Volledige versie bekijken : p_981116.exe



General Bartor
2 August 2012, 23:07
Goeienavond,

ik krijg de laatste keren na het opstarten en inloggen de vraag om toestemming om p_981116.exe uit te voeren. Dit dient blijkbaar als administrator uitgevoerd te worden. Ik weet zelf niet wat die bestand is. Volgens MSE is het geen virus en vormt het geen bedreiging, maar ik vind het raar dat er plots toestemming voor nodig is. De toepassing bevindt zich op C:\Windows\p_981116.exe

Trouwens zonnige groeten vanuit Zuid Frankrijk! :)

compuchrisje
2 August 2012, 23:36
Zou iets zijn met DirectX, zie hier (http://www.process-information.net/nl/p_981116-exe). Haal het gewoon uit de lijst met op te starten toepassingen, via msconfig in Uitvoeren. Toch maar even doen wat ze op die website adviseren, en scannen met een extern anti-malware progje.

General Bartor
6 August 2012, 11:54
Het staat niet onder de lijst van opstartprogramma's bij msconfig. Ik heb het ook eens verwijderd maar het komt precies gewoon terug. Redelijk vreemd.

Merel
6 August 2012, 21:12
Dit bestand is een patch voor Microsoft DirectX 6.x. Het is eenmalig uit te voeren en verwijdert vervolgens zichzelf.

Kijk in uw opstarten of taaklijsten kan aangeven dat de patch niet correct kan worden geïnstalleerd of dat u gewoon nog niet uw systeem opnieuw hebt gestart sinds de installatie uitvoering.

Probeer opnieuw op te starten. Als het blijft, is het veilig om te verwijderen.


Dit bestand kan ook worden weergegeven als


DirectX Patch-P_981116.EXE



Google dus op zoektermen DirectX Patch-P_981116.EXE