Volledige versie bekijken : sony menory stick pro



dagini
17 July 2012, 10:01
Ik heb volgend probleem:
Ben dit weekend naar de floreade in nederland geweest en heel wat fotos genomn met mijn Sony cybershot
maar nu ik de fotos wil bekijken zijn er heel wat fotos op de pc niet leesbaar, de eerste zijn goed
wanneer ik de mijn kaart open via de pc en op beeld normale pictogrammen zie ik de fotos staan , doch wanneer ik de fotos open krijg ik geen beeld maar kleurenstrepen.
wanneer ik de fotos op mij toestel bekijk zie ik ook eerst de foto maar nadien komt er file error bij te staan.
Ik denk dat het aan de kaart ligt ,heb thuis nu ook een paar fotos genomen met dezelfde kaart en daar ook het probleem.
heb dezelfde fotos genomen met een andere kaart en deze zijn goed.
weet iemand raad ,of het mogelijk deze fotos te rekupereren??

Fakke_Berto
17 July 2012, 19:09
Probeer ze eens te openen met IrfanView.

dagini
17 July 2012, 19:47
heb het prog geinstalleerd maar dat geeft geen verschil ik krijg ook enkel kleurenstrepen te zien , tewijl ik in Irfanvieuw thumbnails ook een goed beeld zie

Peter.B
17 July 2012, 20:00
is maar eens meedenken,hé.
hoe bekijk je de foto's,nog in het fototoestel en aangesloten via usb kabel?eens proberen via een card reader of ander fototoestel.
aansluiten op andere pc.

dagini
18 July 2012, 09:40
Heb op mijn labtop en desktop zowel met kabel als met kaartlezer gedaan maar geen oplossing.
nog andere sugesties,??

Supreme 3sen
18 July 2012, 09:59
Convergeer anders eens een foto naar een ander formaat. Misschien iets mis met bepaalde codec.

dagini
18 July 2012, 11:04
Hoe moet ik dat doen, graag wat inf???

compuchrisje
19 July 2012, 00:19
Ik denk eerder dat je een recovery progje nodig hebt, als ook die tweede reeks foto's hetzelfde euvel vertonen. Is er schade aan het kaartje zichtbaar? Of de contactpunten met je camera onderbroken door stof, water of iets anders?

Fakke_Berto
19 July 2012, 09:21
Google eens naar jpeg repair software.

dagini
19 July 2012, 17:34
Er is geen schade zichtbaar aan de kaart
heb de trial van Photo Recovery Windows geinstalleerd maar deze zoek naar fotos die vroeger op de kaart gestaan hebben maar niet naar beschadigde files

Baloeke
19 July 2012, 22:20
Ik denk eerder dat je een recovery progje nodig hebt, als ook die tweede reeks foto's hetzelfde euvel vertonen. Is er schade aan het kaartje zichtbaar? Of de contactpunten met je camera onderbroken door stof, water of iets anders?

Probeer eens met Recuva (http://www.minatica.be/downloads/481-Recuva), te vinden tussen onze downloads.

dagini
20 July 2012, 09:05
heb dit prog Stellar Phoenix JPEG Repair geprobeerd maar geen oplossing , ik vrees dat het niet gaat lukken.
alle sugesties blijven welkom
ben er wel even tussenuit tot eind volgende week

compuchrisje
21 July 2012, 02:14
Ik hoop dat je die Sony dan ook niet mee hebt om foto's te maken, want de fout kan ook daar gelokaliseerd zijn. Gebruik je voor transfer een kabeltje of stop je het kaartje rechtstreeks in de reader?