Volledige versie bekijken : NTLDR ontbreekt



Thea
19 July 2012, 12:38
Na lange tijd van afwezigheid heb ik een ernstig probleem.

Ik krijg de melding NTLDR ontbreek.

Mijn besturing systeem is Windows XP, en mijn computer heeft 2 harde schijven.
De C: schijf voor programma's en de F: schijf voor mijn documenten enz.

Het vervelende is dat als hij nadat ik gedrukt heb op R, na opnieuw opstarten, en de
Xp schijf erin zit. De computer aangeeft de C: schijf en de D:Schijf. Hij ziet de F: schijf
dus niet.

Gisteravond durfde ik niet verder te gaan, bang om al mijn gegevens te verliezen, jammer
genoeg is het toch al een tijdje geleden dat er een back-up is gemaakt.

Wie weet raad?

Met vriendelijke groet,

Thea

PeterN
19 July 2012, 17:08
Zorg dat je niet per ongeluk nog een usb stick in de pc steekt of een cd in de speler en de pc daarvan wil opstarten.
Kijk anders eens hier (http://www.minatica.be/content/91-NTLDR-is-Missing-in-WinXP) naar.

Thea
19 July 2012, 20:08
Bedankt voor je antwoord Peter, tot aan " administrator paswoord" ging het goed.
Volgens mijn weten heb ik niet een administrator paswoord ingevoerd.
Hier wist ik dus geen antwoord op.

Bij voorbaat dank voor je verdere hulp.

Momenteel werk ik met een hele oude computer. Tijdelijk email-adres vragen via pm indien nodig

Groetjes,

Thea

compuchrisje
19 July 2012, 22:22
Tik eens 'administrator' bij gebruikersnaam (kan ook met hoofdletters, uitproberen dus) voor wachtwoord vul je niets in, maar klik je op de entertoets.
Of er een wachtwoord inzit, hangt af van wie de pc ooit heeft ingesteld. Als jij dat zelf bent geweest en nooit een wachtwoord hebt ingevoerd, zou het bovenstaande moeten lukken en anders wil het wel es helpen met wachtwoord 'admin'.

Thea
20 July 2012, 00:38
Chrisje,

Jammer genoeg geen succes. Geen geldig....

Evengoed bedankt voor je hulp.

Is er een andere mogelijkheid?

Groetjes,

Thea

Thea
20 July 2012, 12:43
Chrisje en Peter,

Het is nog niet gelukt, maar ik ben iets verder. Als hij vraagt om het paswoord druk je gewoon op enter, en hij gaat verder.

Maar nu krijg ik de melding: Parameter ongeldig, of hij erkent de opdracht niet.

Ik heb het met spatie's geprobeerd en zonder. geprobeerd op de i misschien een 1 moest zijn enz. enz.

Misschien hebben jullie nog een tip? Of kan je de opdracht duidelijker typen.

Zelf denk ik dat het komt omdat hij (zoals ik al aangaf boven) hij mijn C: schijf altijd voor de F: schijf ziet.

Groetjes en misschien tot horens,

Thea

Fakke_Berto
20 July 2012, 21:42
Probeer anders dit eens.

Password bypass

From "http://www.theeldergeek.com"
Recovery Console Password-
On many XP installations you can't start the Recovery Console because it
won't recognize your password. This registry edit causes the Recovery Console
not to ask for a password. This works for both XP Home and XP Professional.
Start | Run | Regedit
Navigate to
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\Cu rrentVersion\Setup\RecoveryConsole
Set the DWORD SecurityLevel value to 1
Exit Registry and Reboot

compuchrisje
21 July 2012, 02:06
Er is weinig navigaten aan als ze windows nog niet opgestart heeft gekregen, vrees ik.
@Thea: al geprobeerd met twee keer na elkaar Ctrl-alt-delete te drukken?
Als dat niet werkt, moeten we het proberen met een CD of usb stick.

Fakke_Berto
21 July 2012, 16:30
Er is weinig navigaten aan als ze windows nog niet opgestart heeft gekregen, vrees ik.
@Thea: al geprobeerd met twee keer na elkaar Ctrl-alt-delete te drukken?
Als dat niet werkt, moeten we het proberen met een CD of usb stick.

