Volledige versie bekijken : DVD bewerken



Phil O'Sophe
19 August 2012, 22:07
Heb een videocassette (met eigen opnamen) gekopieerd naar een dvd via een stand alone toestel.
Nadien heb ik er één van de titels uit gewist.
Maar op de pc stond die titel daar nog wèl in.
Wat kan de oorzaak zijn ?

Dank voor elke verklaring.

compuchrisje
19 August 2012, 22:21
Geen idee omdat ik het niet helemaal snap. Welk stand alone toestel? Best mogelijk dat die filmbestandjes in mappen stonden en je enkel de film hebt gewist en niet de map waar hij in stond. Al eens nagekeken hoe groot elke map/bestand is?

Phil O'Sophe
20 August 2012, 13:55
Geen idee omdat ik het niet helemaal snap. Welk stand alone toestel? Best mogelijk dat die filmbestandjes in mappen stonden en je enkel de film hebt gewist en niet de map waar hij in stond. Al eens nagekeken hoe groot elke map/bestand is?

Het stand alone toestel: is van een cassettespeler naar een dvd-speler/schrijver; in dit geval "schrijven" dus;
de dvd is dan verdeeld in "titels" en de titels in "hoofdstukken"; elke keer als men een ander gedeelte van de cassette kopieert komt er op de dvd een nieuwe titel; bij de voorinstelling kan men de titels die op de dvd komen verdelen in hoofdstukken van 4 minuten, 10 minuten, 30 minuten, zoals men verkiest; na het kopiëren kan men bij het afspelen dan eventueel verspringen naar de volgende 4 min, reps. 10, 30 minuten.
De dvd kan men achteraf op dat toestel "bewerken", o.a. een of méér titels verwijderen, wat ik had gedaan met één van die titels, maar ... op de dvd-lezer van de pc bleek die titel NIET verwijderd te zijn.

peenif
20 August 2012, 15:37
Het standalone-toestel heeft tot dusver nog steeds geen naam!!!

Phil O'Sophe
20 August 2012, 18:19
Het standalone-toestel heeft tot dusver nog steeds geen naam!!!

Het combi toestel (cd/dvd en cassette speler is DVH-5100x; Targa.
Voor het kopiëren (via een scartkabel) gebruik ik Lecteur/graveur DVD+rw/-rw type DR-5100x; Targa.

Na het verwijderen van die titel speelt die dvd-speler die titel niet meer af (te zien op tv-scherm) en is ook niet meer te vinden in de lijst van de titels, wat normaal is, maar op de dvd-speler op de pc staat die "verwijderde" titel nog wel en kan daar ook nog afgespeeld worden.

Kan alleen maar besluiten dat beide apparaten een andere technische manier volgen om bestanden te verwijderen.

butskristof
20 August 2012, 18:21
Het standalone-toestel heeft tot dusver nog steeds geen naam!!!


Het stand alone toestel: is van een cassettespeler naar een dvd-speler/schrijver; in dit geval "schrijven" dus;

Gewoon een DVD-recorder dus? :-)

Ben je zeker dat de wijzigingen die je maakt ook effectief op de dvd worden geschreven? Het lijkt me dat je in een soort menu zit waar je wijzigingen opslaat voor de volgende dvd die je wil branden. Ben je trouwens ook zeker dat je met een DVD-RW werkt? Anders zal het al helemaal niet gaan.

Phil O'Sophe
20 August 2012, 18:40
Gewoon een DVD-recorder dus? :-) Klopt

Ben je zeker dat de wijzigingen die je maakt ook effectief op de dvd worden geschreven?
Absoluut ! Want voor het bewerken kon ik die titel nog afspelen en na de bewerking niet meer. Die titel (= een filmfragment) was dus zeker verwijderd "volgens de normen van dat apparaat".

Het lijkt me dat je in een soort menu zit waar je wijzigingen opslaat voor de volgende dvd die je wil branden. Ben je trouwens ook zeker dat je met een DVD-RW werkt? Een DVD+RW, dus herschrijfbaar (merk HEMA).
Anders zal het al helemaal niet gaan.

Begrijp het ook niet goed meer.

compuchrisje
20 August 2012, 22:45
Je TV-toestel zal niet over dezelfde software beschikken om bestanden te lezen als je computer. Vraag is dus, kan je met je pc ook zien hoe groot dat bestand/die map is en kan je dat ook niet via pc verwijderen? Dit laatste natuurlijk enkel als je een RW-DVD hebt gebruikt.

Kan alleen maar besluiten dat beide apparaten een andere technische manier volgen om bestanden te verwijderen. Dat klopt dus ;)

Phil O'Sophe
21 August 2012, 22:00
Het verschijnsel is waarschijnlijk hetzelfde als bij twee verschillende fototoestellen: bij het verwijderen van foto's op een sd-kaartje met het ene toestel blijven de foto's er soms nog op staan bij gebruik van een ander toestel.
Vermoedelijk gebeurt het formateren dan anders.

Phil O'Sophe
23 August 2012, 21:52
Hier mag een slotje op :bow: