Volledige versie bekijken : welke videokaart voor mijn moederbord?



krissie
28 July 2012, 14:33
sinds enige tijd heb ik geen beeld meer op mijn pc iemand heeft voor mij de videokaart getest en die blijkt stuk te zijn.Dat was een sapphire ATI X850XT 256MB tvout 2xDVI-I PCIe retail.Mijn moederbord is een ASUS MB A8N-E.
Nu is mijn vraag welke videokaart ik het best bestel zodat die zeker zou passen op mijn mb.Ik ben niet van plan om meer dan 50€ uit te geven omdat het toch al om een oudere pc gaat.Ik had gedacht aan deze.http://www.mycom.be/catalog/product/view/id/9332


alvast bedankt

PeterN
29 July 2012, 22:10
Die gaat passen. Op je moederbord heb je 1 PCI express slot (PCIe V2) dat blauw gekleurd is en als eerste naast de CPU staat. Hierin passen alle grafische kaarten met een PCIe aansluiting, zowat de meest courante op het ogenblik ;)

krissie
3 August 2012, 18:45
ik heb dus die videokaart besteld en ook al in mijn moederbord geplugd nu blijkt dat ik nog steeds geen beeld heb.Op mijn monitor staat "no video input" ,dat was trouwens het probleem die zich voordeed met mijn oude videokaart en dus dacht ik dat die stuk was.Dat bleek ook zo te zijn nadat een vriend ze getest heeft,maar ik begin nu te denken dat mijn moederbord het heeft begeven want als ik de pc opstart biept hij niet wat normaal toch wel zou moeten dacht ik.Alle ventilatoren van de voeding enz.draaien de dvd-lades kan ik ook openen.De kabels van mijn monitor zijn ook goed aangesloten dus ik weet het efkes niet meer?Hoe kan ik nu weten of het werkelijk mijn moederbord is?

alvast bedankt

Peter.B
3 August 2012, 19:41
mijn moederbord biept ook niet,is te zien welk een bios op uw moederbord zit.
als 'k ne goeie leerling:rolleyes: ben van peterN
enkel opstarten met voeding,mobo en hardeschijf.
dan moet je zeker bieptonen horen.

g_man
3 August 2012, 23:35
Welke uitgang gebruik je, de VGA of de DVI?

krissie
4 August 2012, 08:32
ik gebruik de vga uitgang.
Als ik alles afsluit om te horen of ik een bieptoon krijg moet ik dan ook de prosessor afsluiten?

Peter.B
4 August 2012, 08:38
neenee,laat de processor maar zitten en de koeler die erop zit ook.

krissie
4 August 2012, 13:18
heb ik dus geprobeerd en nog steeds geen biep te horen ik vrees het ergste?

krissie
4 August 2012, 13:53
terwijl ik toch bezig was heb ik eens verder gekeken op het forum en ook eens mijn bios gereset, volgens de handleiding van mijn moederbord en nog steeds zonder enig resultaat.

krissie
5 August 2012, 09:49
:DYES! Het is opgelost ik heb de kabel van de voeding uitgetrokken van mijn moederbord en terug ingestoken en dan alles opnieuw aangesloten zoals geheugen grafische kaart enz. Alles werkt terug.Nu maar hopen dat het nog lang zo blijft.
bedankt aan ieder die me geholpen heeft.