Volledige versie bekijken : Computer start alleen nog op in Veilige Modus



Thea
27 August 2012, 22:23
Dag Helpers,

Nee, mijn eigen pc werkt weer prima.

Nu heb ik een pc van de kinderen, die alleen nog wil opstarten in de Veilige modus.

Besturing systeem Windows XP

Ik ben hem flink aan het schoonmaken, maar weet niet wat ik verder kan doen,
het probleem blijft.

Bij voorbaat dank,

Thea

compuchrisje
27 August 2012, 22:30
Een idee wat er vooraf is gebeurd? Dat kan je eventueel ook opzoeken in de logboeken (via Configuratiescherm - Systeembeheer). Misschien kan dat je al iets wijzer maken en de helpertjes hier ook.

Thea
27 August 2012, 23:14
Wat er gebeurt is volgens de kleinzoon niets bijzonders, hij geeft aan foutcode 10010 en later foutcode 7023. (logboek)

Misschien hebben jullie nog een tip, ik ben er de hele avond mee zoet geweest.

Groetjes,

Thea

compuchrisje
27 August 2012, 23:28
Dit (http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc774175%28WS.10%29.aspx)kan je misschien ook nog zoet houden, toch wat foutcode 10010 betreft. Heb je bij software ook gekeken naar foutmeldingen? Speelt de zoon mss Steam-spelletjes?

En dit (http://support.microsoft.com/kb/328213/nl)zou moeten helpen voor de tweede foutmelding.

Het kan ook malware gebonden zijn, dus is het zeker geen overtollige luxe om antimalwarebytes eens te laten werken en evt een logje te posten in het Hijackthisforum.

Peter.B
28 August 2012, 06:54
ik zou dit eens proberen; de startknop van de pc indrukken en dan direct F8 tokkelen,dan krijg je een tabblad.
naar "laatst werkende configuratie...." (ongeveer zoiets) gaan en enter klikken.

Thea
28 August 2012, 11:37
Peter, de laatst werkende configuratie heb ik als 1e optie geprobeerd hoor, hij startte heel even op, maar toen ik
ergens op klikte werd alles zwart. Geen succes.

De Antie malware heb ik laten draaien, met uitgeschakeld Internet. 41 foutmeldingen, maar na het opstarten was
er niets veranderd.

Die hotfix moet ik die per mail aanvragen? En klopt dat wel, er staat Service pack 2, en er is Service pack 3 geinstallerd.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Thea

vdhee
28 August 2012, 15:24
Die 41 foutmeldingen gevonden met een anti-malware programma lijken mij toch wel abnormaal.

Probeer in veilige modus op te starten, met netwerkverbinding.

Ga naar Internet Explorer, adres : http://go.eset.com/us/online-scanner/run_scanner.php/

Volg de instructies, Eset zal je systeem on-line scannen en alle malware verwijderen.

Eens je PC "proper", probeer opnieuw te starten in de normale mode.
Blijft het probleem bestaan, ga terug in Safe mode en controleer je schijf op fouten (Start, uitvoeren, typ "chkdsk"); je schijf wordt nu gecontroleerd.
Het zou inderdaad kunnen dat er beschadigde sectoren op je schijf staan, waardoor de PC niet alle benodigde opstartprogramma's vindt.

Thea
28 August 2012, 22:24
De online scanner laten draaien en die vond nog 35 infecties, voornamelijk trojans. Maar normaal opstarten doet hij nog
steeds niet.

Vanavond nog een keer chkdsk laten draaien, (dat had ik al een keer gedaan) maar weer zonder succes.

Ik heb gekeken naar het forum Hjackthis, het exe bestand downloaden gaf geen probleem, maar het msi bestand
kan ik echt niet vinden. Waarom moet je er twee downloaden??

Ik hoop weer iets te horen.

Groetjes,

Thea

Baloeke
28 August 2012, 22:33
Met eentje de downloaden heb je genoeg. Een MSI bestand is een gecompreseerd bestand. Dus laat het Exe filetje zijn werk maar doen om je logje te psoten.

Thea
28 August 2012, 22:50
Hij staat inmiddels op het Hjackthis forum.

Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen,

Groetjes,

Thea

J.W.
29 August 2012, 00:14
[QUOTE=Thea;579462

Nu heb ik een pc van de kinderen, die alleen nog wil opstarten in de Veilige modus.

