Volledige versie bekijken : Geheugen moeheid



theo2602
20 July 2012, 16:46
Een simpel vraag met hopelijk een simpel ja of neen antwoord. Het gebeurt dat, wanneer ik bv acht uur achter elkaar met Pinnacle werk, plots de waarschuwing komt dat ik niet genoeg geheugen heb! Nu mijn vraag dus:
Kan een geheugen door veel achter elkaar te doen plots 'te weinig geheugen' hebben?
Ik vraag niet hoe ik dat moet verhelpen, want dat weet ik, gewoon studio, nadat hij er uitgevallen is omdat het geheugen niet voldoende is, terug opstarten en alles werkt terug.

compuchrisje
21 July 2012, 02:08
Ja, gewoon omdat je pagefile te wijd verspreid raakt op je schijf en dus langer moet gezocht worden om het te lezen. Na acht uur met één programma bezig te zijn, begint er bij mij wel wat meer moe te worden dan het pc-geheugen hoor! :shocked:

theo2602
21 July 2012, 14:11
Ja, ik begrijp dat de meeste mensen acht uur lang vinden, maar ik heb eerst voor een familielid oude super acht banden overgezet naar computer (totaal tien uur) dat bewerken, muziek en klankjes bijzetten dat is werk van weken, acht uur per dag.
Nu ben ik hetzelfde aan het doen met (home)films van de videorecorder. Dus als ik een 'NEEN' had gekregen moest er een oorzaak zijn, nu ben ik gerust. Hartelijk bedankt.