Volledige versie bekijken : pdf probleem



Silverwing
22 August 2012, 17:03
Ik had nitro pdf professional 6 geïnstalleerd en heb deze verwijderd en vervangen door de portable versie 7.
Nu kan ik geen pdf meer openen door er op te dubbelklikken,enkel eerst de pdf portable openen en dan file open...
Ik heb via openen met al herhaaldelijk geprobeerd om de portable aan te duiden al programma maar dat word niet aanvaard,ik kan niet linken naar de portable of die nu in program files staat of ergens anders.Ook een snelkoppeling in het start menu zetten van de portable werkt niet.
Is er een mogelijkheid om dit op te lossen?

J.W.
22 August 2012, 18:02
Eerst en vooral dit: wat is het nut om een geïnstalleerde versie te vervangen door een portable????

Een "portable" start u bijvoorbeeld op vanaf en usb-stick.
Als u een beetje later deze stick verwijderd is het programma ook weg van de pc.

Een "portable" is enkel nuttig als u even op een vreemde pc moet werken en er daar geen geïnstalleerde versie is van het programma dat u nodig hebt.

Silverwing
22 August 2012, 19:09
Eerst en vooral dit: wat is het nut om een geïnstalleerde versie te vervangen door een portable????

Een "portable" start u bijvoorbeeld op vanaf en usb-stick.
Als u een beetje later deze stick verwijderd is het programma ook weg van de pc.

Een "portable" is enkel nuttig als u even op een vreemde pc moet werken en er daar geen geïnstalleerde versie is van het programma dat u nodig hebt.

Het nut is voor mij dat er niets hoeft geïnstalleerd te worden je hebt het programma volledig zonder dat het overal en nog wat dingen gaat wegschrijven die niet nodig zijn,en je kan een portable net zo goed op je pc zetten dan op een usb stick.

peenif
22 August 2012, 19:17
Eens proberen met 'Uitvoeren als Administrator' doet het dan meermaals.

J.W.
22 August 2012, 19:21
Het nut is voor mij dat er niets hoeft geïnstalleerd te worden je hebt het programma volledig zonder dat het overal en nog wat dingen gaat wegschrijven die niet nodig zijn,en je kan een portable net zo goed op je pc zetten dan op een usb stick.

Dat is nu net juist waarover u klaagt: u kunt er geen rechtstreekse verbinding (hier pdf-file) mee maken omdat er (bijna) niets wordt geïnstalleerd!!!

Als u op die pdf-file dubbelklikt om te openen, waar zou die file dat portable pdf-programma moeten gaan zoeken???? Voor die file bestaat die portable niet omdat deze niet geïnstalleerd is.

Baloeke
22 August 2012, 22:59
Klik eens in de verkenner rechts op een PDF file, kies daar in het popup venster het juiste programma.

Silverwing
23 August 2012, 09:48
Mijn gedachte was dat als je een .exe aanduid het dan wel zou werken ongeacht of het geïnstalleerd is of niet,verkeerd gedacht dus.
@Baloeke:van jouw oplossing gaf ik in de derde zin van mijn vraag reeds aan dat het niet werkt.
@peenif:dus ook niet als admin.
(http://www.minatica.be/members/8805-peenif)Ga maar terug installeren en heb weer wat geleerd.
Deze mag dicht.