Besturing systeem Windows XP

[/QUOTE]

Start - Uitvoeren - typ msconfig - enter - tabblad opstarten - staat er soms een vinkje bij "opstarten in veilige modus"?

Peter.B
29 August 2012, 06:07
ik zou nu efkes geduld hebben een wachten tot iemand van de slayers uw logje heeft bekeken.
daarna kan je nog altijd eens opstarten in veilige modus en en proberen een systeemherstel uit te voeren.

Thea
29 August 2012, 22:10
Helpers,

Na heel veel schoonmaak werk nog geen resultaat, jammer genoeg.

Is de fout ook te zoeken in msconfig tabblad opstarten, voor mijn gevoel starten er heel veel onnodige programma's op.

Het is misschien dom, maar ik weet beslist niet meer hoe ik dat kan kopieren en dus kan plaatsen op het forum.

Wie wil mij helpen?

Bij voorbaat dank,

Thea

Baloeke
29 August 2012, 22:17
Je kan een screenafbeelding nemen en plaatsen op het forum.Hoe je een afbeelding plaatst kan je hier lezen (http://www.minatica.be/content/480-Afbeeldingen-gebruiken-op-het-forum).

compuchrisje
29 August 2012, 22:19
Met dat venstertje open en actief, druk je tegelijk op Ctrl-Alt+PrtScr (boven pijltjestoetsen), open Paint en druk op Ctrl+V. Dan wordt de screenshot als afbeelding geplakt. Sla op als jpg-bestand en dan kan je die hier posten.

Thea
29 August 2012, 23:01
Chrisje,

De screenshots staan als jpeg bestand op de Pc. Paint opent ze keurig wil ze ook wel kopieren, maar hier krijg ik hem niet
geplakt. Wat doe ik verkeerd.

Bij voorbaat dank,

Thea

Baloeke
29 August 2012, 23:04
Lees mijn post #14 eens Thea

Thea
29 August 2012, 23:33
Baloeke,

Ik stop er even mee, ik krijg die afbeelding niet op het forum.

Morgen lees ik het even beter.

Bedankt voor al jullie hulp,

Thea

jvuz
30 August 2012, 08:32
Misschien een domme vraag, maar is er ook een probleem met andere accounts op die pc?

Thea
30 August 2012, 10:26
Er zijn toch geen domme vragen? Het andere account (administrator) doet hetzelfde.
Geen verschil dus.

Bedankt voor je hulp.

Thea
30 August 2012, 22:14
http://img838.imageshack.us/img838/6195/tabbladopstarten1.jpghttp://img11.imageshack.us/img11/7205/tabbladopstarten2.jpg

Thea
30 August 2012, 22:15
http://img31.imageshack.us/img31/3818/tabbladopstarten3.jpg

Thea
30 August 2012, 22:24
http://img838.imageshack.us/img838/6195/tabbladopstarten1.jpghttp://img837.imageshack.us/img837/6195/tabbladopstarten1.jpg

Thea
30 August 2012, 22:27
Sorry, het ging wat klungelig, maar het is dan toch gelukt.

Het zijn 3 printscreens geworden, waarvan de 1e steeds (volgens mij) niet te lezen was.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Groetjes,

Thea

compuchrisje
30 August 2012, 22:44
Ja wadde! Wat je daar al zeker van mag uitvinken:
- TomTomHomerunner
- Steam
- Adobe Reader
- HP Digital Imaging
- Logitech Desktop en SetPoint
- Nerocheck
- Google Toolbar
- ion install (is installatie software)
- oodtray

Wat zijn die TintSet, Khalmnpr? Als dat extra progs/games zijn, uitschakelen!

Thea
30 August 2012, 23:45
Bedankt Chrisje,

Ze zijn inmiddels uit gevinkt. Jammer dat de pc nog steeds niet normaal
wil opstarten.

Groetjes,

Thea

Peter.B
31 August 2012, 05:47
ik zou toch wachten om iets te ondernemen tot evelinegirl volledig klaar is met uw logje.
het "kan" zijn dat uw windows beschadigd is en daardoor niet meer opstart.
een systeemherstel heb je waarschijnlijk nog niet uitgevoerd.
maar vraag dan eens aan evelinegirl,waar je uw logjes plaatst(want ik kan daar geen vragen stellen)of de virussen ook terug van de partij zijn.

