Volledige versie bekijken : niet toegestaan bestandstype



sandro
28 August 2012, 22:13
hallo,

wanneer ik foto's wil versturen naar iemands zn laptop, dan kan hij die foto's niet openen, hij zegt altijd niet toegestaan bestandstype.
ik heb nu al es gegoogeld en lees dan dat ik de beveiliging moet uit zetten maar op het einde van de uitleg raden ze dat af, ik zie dat eigenlijk ook niet zitten om die beveiliging aan te passen want ik heb de instellingen es vergeleken met mijne laptop en das juist hetzelfde en ik kan wel die foto's openen.
ik denk dat het probleem ergens anders ligt maar ik weet niet waar, hoop dat jullie me kunnen helpen.

Baloeke
28 August 2012, 22:22
Hoe groot zijn de foto's dat jij verzend, en hoe groot zijn de foto's bij de ontvanger? Misschien komen de foto's niet volledig aan, en dat zou het probleem kunnen zijn dat de ontvanger de foto's niet kan openen. Het zijn toch jpg bestanden dat je doorstuurd?

compuchrisje
28 August 2012, 22:55
Worden die foto's ingepakt verstuurd of apart? (zip/rar of als jpg, zonder compressie). Ik denk dat het vooral aan de beveiligingsinstellingen van de ontvanger ligt hoor.

Dopey
29 August 2012, 12:14
Nog een vraagje: welke mailclient wordt gebruikt? Ook heb ik ergens gelezen dat foto's geopend of bewerkt in PSP die foutmelding kunnen geven, na een systeemherstel zou dit opgelost kunnen zijn.

sandro
29 August 2012, 18:02
de foto's die ik verstuurd zijn jpg bestanden en worden verstuurd via telenetadres en als ik nu 4 foto's of 1 aparte foto mail dan krijg ik steeds die melding.
en ik heb geprobeerd diezelfde foto te mailen naar een andere computer en dat lukt dan wel, ik denk dat wel degelijk ligt aan die laptop en ik heb die instellingen vergeleken met de mijne en alles staat hetzelfde.

sandro
29 August 2012, 18:03
en ze worden gewoon gemaild, ze zijn niet gecomprimeerd

sandro
30 August 2012, 19:22
echt niemand die me kan helpen ??????????????

Peter.B
30 August 2012, 20:11
ik heb die instellingen vergeleken met de mijne en alles staat hetzelfde
maar heeft die persoon ook dezelfde beveiliging?bvb,antivrus,firewall of een ander programma die zijn mails controleert.

sandro
30 August 2012, 20:29
maar heeft die persoon ook dezelfde beveiliging?bvb,antivrus,firewall of een ander programma die zijn mails controleert.

er staat ook een avg virusscanner op lijk de mijne, die laptop is een medion en alles is het zelfde gebleven van programma's

Dopey
30 August 2012, 20:36
Welke mailclient wordt gebruikt bij de ontvanger? Outlook, Windows Live, Thunderbird,......

sandro
30 August 2012, 20:52
Welke mailclient wordt gebruikt bij de ontvanger? Outlook, Windows Live, Thunderbird,......

windows live

Dopey
30 August 2012, 21:06
Heb je volgende instellingen al goed gezet op de pc van de ontvanger:

Mail toestaan altijd alle typen bijlagen te downloaden en openen



Open Windows Live Mail door op de knop Starthttp://res2.windows.microsoft.com/resbox/en/Live%20Explore/main/4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33_0.jpg te klikken. Typ Mail in het zoekvak en klik in de resultatenlijst op Windows Live Mail.
Klik op het tabblad Startpagina op Ongewenst en klik daarna op Beveiligingsopties.
Klik op het tabblad Beveiliging , schakel onder Virusbeveiliging het selectievakje naast Bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet opslaan of openen uit, en klik daarna op OK.



