Volledige versie bekijken : Film op USB



theo2602
14 August 2012, 13:33
Ik lees en hoor vaak over mensen die verschillende filmen op USB zetten en ik vraag me af, hoe doen ze dat. Zelf kocht ik voor dat doel een USB stick van 14GB, maar toen ik er een film van 10 GB wilde opzetten kreeg ik als reactie: schijf vol. Ik zocht en vond dat men op een USB stift in FAT bestanden van maximaal 4 GB kan zetten.
Dus drie héél klein filmpjes. Hoe kan men dan daar verschillende speelfilms op zetten, zoals ik van de jongeren zo vaak hoor. Waarschijnlijk gecompilleerd, maar hoe doe je dat met een film zonder de kwaliteit de schaden?

J.W.
14 August 2012, 14:09
Kunt u uw stick niet omzetten naar NTFS


U kunt natuurlijk ook films met extensie .avi gebruiken. Deze zijn veel kleiner, ongeveer 0,7 tot 2 GB

theo2602
14 August 2012, 17:48
Windows XP (of heeft dat er niets mee te maken) geeft voor het formateren van een USB stift enkel FAT als keuze. Ik snap niet wat je bedoelt met AVI en dan klein bestand. Een filmpje van 17 minuten in AVI vraagt 5 GB

J.W.
14 August 2012, 17:53
Windows XP (of heeft dat er niets mee te maken) geeft voor het formateren van een USB stift enkel FAT als keuze. Ik snap niet wat je bedoelt met AVI en dan klein bestand. Een filmpje van 17 minuten in AVI vraagt 5 GB

Een film van +/- 90 minuten met extensie .avi is ongeveer 0,7 à 1 GB groot!!!! En dan heb je al een fatsoenlijke kwaliteit. TV-afleveringen van ongeveer 50 minuten (mindere kwaliteit) zijn ongeveer 300 à 450 MB groot.

Fakke_Berto
14 August 2012, 19:05
Je hebt waarschijnlijk geen compressie gebruikt. Daarom is hij zo groot. Converteer die film eens naar xvid of divx, dit zijn codecs voor compressie. De grootte van je film zal drastisch verminderen en de kwaliteit blijft nagenoeg hetzelfde.
Suc6.

J.W.
14 August 2012, 19:22
Ik lees en hoor vaak over mensen die verschillende filmen op USB zetten en ik vraag me af, hoe doen ze dat. Zelf kocht ik voor dat doel een USB stick van 14GB, maar toen ik er een film van 10 GB wilde opzetten kreeg ik als reactie: schijf vol. Ik zocht en vond dat men op een USB stift in FAT bestanden van maximaal 4 GB kan zetten.
Dus drie héél klein filmpjes. Hoe kan men dan daar verschillende speelfilms op zetten, zoals ik van de jongeren zo vaak hoor. Waarschijnlijk gecompilleerd, maar hoe doe je dat met een film zonder de kwaliteit de schaden?

Ben je zeker dat deze stick 14 GB is, want dit is volgens mij een niet bestaand formaat. De grootte van een stick is normaal gezien 2 - 4 - 8 - 16 - 32 - 64 enz. GB

theo2602
15 August 2012, 10:25
Ik heb met Pinnacle van een AVI bestand een DIVX bestand gemaakt en dat is gewoon niet zienbaar, zo'n slechte kwaliteit.
Bestaan er programma's om te converteren?

theo2602
15 August 2012, 10:57
Dat laatste was een domme vraag, die bestaan natuurlijk. Wat ik bedoelde wie heeft er ondervinding met die programma's en welk is het best en zijn er ook gratis goede?

female
15 August 2012, 12:25
format factory is een fijn proggie om alles om te zetten naar wat je wilt...
converteren om een film op dvd te zetten. is convertxtodvd een perfect proggie,,,
ik gebruik zelf ook usb sticks en een film er op is totaal geen probleem...
mijn usb hebben geen FAT maar NTFS bestandsytemen...suc6

J.W.
15 August 2012, 13:16
Ik heb met Pinnacle van een AVI bestand een DIVX bestand gemaakt en dat is gewoon niet zienbaar, zo'n slechte kwaliteit.
Bestaan er programma's om te converteren?