Thea
31 August 2012, 09:42
Beste Peter,

Systeemherstel is toch wel het eerste waar je aan denkt, helaas was dit op die pc uitgeschakeld,
dus geen kans van slagen.

De logjes sla ik op op het buroblad. (gemakkelijk terug te vinden)

Over msconfig. Het zou toch kunnen zijn, dat in een programma de fout zit. De kinderen hebben
heel veel spelletjes op de pc gezet. Als die gedachten gang fout is, dan hoor ik het graag!

Bedankt voor je meedenken.

Groetjes,

Thea

Peter.B
3 September 2012, 06:05
probeer dit eens;
XP installeren/repareren vanaf de bootable Windows XP-CD
http://www.minatica.be/content/330-Windows-XP-repareren
als dit ook niet lukt,zou het dan niet beter zijn om de pc te formatteren en windows opnieuw te installeren.

NewHaunter
11 September 2012, 01:37
Voor alle duidelijkheid:

sorry, dit is concurrentie ;)

Peter.B
11 September 2012, 06:24
In mijn profiel staat "Beginner" is volgens het aantal berichten die je plaatst.
nog een 40tal en dan ben 'k geek,jawadddeee joehoe:thx::thx::thx: en dan???ik doe dit enkel om de mensen te helpen of 'k ergens beginner of geek ben maakt mij niet veel uit.

Zo ken ik iemand hier waar bijstaat "Gevorderd"en die iemand is thea.
in het hijack onderdeel kunnen enkel de slayers iets plaatsen,daar er in het verleden leden zich mengden en hun kennis te beperkt was.
daarbij werd het ook onoverzichtelijk voor de slayers.

nu aan u,NewHaunter:wat is de bedoeling hiervan???????
de mensen in verlegenheid brengen???????
u bent hier geregistreerd van 2009 en dat zijn uw 4 berichten sinds,sterk!!!!
als het is om amok te maken zou 'k liever hebben dat je op seniorennet blijft!!!!
voor mij is thea hier nog altijd welkom en zal 'k haar proberen te helpen.
( als chrisje of iemand van de crew problemen heeft met mijn antwoord mag dit gerust verwijderd worden.)

peenif
11 September 2012, 08:49
Ik heb de moeite gedaan om het topic van Thea op Seniorennet door te nemen. Het is helemaal niet verstandig om zich op twee verschillende fora te laten helpen, tot wat dit leidt stellen we nu vast, zowel hier als daar een quasi onoplosbaar probleem.
Het is zo dat indien er hier een spyware slayer ontdekt dat een topic starter ergens anders hetzelfde logje laat behandelen, het topic hier direct gesloten wordt om geen onherstelbare schade te veroorzaken enerzijds, anderzijds om geen onnodige tijd en energie erin te stoppen.
Ik vermoed dat NewHaunter niks verkeerd bedoelt, ik vind het zelfs positief dat, wie hier verder wil helpen er weet van heeft dat er ook elders mensen zijn die er hun hoofd op breken, met als enige bedoeling Thea te helpen...maar of dit de juiste manier van handelen is laat ik in het midden, of vinden jullie het normaal dat spiceman1718 van seniorennet hier moet komen zien om op de hoogte te zijn van de ganse geschiedenis en de reeds gegeven adviezen.

Dopey
11 September 2012, 10:20
OK, back on topic nu. Thea, ik ben wat verward. Lukt het om op te starten met de cd van Windows of niet en door te gaan naar de setup van Windows?

Thea
11 September 2012, 12:23
Helpers,

Allemaal bedankt voor al jullie hulp, maar ik stop met die pc.

Ik heb heel wat ellende veroorzaakt wat absoluut niet de bedoeling was.

Zoals ik al schreef, ik ging naar Seniorenweb om te zoeken naar een eerdere topic van mij
om een printscreen geplaatst te krijgen, en toen ik dat niet meer kon vinden opende ik ook
daar een topic. STOM STOM STOM.

Nogmaals excuses voor al de problemen die ik heb veroorzaakt.

Ik ben er naar van,

Thea

NewHaunter
11 September 2012, 12:57
Draag het u niet aan Thea. We hebben er iets van geleerd.

En ik heb die linken hier niet geplaatst om amok te maken maar om duidelijkheid te brengen (zoals ik zei), wat gebeurd is, Peter.B.