O ja, da's waar. Een beetje te vlug geweest. Ik heb vorig jaar hetzelfde probleem gehad en het toch opgelost gekregen, alleen.....ik weet niet meer zeker hoe ik het gedaan gekregen heb. Ik denk dat ik de pc met "Smart bootmanager" te vinden op de UBCD heb opgestart. Eens opgestart kon ik in het register het paswoord uitschakelen en daarna de recovery console gebruiken.
Het is het proberen waard.
Ps: Ik dacht ooit eens ergens gelezen te hebben dat er een bug zit in de recovery console van XP in verband met dat paswoord, dus zo abnormaal vind ik dat niet.
Suc6.

compuchrisje
21 July 2012, 22:42
Dat was dus ook mijn volgende tip, bedankt Fakke.
UBCD kan je via hier (http://www.minatica.be/downloads/344-UBCD-for-Windows)downloaden. Het is een zip-bestand waarin een iso zit. Dit is een image om op CD te branden, alle nodige tools komen gewoon mee.

Otani
23 July 2012, 22:51
Normaal gezien als je bij de recovery van XP voorbij het paswoordgedoe geraakt moet je een Windows-installatie kiezen dmv een cijfer te kiezen. Als ik het hierboven goed heb begrepen lukt dat niet in dit geval? Bij het opstarten van de recovery is het mogelijk om heel in het begin op enter te drukken om een toetsenbordindeling te kiezen. Daar is "Belgian" één van de bovenste keuzes in de lijst, waardoor je toetsenbord overeen komt. Tracht dan eens het cijfer 1 in te geven. Eens je zover bent is een alternatieve oplossing de commando's "FIXMBR" en "FIXBOOT" uit te voeren. Is mij vorige week gelukt met een gelijkaardig probleem, nl een corrupte NTLDR.

Thea
23 July 2012, 23:00
Chrisje en Fakko,

Allebei bedankt voor jullie hulp. De Cd gebrand (Ultimate Boot CD (http://100-downloads.com/download.php?p=376)) Is dat wel het goede bestand?

Met deze Cd deed hij helemaal niets!!!

Wat heb ik fout gedaan. Het wordt me denk ik toch iets te moeilijk, ik heb van alles al geprobeerd.
maar nog steeds geen succes.

Jullie in ieder geval bedankt.

Groetjes,

Thea

compuchrisje
24 July 2012, 00:20
Het is een zip-bestand waarin een iso zit. Dit is een image om op CD te branden, alle nodige tools komen gewoon mee
Ik hoop dat je de download ook hebt uitgepakt en met verkenner bekeken? Enkel het iso-bestand heb je nodig, met welk programma gebrand? Die zou opstartbaar moeten zijn.
Zorg er dus voor dat je vlak na het opstarten van je pc op een toets drukt om in de BIOS te raken, dit kan de F2 toets zijn of een andere, dat kan je onderaan je scherm zien helemaal in het begin. Het indrukken moet gebeuren voordat XP wil gaan laden.
In de BIOS onder de tab BOOT moet je dan de cd speler als eerste medium instellen en dan pas de harde schijf. De instellingen opslaan doe je met F10 en nog eens op OK of Y(yes) drukken, zodat de pc verder start.

Thea
27 July 2012, 20:37
Otani en Chrisje bedankt voor jullie antwoord. Het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb toch de Image teruggezet met Acronis True Image 12

Tot 4 x toe ook hier geen succes. Wat bleek (wat ik gelijk al schreef) De computer startte de verkeerde schijf op. Voor ik dat in de gaten had was ik avonden bezig. Tot ik na de 5e operatie in de boot-sector op schijf 4 drukte en na enter eindelijk Windows Xp draaide.

Hierna op beide schijven al mijn bestanden gezet. Nog een keer Acronis laten draaien en de Image op schijf 1 terug zetten.

Eindelijk was dan toch het probleem verholpen, en restte mij de updates enz. enz.

Alle helpers heel veel dank voor jullie hulp en steun.

Groetjes,

Thea

peenif
28 July 2012, 12:18
Mooi dat het opgelost is, dan kan je topic dicht.