Volledige versie bekijken : AMD processors en intel processors



wim-v-24
28 July 2012, 19:04
Hallo,
ik heb enkele vragen in verband met AMD processors en intel processors.
Deze computer wil ik vooral gaan gebruiken om te surfen en online tutorial
videolessen te volgen.Ik heb reeds deftige computer maar deze gebruik ik alleen offline.
Een AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3,20 GHZ processor is die even snel als
een intel CORE 2 DUO processor van dezelfde snelheid , zo niet hoe groot is verschil tussen beide processors ?
Heeft de AMD Athlon 64 X2 ook 2 fysieke processors zoals de intel CORE 2 DUO ?

Is een AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3,20 GHZ processor snel genoeg om goed naar DVD’s Films te kijken en online Tutorial videolessen te volgen zonder vertraging en ook kleine videomontages te maken?
Alvast bedankt voor u tijd.

wim-v-24
29 July 2012, 18:37
Hallo,
ik heb enkele vragen in verband met AMD processors en intel processors.
Deze computer wil ik vooral gaan gebruiken om te surfen en online tutorial
videolessen te volgen.Ik heb reeds deftige computer maar deze gebruik ik alleen offline.
Een AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3,20 GHZ processor is die even snel als
een intel CORE 2 DUO processor van dezelfde snelheid , zo niet hoe groot is verschil tussen beide processors ?
Heeft de AMD Athlon 64 X2 ook 2 fysieke processors zoals de intel CORE 2 DUO ?

Is een AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3,20 GHZ processor snel genoeg om goed naar DVD’s Films te kijken en online Tutorial videolessen te volgen zonder vertraging en ook kleine videomontages te maken?
Alvast bedankt voor u tijd.


UPDATE dit zijn de gegevens van systeem die ik tweedehands wil kopen.
SYSTEEM:
AOPEN QF50 MT ATX SILVER 350W
WD 500GB 7200RPM S-300 16MB WD 5000AAKS
AMD ATHLON 64 X 2 6400+ PROCESSOR SOCKET AM2 BOX
ASUS M2A-VM SOCKET AM2
CORSAIR TWIN2 X 2048-6400C4 2 X 1024MB
ASUS GFORCE EM8500GT SILENT /HTD/256M PCI-E
DVDRW SAMSUNG S203D SATA

PeterN
29 July 2012, 22:29
Een AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3,20 GHZ processor is die even snel als
een intel CORE 2 DUO processor van dezelfde snelheid , zo niet hoe groot is verschil tussen beide processors ?
Neen, AMD frequentie is veel hoger. Er zijn zoveel verschillende CPU's van AMD en Intel in deze reeksen dat het moeilijk is om een vaste regel te geven. Het best kan je ruw weg delen door twee en een half. Dwz, Een AMD Athlon 64 x2 6400 is ergens te situeren rond een Intel Core 2 duo van 2,5GHz.

Heeft de AMD Athlon 64 X2 ook 2 fysieke processors zoals de intel CORE 2 DUO
Ja

Is een AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3,20 GHZ processor snel genoeg om goed naar DVD’s Films te kijken en online Tutorial videolessen te volgen zonder vertraging en ook kleine videomontages te maken?
Alvast bedankt voor u tijd. HEt is al een oude CPU en systeem maar surfen en video kijken gaat er zeker nog op. Veel hangt hierbij van je grafische kaart af. Decodering wat de grafische kaart voor zijn rekening neemt moet de CPU niet meer doen. Videomontage is een groot woord. Hiervoor is ook wat geheugen nodig. Gewoon wat monteren zal gaan, niet super snel, maar zware programma's zou ik niet gebruiken. Gebruik het systeem ook met het OS wat er op staat en ga er niet onnodig een veel zwaarder OS op draaien dan nodig.