Als je een reeds gecomprimeerd bestand (.avi) nog eens gaat comprimeren zal het resultaat "slecht" zijn.

J.W.
15 August 2012, 13:21
Dat laatste was een domme vraag, die bestaan natuurlijk. Wat ik bedoelde wie heeft er ondervinding met die programma's en welk is het best en zijn er ook gratis goede?


Als je hiermee die usb-stick van 14 GB bedoelt, geef dan eens een link naar zo'n stick.
14 GB heeft, voor zover ik weet, nooit bestaan.

theo2602
15 August 2012, 13:22
Ik heb ondertussen AVI to DIvx geprobeerd, het lukt, maar het beeld is veel minder goed. Het lijkt alsof het telkens onscherp is en dan scherp wordt. Dat lijkt toch niet goed. Mijn Samsung HD/DVD speler heeft ook een USB ingang, en die kan het filmpje niet echt spelen, het blijft hangen en trilt. Ik heb bij het converteren zelf niets ingezet en resolutie behouden laten staan. Het bestand is inderdaad 28 x kleiner, maar niet goed genoeg. Dit is het probleem van DVD's en dat wil ik juist oplossen. Zoals ik al schreef kan ik mijn USB stift niet in NFTS formateren. Liefst zou ik al mijn zelfopgenomen filmpjes op een HD zetten zoals bij mijn Samsung, maar ik kan toch niet telkens 1.000 euro uitgeven voor zo'n toestel. Ik dacht dat er iets bestond waar je films, vanuit de computer, in AVI kunt opzetten en dat die met een gewone scart verbinding die filmen kan afspelen op TV. Weet iemand of zo iets bestaat?
En J.W. ik snap nog altijd niet waarom bij mij een avi bestand veel groter is dan bij jou. Heeft dat iets met compileren of zo te maken?

theo2602
15 August 2012, 14:22
J.W. het is inderdaad een stick van 16GB. Maar eigenlijk speelt dat in het verhaal geen rol. Ik probeerde een bestand van 10GB op een USB stick te zetten die veel groter was (16 dus) en dat ging niet. Ik mailde de firma en kreeg als antwoord:
Beste,

FAT32 laat maximaal bestanden van 4Gb toe. Dat is de reden waarom u geen bestand van 10 Gb kan schrijven.

Om meer dan 4 Gb te kunnen gebruiken voor een bestand, moet u de stick herformateren als NTFS.

FAT32 heeft wel het voordeel het meest compatibel te zijn en onveral leesbaar te zijn (ook op Mac, Tablets, ..)

Ik probeerde naar NFTS te formateren, maar mijn Windows XP (?) liet dat niet toe en geeft enkel de keuze FAT32 en exFAT, wat dat ook mag zijn. Ondertussen ontdekte ik dat het toestel dat ik zocht een multimedea box is.

J.W.
15 August 2012, 14:43
Ik heb ondertussen AVI to DIvx geprobeerd, het lukt, maar het beeld is veel minder goed.
Het lijkt alsof het telkens onscherp is en dan scherp wordt. Dat lijkt toch niet goed. Mijn Samsung HD/DVD speler heeft ook een USB ingang, en die kan het filmpje niet echt spelen, het blijft hangen en trilt. Ik heb bij het converteren zelf niets ingezet en resolutie behouden laten staan. Het bestand is inderdaad 28 x kleiner, maar niet goed genoeg. Dit is het probleem van DVD's en dat wil ik juist oplossen. Zoals ik al schreef kan ik mijn USB stift niet in NFTS formateren. Liefst zou ik al mijn zelfopgenomen filmpjes op een HD zetten zoals bij mijn Samsung, maar ik kan toch niet telkens 1.000 euro uitgeven voor zo'n toestel. Ik dacht dat er iets bestond waar je films, vanuit de computer, in AVI kunt opzetten en dat die met een gewone scart verbinding die filmen kan afspelen op TV. Weet iemand of zo iets bestaat?
En J.W. ik snap nog altijd niet waarom bij mij een avi bestand veel groter is dan bij jou. Heeft dat iets met compileren of zo te maken?