Edit: ik kom er toch nog even op terug, zijn de jpegs afkomstig van een fotobewerkingsprogramma?

sandro
30 August 2012, 21:13
Heb je volgende instellingen al goed gezet op de pc van de ontvanger:


Edit: ik kom er toch nog even op terug, zijn de jpegs afkomstig van een fotobewerkingsprogramma?

ik heb dat ook al gelezen op google om die instellingen te veranderen maar op het einde van den uitleg raden ze het dan af, is dat dan wel nog veilig???

foto's werden niet bewerkt

Peter.B
30 August 2012, 21:16
schakel de beveiliging efkes uit en stuur die persoon een mail met foto,daarna kan je die terug inschakelen.

sandro
30 August 2012, 21:19
schakel de beveiliging efkes uit en stuur die persoon een mail met foto,daarna kan je die terug inschakelen.

moet ik dan altijd die beveiliging uitschakelen, dan foto's versturen en achteraf weer inschakelen, het is toch vreemd dat ik ze wel kan sturen naar een andere laptop waar deze dezelfde beveiliging heeft en wanneer deze wel ingeschakeld is

Dopey
30 August 2012, 21:23
Jij moet de beveiliging niet uitschakelen, enkel de ontvanger van de mails. Heb je trouwens al geprobeerd om te foto's te converteren naar een ander type?

Baloeke
30 August 2012, 21:26
Eens proberen: Pak de foto's in, in bv een rar bestand. Mail dat rar bestand eens door naar de ontvanger. Deze moet dan het rar bestand uitpakken en hopelijk zitten de foto's er dan in.

sandro
30 August 2012, 21:49
Jij moet de beveiliging niet uitschakelen, enkel de ontvanger van de mails. Heb je trouwens al geprobeerd om te foto's te converteren naar een ander type?

ik heb die foto's nog niet geconverteerd,kzal dat wel eens proberen maar het is al een hele tijd dat ze daarmee problemen heeft, tis niet alleen met die foto's dat ik nu probeer te verzenden maar ook met andere foto's

sandro
30 August 2012, 21:50
Eens proberen: Pak de foto's in, in bv een rar bestand. Mail dat rar bestand eens door naar de ontvanger. Deze moet dan het rar bestand uitpakken en hopelijk zitten de foto's er dan in.

kzal dat eens proberen maar kvind dat wel een hele omweg als ik dat voortdurend ga moeten doen om foto's te mailen, er moet toch een verklaring zijn voor dat probleem, help help

compuchrisje
30 August 2012, 22:00
Het kan niet anders dan dat er in de beveiliging van haar mailprogramma iets staat aangeduid dat afbeeldingen blokkeert of bepaalde bestanden als onveilig beschouwt. Ook eens kijken of haar anti-virus of anti-malware daarover geen rechten hanteert.

sandro
30 August 2012, 22:20
Het kan niet anders dan dat er in de beveiliging van haar mailprogramma iets staat aangeduid dat afbeeldingen blokkeert of bepaalde bestanden als onveilig beschouwt. Ook eens kijken of haar anti-virus of anti-malware daarover geen rechten hanteert.

en waar kan ik dat terugvinden van die rechten?

compuchrisje
30 August 2012, 23:11
Kijk eens op bestandstypen, zowel in mailprog als beveiliging. Misschien is er in het verleden iets gebeurd waardoor degene die het heeft verholpen extra beveiliging wou toevoegen.

Peter.B
31 August 2012, 05:27
laat ccleaner eens de internetgegevens en het register opschonen.

Ook eens kijken of haar anti-virus of anti-malware daarover geen rechten hanteert.
schakel die eens( de ontvanger) één voor één uit en probeer een foto te versturen.

sandro
3 September 2012, 22:13
Kijk eens op bestandstypen, zowel in mailprog als beveiliging. Misschien is er in het verleden iets gebeurd waardoor degene die het heeft verholpen extra beveiliging wou toevoegen.
ik ben allemaal niet zo snel in die dingen, kun je me es uitleggen hoe ik dat moet doen

compuchrisje
3 September 2012, 22:20
Bij de instellingen van je anti-virus en/of anti-malware programma eens kijken of er logboeken zijn opgeslagen of tabs waarin gemeld wordt welke bestanden recent zijn geblokkeerd. Indien dat het geval is voor jpg, png, gif, of andere afbeeldingsbestanden, moet je uitvissen op welke manier je die blokkade kan opheffen (dikwijls gewoon aan te passen in een meerkeuzevakje). Dat is natuurlijk afhankelijk van wat je als defensie gebruikt.