Peter.B
11 September 2012, 18:03
Ik heb de moeite gedaan om het topic van Thea op Seniorennet door te nemen
ik ook ;)


Het is helemaal niet verstandig om zich op twee verschillende fora te laten helpen
volledig mee eens en zeker voor al de tijd die de slayers in zo'n logje steken.


Ik vermoed dat NewHaunter niks verkeerd bedoelt
in newhaunter zijn plaats had 'k dit laten weten via pm aan de crew en zeker aan evelinegirl.
dan konden ze thea via pm contacteren en ging het wel geregeld worden in stilte.
zou ze zich geen 1000x moeten excuseren op 2 forums.

dit vind ik jammer:
Ik ben er naar van,

Thea

Peter.B
11 September 2012, 20:06
Allemaal bedankt voor al jullie hulp, maar ik stop met die pc
ik zou dit niet doen,we zijn nog niet aan het eind van ons latijn ;)
laat maar iets horen als je beslist hebt :)

Thea
11 September 2012, 20:23
Peter,

Allereerst bedankt dat je me nog wil helpen, maar echt voorlopig laat ik die pc met rust.

Ik krijg de zenuwen van al dat gedoe, ben als de dood dat ik een fout antwoord geef.

Maar nogmaals bedankt.

Thea

Peter.B
11 September 2012, 20:29
mij kan je geen fout antwoord geven,hoor ;)
maar begrijp het wel.
om mij een privebericht (pm) te sturen klik je op mijn naam en "verstuur een privebericht",dan typen maar.

Thea
11 September 2012, 22:44
Peter,

Nogmaals bedankt maar de eerste dagen heel zeker niet, ik moet dit even een
plekje geven.

Ik had altijd veel plezier met de computer (zeker nu mijn man is overleden) en ik
uiteraard veel alleen ben. Maar de lol is er nu echt even af.

Nogmaals bedankt,

Thea

compuchrisje
11 September 2012, 23:39
Spijtig dat je in Friesland woont, da's een beetje ver om even langs te komen/gaan. Ik ga hier beide topics nog eens overlopen (ook HJT dus) en kijken wat we nog niet hebben geprobeerd. Niet te gauw de moed opgeven, beschouw het als een uitdaging.
Door ook op die andere site hetzelfde probleem voor te leggen, is het knoopje er niet simpeler op geworden. Probeer dat in de toekomst te vermijden. Zo voorkom je ook nog extra sores.
@NewHaunter: excuses aanvaard, in ruil heb ik die link verwijderd :p

Thea
11 September 2012, 23:47
Chrisje bedankt voor je antwoord, maar nadat ik de support disk heb gebruikt, komt hij niet
meer in de veilige modus.

Deze fout maak ik echt niet meer, wees daar gerust op.

Groetjes,

Thea

Thea
7 October 2012, 12:00
Alle helpers,

De uitdaging heb ik dus aanvaard, en met hulp van een vriend doet de pc het weer.

Wel heeft hij nog bij het opstarten van die rare dunne blauwe strepen verticaal over het beeldscherm.

Het duurt ongeveer 3 a 4 seconden voor XP opstart, maar dan is het ook goed.

Ik wou jullie nogmaals bedanken voor al jullie hulp en steun.

En Oh ja welke kan ik beter installeren Adobe Reader of Foxit Reader, naar mijn bescheiden
mening kun je met Foxit Reader niet alles openen? Of zit ik er weer naast.

Hartelijke groetjes,

Thea (die momenteel werkt op de probleem pc)

Peter.B
7 October 2012, 18:42
blij u terug te horen,thea ;)
en blij dat de pc terug in orde is :)

ik gebruik ook
Adobe Reader

Of zit ik er weer naastdan zitten we er beiden naast :lol:
nee nee,installeer adobe reader maar.

Baloeke
7 October 2012, 21:43
Mijn voorkeur voor een PDF lezer is Foxit reader. Lees maar eens deze Tutorial (http://www.minatica.be/content/3727-Foxit-Reader).

Peter.B
8 October 2012, 06:00
aangezien Baloeke,berger,Phil O'Sophe en compuchrisje goeie ervaring hebben met dit programma zou 'k dan toch opteren voor Foxit Reader.
of test ze beiden eens uit en dan verder werken met het programma waar je u het best bij voelt.