De reden hiervan weet ik niet maar dat heb ik ook al meerdere malen voorgehad als ik zo'n film afspeelde op de pc met VLC Player. Maar als dezelfde film afgespeeld werd met WMP (Windows Media Player) waren die haperingen verdwenen.

Het zijn vooral DVD5 en DVD9 die worden omgezet naar .avi en ik vermoed dat een HD film hiervoor niet echt geschikt is omdat de compressie dan veel te groot is om nog kwaliteit te hebben.

http://go.iomega.com/en/products/multimedia-drive/?partner=4740

Dit is een harde schijf (screenplay) waarop je uw films kunt zetten en daarna afspelen op tv via een HDMI kabel.
Ik zelf ook zo'n schijf maar die is al enkele jaren oud maar het formaat .avi wordt niet herkend.

Ik converteer zelf geen films naar .avi (grotendeels wegens de kwaliteit) maar als ik een .avi binnenhaal zet ik deze wel om naar DVD5

J.W.
15 August 2012, 14:56
Ik probeerde naar NFTS te formateren, maar mijn Windows XP (?) liet dat niet toe en geeft enkel de keuze FAT32 en exFAT, wat dat ook mag zijn. Ondertussen ontdekte ik dat het toestel dat ik zocht een multimedea box is.


Dit misschien: http://www.pcmech.com/article/fat32-vs-ntfs-on-usb-stick-how-to/

Verplaats de gegevens op uw stick eerst naar uw harde schijf.

theo2602
15 August 2012, 16:47
Female ik heb die format factory geinstalleerd. Ik stak er een DVD in en klokte op van DVD naar videobestand en er kwam een kadertje: laden... even wachten aub. Maar na een half uur was dat nog zo. Is dat normaal?

J.W.
15 August 2012, 20:35
Ik heb zopas een DVD5 met FormatFactory omgezet naar .avi hoge kwaliteit.

Grootte dvd5: 4,19 GB
Grootte avi: 1,39 GB
Tijd: 01:16:11
Compressie: 3:1

Eén probleem: de ondertiteling is verdwenen.

theo2602
15 August 2012, 23:15
Bij mij gaat het steeds om HOME video's, dus geen problemen met ondertitteling enz. maar mijn vraagt blijft: is het normaal dat na een half uur nog steeds het kadertje: laden even wachten er op staat en er niets gebeurd?

J.W.
16 August 2012, 01:03
Bij mij gaat het steeds om HOME video's, dus geen problemen met ondertitteling enz. maar mijn vraagt blijft: is het normaal dat na een half uur nog steeds het kadertje: laden even wachten er op staat en er niets gebeurd?

Bij mij duurt het slechts een paar seconden vooraleer het volgende venster verschijnt en men verder kan.

falco
16 August 2012, 09:32
ik heb de pc om gezet van FAT naar NTFS en sinds dien werkt het om film's op een usb stick te zetten(wel de avi's)

theo2602
16 August 2012, 13:10
Zou het kunnen dat het probleem is dat er op mijn DVD's verschillende titels staan?

J.W.
16 August 2012, 14:34
Zou het kunnen dat het probleem is dat er op mijn DVD's verschillende titels staan?

Probeer het volgende eens: Maak de lade(n) van uw dvd-speler(s) leeg - Start nu FormatFactory op en klik dan op Rom-apparaat\DVD\CD\ISO en daarna op "DVD naar videobestand". Het volgende venster zou nu dadelijk moeten verschijnen. Plaats nu uw dvd in de speler/brander. Klik na enkele seconden, als de titel van uw dvd niet verschijnt in het vakje bij "dvd" op de pijltjes "vernieuwen" Stel alles in zoals het moet of zoals u het wilt. Als de knop "converteren" rechtsboven niet aanklikbaar is, wat bij mij met sommige dvd's ook is, zul je het programma niet kunnen gebruiken.

theo2602
17 August 2012, 22:55
Allo J.W. het lukt niet, na het klikken op 'verniewen' komt weer het schermpje van Laden even wachten en een half uur later is dat nog zo. Het kan dat dit programma werkt als je één film op de schijf hebt staan, maar bij mij zijn er dat soms tien varierend van vijf tot dertig minuten. Dus nog eens bedankt, maar ik zoek wel verder naar een oplossing.