

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?! Want het begint echt vervelend te worden :wall::wall:

Peter.B
14 July 2012, 06:50
eens kijken of je een HDMI kabel kan lenen van iemand en proberen.
laptop aansluiten op een andere tv.

Bartmen
14 July 2012, 17:29
Helaas ben ik de enige met een HDMI-kabel. Kan het ook aan het bestandstype liggen, want dat wil soms wel eens helpen..

Peter.B
14 July 2012, 19:01
heb je geluid op uw laptop?

compuchrisje
14 July 2012, 23:27
Ik vermoed dat het een driverprobleem is. Haal Drivermax eens binnen, als je een account maakt kan je je systeem laten scannen op ontbrekende of verouderde drivers. Maak wel eerst een herstelpunt - het programma stelt dat zelf ook voor, maar daar vertrouw ik niet zo zeer op. Je kan tot 10 drivers bijwerken in de probeerversie, maar beperk je tot het noodzakelijkste, in dit geval de audio.
Edit: als na het herstarten alles werkt zoals het hoort, maak je met dat programma een backup van je drivers naar een andere partitie of een aparte map. Na de probeertijd mag je het gerust deïnstalleren, maar laat die map mooi staan.

Bartmen
15 July 2012, 00:38
Morgen eens proberen. Bedankt voor de tip!! ;)

En ik heb wel geluid op de laptop, meestal toch. Het gebeurt dat het geluid ook wegvalt op de computer, maar dat komt niet altijd voor. Meestal werkt het geluid op de laptop wel en enkel niet op de tv