Thea
8 October 2012, 11:10
Bedankt allemaal,

Ja, ik ben ook blij dat de pc weer in orde is, de windows updates kwamen ook heel moeizaam.
Maar ook dat is bijna opgelost, een beveiliging update wil hij nog niet installeren.

Heeft iemand nog een idee wat die rare blauwe streepjes kunnen zijn?

Groetjes,

Thea

compuchrisje
8 October 2012, 22:18
Probleem met videokaart?

Thea
8 October 2012, 23:13
Chrisje,

Ja, dat dacht ik ook. Via Windows Update kreeg ik een update voor de video kaart.
Maar bij het installeren sloeg de pc volledig op tilt. Gelukkig kon ik via de veilige modus
een systeem herstel doen (die had ik voor het installeren gemaakt.)

Met anderen woorden daar waag ik me niet meer aan. Ik ben veel te blij dat hij zover is.
Dan liever streepjes. Ik denk dat ik eerst met Acronis True Image een Image gaan maken.

Maar bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Thea

Peter.B
9 October 2012, 05:52
Wel heeft hij nog bij het opstarten van die rare dunne blauwe strepen verticaal over het beeldscherm
gebeurt dit voor het windows opstart logo,die 3 blokjes die verlopen bij windows xp,of erna?
kan je eens een foto plaatsen.

Thea
9 October 2012, 09:47
Peter,

Hij start gelijk met die dunne blauwe streepjes. Die foto's heb ik gemaakt, maar kan ik je die heel misschien
ook sturen via de mail. De vorige keer ging het hier mis, en ik moet weer zoeken hoe ik die afbeeldingen via
dit forum op het scherm krijg.

Bij voorbaat dank,

Thea

Peter.B
9 October 2012, 17:29
als de pc al een tijdje afligt,dat niets meer warm is,bvb 's morgens.koppel dan eens de kabel van de pc naar het scherm los.aan één kant is voldoende,waar je het gemakkelijkst aan kunt.
druk nu eens op de startknop van het scherm.je moet dan wel 's avonds het scherm afleggen,hé.
zie je nu ook die streepjes?

Thea
9 October 2012, 19:44
Peter,

Die Pc waar het om draait is van de kinderen. De Pc die er normaal op is aangesloten (die van mijn overleden man)
dan zijn er geen problemen met het scherm.

Toen de pc hier kwam (met het euvel van alleen opstarten in de veilige modus) toen startte hij ook op met dezelfde
streepjes, die hij nu na het opnieuw installeren van Windows XP nog steeds heeft.

Misschien zie ik het verkeerd, maar dan kan het toch niet aan het scherm liggen??

Thea

Thea
9 October 2012, 20:24
Peter,

Misschien een domme vraag, maar kan het ook in de bios zitten?? In het 1e scherm zie je dus blauwe streepjes met
een Pentium reclame in het midden. Of zoek ik in de verkeerde richting?

Thea

compuchrisje
9 October 2012, 23:47
Je verwisselt dus van monitor, daar kan het probleem wel liggen hoor. Dat kan eventueel verholpen worden met de installatiesoftware indien dat er ooit bij was, of via de website van de producent. Maar het kan ook aan bekabeling of plugs liggen, die op de éne machine wel contact maken en op de andere onvolledig.

Thea
9 October 2012, 23:52
Chrisje,

Ik zal het navragen, maar bij de kinderen had de pc volgens mij ook van die dunne blauwe streepjes.
Maar onderhand staat hij hier al een tijdje, ik weet het niet meer zeker.


Bedankt voor je antwoord.

Thea

Peter.B
10 October 2012, 06:38
als het maar een paar seconden duurt zou 'k er mij niet teveel zorgen in maken.
er is zeker geen probleem met de grafische kaart.

Thea
10 October 2012, 13:59
Peter,

Bedankt, dat is weer een zorg minder. Vanmorgen geprobeerd die steker van de monitor (PC) los te koppelen.

Maar het zal wel heel stom zijn, ik kreeg hem er niet uit. (Aansluiten van dergelijke apparatuur, was het werk
van mijn man)

Ik ben blij van de grafische kaart in orde is. Ik laat het maar zo.

Groetjes,

Thea

Ik

Peter.B
10 October 2012, 20:19
graag gedaan,thea ;)