sandro
3 September 2012, 22:32
het rare is als ik 1 foto wil verzenden via windows mail, dan klik ik op een nieuw é-mail en dan op bestand toevoegen, dan foto kiezen en verzenden en dan lukt dat niet maar wanneer ik in mijn documenten zelf rechts klik op diezelfde foto en kies voor kopieren naar é-mailgeadresseerde en verzen dan lukt dat wel

sandro
3 September 2012, 22:50
Bij de instellingen van je anti-virus en/of anti-malware programma eens kijken of er logboeken zijn opgeslagen of tabs waarin gemeld wordt welke bestanden recent zijn geblokkeerd. Indien dat het geval is voor jpg, png, gif, of andere afbeeldingsbestanden, moet je uitvissen op welke manier je die blokkade kan opheffen (dikwijls gewoon aan te passen in een meerkeuzevakje). Dat is natuurlijk afhankelijk van wat je als defensie gebruikt.

ik heb gekeken in de instellingen van het anti virus prog en er zijn geen jpg extensies geblokkeerd in die logboeken

sandro
3 September 2012, 23:05
en als ik in mijn instellingen van windows mail het vinkje uitzet bij bijlagen die mogelijk een virus bevatten uitzet dan ontvangt ze wel die foto, grrrrrrrrrrrrrr

compuchrisje
3 September 2012, 23:16
Ook als er meerdere foto's worden opgestuurd?

sandro
4 September 2012, 17:31
Ook als er meerdere foto's worden opgestuurd?

ik heb er nu 5 verzonden en dat is gelukt

compuchrisje
4 September 2012, 22:24
Dan kunnen we dit als in orde beschouwen. We hebben wel ver gezocht om dicht bij huis te eindigen :lol:

Baloeke
4 September 2012, 22:31
Best mogelijk dat windows mail deze bestanden als onveilig bekijkt. Welke versie van Windows Live mail gebruik je?

sandro
5 September 2012, 18:45
Dan kunnen we dit als in orde beschouwen. We hebben wel ver gezocht om dicht bij huis te eindigen :lol:
is dat niet gevaarlijk voor virussen als dat vinkje niet meer aanstaat???

sandro
5 September 2012, 19:13
Best mogelijk dat windows mail deze bestanden als onveilig bekijkt. Welke versie van Windows Live mail gebruik je?

tis windows 7 dus tgaat windows mail 2011 zijn

compuchrisje
5 September 2012, 23:04
Als iemand van je bekenden je mail stuurt en hierbij meldt dat hij of zij enkele plaatjes heeft toegevoegd, mag je er grotendeels zeker van zijn dat het veilig is. Dat is echter niet het geval als een onbekende je wat stuurt of opeens een splaakgeblek lijkt te hebben, dus niet schrijft op de manier waarop die gewoonlijk schrijft. Meestal komen die wel in de spammap terecht, maar om nog iet of wat mail te kunnen ontvangen moet er nog wel een deurtje open zijn he. Zolang je maar wakker blijft.

sandro
7 September 2012, 09:20
Als iemand van je bekenden je mail stuurt en hierbij meldt dat hij of zij enkele plaatjes heeft toegevoegd, mag je er grotendeels zeker van zijn dat het veilig is. Dat is echter niet het geval als een onbekende je wat stuurt of opeens een splaakgeblek lijkt te hebben, dus niet schrijft op de manier waarop die gewoonlijk schrijft. Meestal komen die wel in de spammap terecht, maar om nog iet of wat mail te kunnen ontvangen moet er nog wel een deurtje open zijn he. Zolang je maar wakker blijft.
ok bedankt