Volledige versie bekijken : virtueel experimenteren.



Silverwing
25 August 2012, 14:53
Als abonnee van GOTD test ik graag hun aanbiedingen.
Nu is er heel wat te doen rond hun nieuwe wrapper en ofschoon ik het allemaal wat overroepen vind kan je niet voorzichtig genoeg zijn.
Daarom dat ik er aan dacht om in het vervolg virtueel te gaan experimenteren.
Ik heb eens rond gekeken en vind drie programma's waarvan menig tevreden zijn.Dit zijn returnil,toolwiz-time-freeze en dan de Windows Virtual PC.
Graag had ik ervaringen met deze programma's en of het mogelijk is op mijn ssd van 80 Gb dit zonder problemen uit te voeren.

compuchrisje
26 August 2012, 00:12
Bij GOTD kijk ik ook altijd eerst naar de bevindingen van anderen, maar om ineens 3 toepassingen te installeren zal je wel rare toeren moeten uithalen, vermits er altijd maar 24 uur de mogelijkheid is om een programma te downloaden en binnen die tijd ook te installeren.
Normaal gezien zou dit moeten werken in een virtuele omgeving, maar erbuiten heb je er dan niks aan. Voordeel van een virtueel systeem is dat je het bij problemen meteen ook gewoon kan verwijderen.

Silverwing
26 August 2012, 10:53
Ik denk dat ik verkeerd begrepen word.
De vraag is met welke van de drie ik best af ben om virtueel te gaan en of het met mijn ssd van 80GB geen problemen geeft.

J.W.
26 August 2012, 12:57
Ik denk dat ik verkeerd begrepen word.
De vraag is met welke van de drie ik best af ben om virtueel te gaan en of het met mijn ssd van 80GB geen problemen geeft.

Ik veronderstel dat je buiten je ssd nog een andere (gewone) interne harde schijf hebt op uw pc. Waarom zou je dan één van deze drie programma's op je ssd gaan installeren. Dat gaat toch evengoed op die andere harde schijf.

Silverwing
26 August 2012, 15:07
Ik heb enkel die ssd verder een externe schijf voor alle documenten etc.

J.W.
26 August 2012, 16:01
Ik heb enkel die ssd verder een externe schijf voor alle documenten etc.

Dan zou je misschien eens kunnen uitkijken of het mogelijk is om een extra interne harde schijf in te bouwen.
Ik heb zelf ook een ssd maar daar staat enkel Windows 7 en een paar programma's (office enz.) op.
90% van de programma's zijn geïnstalleerd op een gewone interne schijf.

butskristof
26 August 2012, 23:01
Zo lang je genoeg plaats vrij hebt op je SSD is dat perfect mogelijk. Houd er rekening mee dat een Windows 7 SP1 +- 15 GB in beslag gaat nemen, als je daarbij nog een programma's gaat installeren zal je al snel aan 20-25 GB zitten. Met de programma's heb ik zelf geen ervaring, ik gebruik steeds VirtualBox of VMWare, waar ik wel tevreden van ben.

Silverwing
27 August 2012, 09:25
Heb nog 31 GB over op de ssd.